Život u Amsterdamu: 7 činjenica koje niste znali o Holandiji

Kako Holandija nije velika, a prilično je naseljena, pazi se doslovno na svaki pedalj prostora. Tako u jednom delu na granici s Belgijom, granica doslovno razdvaja neke zgrade – napola, pa se praktično možete pohvaliti time da istovremeno živite u dve države.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. ....Zbog svega onoga što vi tamo nemate ili nemate dovoljno: zbog braće, sestara i bližnjih, zbog mnogo prijatelja i druženja, zbog odlične i prirodne hrane i srpske/balkanske kuhinje, zbog sunca tokom skoro cele godine, zbog planinskog, brdovitog i šumovitog Balkana... Nikakvi evri ni uređenost to ne mogu da zamene. Žao mi vas je.
    (Tuđe nebo & Sunce, 13. jun 2021 10:12)
    Znaci ako odes bilo gde van Srbije, moras da prekines sve veza sa njom hah..ma daj..NIjedna zemlja nije idealna, pa tako ni Holandija. Nalupao si se u postu samo tako, ali dobro, ako ce ti tako biti lakse. Ja posecujem B92 jer sam ga citao i pre nego sto sam otisao, a volim da pisem na vestima o Holandiji, zasto da ne.
    Ako se neko odluci zbog toga mozda doci, jos i bolje. Sve zavisi od tebe ovde, i to najvise volim. Na Balkanu sam izgubio 20god, i mnogi moji prijatelji jos gube godine ne micuci se nigde. Meni je toga bilo dosta i odlucio sam da promenim, u Amsterdam sam se super snasao, mada cu gledati da kupim stan u okolini AMS.
    Prelepa drzava, puno nacija, meni se to svidja. Prirodnu hranu imamo i ovde, a i balkansku kuhinju, priljatelji novi se nalaze, a stari ne zaboravljaju, nekoliko ih je vec i doslo ili u Holandiju ili u Nemacku.
    Nema potrebe da ti zalis bilo koga, zivi i pusti druge da zive, i ako ti se vec ne svidjjaju postovi na vesti o Halandiji, ti preskoci, to je bar lako, zar ne?
    (marko, 4. jul 2021 14:06)

    # Link komentara

  2. Da nemaju legalizovane opijate i prostituciju, bio bi na nivou ostalih hladnih gradova u tom kraju.

    Svaki taj iz Amsterdama bi dao sve da moze da zivi u recimo toploti Atine ili zivotu Beograda... Ali nema takvih plata.

    Da je plata ista u Amsterdanu i u Atini ili Beogradu, bas bi neko voleo da zivi u Amsterdanu. A tamo kao turista se sigurno ne ide zbog neceg drugog sem zbog legalizovanih stvari pre svega.
    (GM, 13. jun 2021 18:15)

    # Link komentara

  3. Posećivanje srpskih sajtova (a najviše B92) za ove "srećnike" koji su pobegli iz Srbije, gde mogu da opljunu po Srbiji i srpskom društvu, a pohvale se uređenošću u njihovim zemljama i sopstvenim standardom, to je čista antidepresivna terapija kojom pokušavaju da leče svoj ego tako što će redovno podsećati druge (a u stvari samo sebe) zašto žive u tako "skoro idealnoj zemlji" kao što je npr. Holandija. Da je Srbija "treći svet" i "poslednja rupa", brzo bi oni zaboravili sve što se tiče Srbije a najpre srpske medije i srpski jezik. Nego, nije bolest sve što boli. Koliko god da je nesavršeno, neuređenije i materijalno siromašnije od vaših na Zapadu, srpsko društvo je za razliku od vaših, društvo SLOBODE. Pojedinac kod nas oseća SLOBODU u punom smislu te reči (da radi i dobre i loše stvari) bez nekih velikih strahova i osećaja "kučeta na kratkom povodcu". A za vas u Holandiji podsećanje da Srbi kod lekara odlaze bez razmišljanja koliko će ta usluga da ih košta, Koliko je taj naš "nesavršeni" zdravstveni sistem bolji od vašeg, pokazala je korona (17700 umrlih u Holandiji, 6900 u Srbiji). Zbog čega nikad ne bi napustio Srbiju i otišao u Holandiju? Zbog svega onoga što vi tamo nemate ili nemate dovoljno: zbog braće, sestara i bližnjih, zbog mnogo prijatelja i druženja, zbog odlične i prirodne hrane i srpske/balkanske kuhinje, zbog sunca tokom skoro cele godine, zbog planinskog, brdovitog i šumovitog Balkana... Nikakvi evri ni uređenost to ne mogu da zamene. Žao mi vas je.
    (Tuđe nebo & Sunce, 13. jun 2021 10:12)

    # Link komentara

  4. (@ Unit, 11. jun 2021 11:20)

    Већ 25 година живим у Холандији. Донекле те схватам. Теби смета уређено друштво. И то је ок, пази ... многим Холанђанима то исто иде на живце. И баш зато многи иду у земље трећег света, где је живот јефтинији, а кад имаш пара све проблеме с локалним властима решаваш лако. За твоју супругу Србија је баш таква, лепа, егзотична, али и хаотична земља трећег света, у којој можеш све са пар евро-новчаница. Отишла би она и у Бангладеш из истог разлога. Холанђани воле авантуре по корумпираним земљама, јер када у својој земљи покушају да подмите неког службеника могу да заврше иза решетака. У Србији се за давање мита не одговара и баш зато то сви раде. ​Теби смета холандски ред, то се види из сваке реченице. Холандско здравство није никаква нула, оно је овеома квалитетно, али с обзиром да земља има све више становника, а лекара све мање, листе чекања чак и за најбаналније прегледе су огромне. У томе је проблем. Ни у Србији у државним клиникама није ништа боље. С тим што ти, наравно, имаш пара, па ћеш у Србији да одеш у приватну клинику, где ћеш да стигнеш на ред одмах, а за оног јадника који нема пара да плати приватног доктора тебе није брига. Док у уређеној Холандији тога нема, јер су све клинике, приватне и државне, укључене у исти систем и нема шансе да ти платиш да би ишао преко реда. Е то теби смета. Наравно, баш зато што у Србији они с парама иду преко реда зато нам тако и иде. Али вама то није битно, вас за то није брига ...
    (мајстор, 12. jun 2021 15:26)

    # Link komentara

  5. @ Unit, 11. jun 2021 11:20)


    Ne cini to. Govorim ti iz licnog iskustva. Dosao sam nazad u Srbistan pre 4 godine, PROPAO 240 K i vratio se nazad da u NL opet napravim pare, ali me Srbija vise nikada nece vidati, ni u buducem zivotu. Ne cini to, poludeces, a zena ce te napustiti u rekordnom roku.
    (oki, 12. jun 2021 14:02)

    # Link komentara

  6. @milan Kakvi besmisleni hvalospevi... dajmo malo objektivnosti. NL je prvenstveno procvetala u vreme trgovine i kolonijalizma i dan danas se drzi na tome (finansijski sektor, trgovina, prodaja belosvetske nafte, kucne hemije, poreski raj za multinacionalke, nesto tehnologije ali mnogo manje nego ovo ostalo). Do pre tzv. "zlatnog doba" cisto sumnjam da je ista osim mocvare postojalo a onda su nikli citavi gradovi i razvila se nauka umetnost i sve ostalo... Kakvi crni vredni ljudi u pitanju je prosta otimacina i iskoriscavanje ljudi, isto sto su radili i Englezi, Francuzi i Belgijanci. Posle toga je lako biti prefinjen. Ne kazem da bilo koja nacija kada joj se pruzi prilika i okolnosti nije ista (gramziva, beskrupulozna) - ali predstavljati to kao neke super-postene, moralne vrednice je uvredljivo za sve narode koji su morali da rade besplatno za njih vekovima i odricu se da bi se gradio Amsterdam. Duboko je kolonijalno nasledje njihovo, ljudi su do kraja 19 veka trgovali ljudima (robovima)! Imaju ozbiljan rasisticki teret proslosti koji se poslednjih decenija malo koriguje naprosto jer bioloski sve vise je drzavljana tamne puti. Ne mogu dalje da nabrajam, nema ni smisla, ali morao sam da reagujem na napisane gluposti. Ljudi razumite - bogatiji narodi privilegovaniji rade manje i placeni su vise, nemojte imati ikakve iluzije.
    (Toma, 12. jun 2021 13:15)

    # Link komentara

  7. @Dobro: vozili bi oni skuplja al su im zabiberili ekstra porez (od 27 do 56% na fabričku vrednost auta, tkz BPM) na luksuz, tako da za cenu običnog Mercedesa C-klase u Nemačkoj možeš da kupiš ful napucanu E-klasu. Što se tiče hrane, mnogo je skuplja Holandija u odnosu na Belgiju i Nemačku
    (Romanda, 12. jun 2021 09:12)

    # Link komentara

  8. @milan; ja veću glupost u životu nisam pročitao, eno Surinamci i Indonežani ih se ‘rado’ sećaju po njihovoj pameti i vrednosti. Ja koliko znam Holanđani su nastali od istog sloja društva iz Nemačke kao i Australijanci od Engleza. Poslušaj njihovu himnu pa zaključi sam.
    (Romanda, 12. jun 2021 09:06)

    # Link komentara

  9. Biciklizam je ključ holandske duše... Svi... Aman svi ih voze... Od mladog do starog..u školu, na posao, u prodavnicu...kiša sneg vetar sunce.... Nema izgovora... Svako ime barem jednu i često ih koriste.... Živim u NL već 11god i supruga mi je holanđanika... Troje dece i 12 bicikl imamo...
    (emil, 11. jun 2021 13:28)

    Isto je u Danskoj i Svedskoj.Evo ja sam dosao sa plaze pre 30 minuta isao sam biciklom kroz centar Malme ,sta ce mi auto .
    (nisexpres, 11. jun 2021 20:03)

    # Link komentara

  10. Ono sto je Amerika za ceo svet to je Holandija za Evropu. Jel znate kako su nastali Holandjani? Holandjani su nastali krajem 16 i pocetkom 17. veka kada su najvredniji, najmarljiviji, najsposobniji, najhrabriji i najslobodniji Evropljani iz zapadne i severne Evrope pobegli u Holandiju. U 15 i 16. veku je Belgija bila na ekonomskom vrhuncu sa Brizom, Gentom i Antverpenom. Nakon osvajanja od strane konzervativne centralisticke katolicke Spanije, najvredniji, najmarljiviji, najsposobniji i najhrabriji su pobegli u susednu pustu ali slobodnu protestantsku republiku i od nje napravili velesilu. Tada su i najvredniji, najmarljiviji, najsposobniji i najhrabriji Englezi, Francuzi i Nemci isto to uradili. Holandija je tada bila prepoznata kao najbolja destinacija za licni ekonomski i socijalni napredak. Tako je nastala prepoznatljiva najvrednija, najmarljivija, najsposobnija, najhrabrija i najslobodnija holandska nacija. Holandjani nisu oduvek odatle vec su hibridna nacija poput Amerikanaca. Mali cas istorije :)
    (milan, 11. jun 2021 19:25)

    # Link komentara

  11. Pa, evo da se i ja javim, uvek sam tu kad je u pitanju Holandija.
    Dugo ovde živim. Došao sam slučajno, i ostao ceo život. Nije loša zemlja za život i generalno je lakše biti stranac ovde nego u Nemačkoj, Francuskoj a pogotovo u Švajcarskoj. Amsterdam nije tipična Holandija, to je turističko ostrvo u Holandiji. Ima mnogo toga lepšeg da sve vidi van Amsterdama, ali to većina nažalost ne stigne da vidi: Haarlem, Delft, Gouda, Alkmaar, Amersfoort, Maastricht, sve divni stari gradovi ... divota. Narod je hladniji od našeg, ali su iskreniji i ljubazniji. Plate su niže od nemačkih, ali su i cene niže, osim benzina i stanova. Zemlja je mala, malo se gradi i cene skaču u nebesa. Klima je loša (iako su uvek blage zine), ali se čovek navikne na sve. Pitajte naše u Kanadi, Norveškoj i Engleskoj. Nije gore nego tamo. Kome fali prisniji medjuljudski odnos i srpska hrana ovde nema šta da traži. Ljudi gledaju svoja posla i puštaju te da i ti radiš isto. Sve je organizovano i preorganizovano, što mnogima ne odgovara.
    Ljudi su dosta štedljivi i ne razbacuju se, voze jefinija kola nego Belgijanci i Nemci, gde je to statusni simbol. Zdravstvo je OK, školstvo dosta ležerno ali ipak efikasno. Svakog će nešto ovde da nervira, a isto tako će se svako nečim oduševiti.... eto...

    Iz zemlje lala, uvek Vaš,
    (Dobro, 11. jun 2021 16:38)

    # Link komentara

  12. @‘Olandjanin Koliko su da su - ljudi koji su ostali da rade i doprinose zemlji zasluzuju sve pohvale i nema im se sta zameriti, pogotovo ako su radni i vredni i imali su sanse ici kojekuda. A verovatno i nije ni tako lose, cim ste vi iz inostranstva od svih stvari koje mozete bas dosli na vesti iz te propale srbije i prosipate svoja nebitna iskustva koja vam niko nije ni trazio. Imate portale svoje zemlje Holandije pa tamo mozete diskutovati aktuelne teme sa svojim sugradjanima koje toliko volite i cenite.
    (Ivan, 11. jun 2021 16:26)

    # Link komentara

  13. A neke, kako čitam, NERVIRA čak i to što u Holandiji kad udješ u kuću nema stepenika, nego si na nivou ulice.... Šta više da kažem...
    (‘Olandjanin, 11. jun 2021 09:55)

    Da, nervira me. Jel možda zabranjeno da me nervira nesto u vezi Holandije? Kao u šupu da ulazim a ne u kuću. Nervira me još mnogo stvari, da ne širim priču sad. pozdrav iz komšijske Nemačke.
    (Gari, 11. jun 2021 14:27)

    Pa što ne reče odmah da živiš u Nemačkoj, prijatelju.
    Naravno da si u pravu,
    I ne, nemoj da širiš priču sad. Sve je kristalno jasno.
    (‘Olandjanin, 11. jun 2021 15:48)

    # Link komentara

  14. Sta sve covek nece ovde procitati: Sistemska otimacina, lose zdravstvo i skolstvo, nesposobna vlast je razlog zbog kog covek hoce da se iz Holandije vrati u Srbiju?!?!?! HAHAHAHAHAHA! Ovo je biser godine, bukvalno, imamo pobednika
    (pa ne mogu, 11. jun 2021 15:37)

    # Link komentara

  15. (Gari, 11. jun 2021 14:27)

    Holanđani se ne izuvaju, nego sa tim prašnjavim cipelama što hodaju po svačemu na ulici, ulaze i šetaju po kući. Možda i oni imaju osećaj da su u šupi?
    (Gojko, 11. jun 2021 14:55)

    # Link komentara

  16. A neke, kako čitam, NERVIRA čak i to što u Holandiji kad udješ u kuću nema stepenika, nego si na nivou ulice.... Šta više da kažem...
    (‘Olandjanin, 11. jun 2021 09:55)

    Da, nervira me. Jel možda zabranjeno da me nervira nesto u vezi Holandije? Kao u šupu da ulazim a ne u kuću. Nervira me još mnogo stvari, da ne širim priču sad. pozdrav iz komšijske Nemačke.
    (Gari, 11. jun 2021 14:27)

    # Link komentara

  17. @(Mare, 11. jun 2021 11:22)

    Vidim da ste vi, rodoljubi koji ste ostali baš uspeli da sredite sve što ja nisam svojim bežanjem u inostranstvo. Samo po pitanju vakcina je Srbija bolja od Holandije... I to je to.
    Isto tako vidim da pored droge i prostitucije nisi video ni Van Gogov ni Rijksmuzej. A i nije Holandija samo Amsterdam, na svu sreću. Kako rekoh, ima nas raznih.
    A ovom tipu što sa ženom, Holandjankom planira da zameni Holandiju za Srbiju predlažem da se prvo obrati psihijatru.... iako nas ima RAZNIH, kao što sam već naveo.
    (‘Olandjanin, 11. jun 2021 14:11)

    # Link komentara

  18. @ Unit, 11. jun 2021 11:20)

    Čekaj malo, da li sam ovo dobro razumeo:
    Holandska vlast, sistem i nesposobnost političara u Holandiji su vam problem...pa zato razmišljate da se sa suprugom, Holandjankom preselite u Srbiju?
    Dajem vam (pogotovo zbog supruge) maksimalno šest meseci u Srbistanu. Ljubićete Holandiju kad se vratite, verujte mi.
    Pozdrav iz Belgije.
    (Neko iz dijaspore, 11. jun 2021 13:53)

    # Link komentara

  19. Činjenice su u redu, ali objašnjenja uz neke od njih ne stoje...
    "Ne postoje psi lutalice"
    Vlasnički psi moraju da budu registrovan u opštini. U nekima se plaća godišnja taksa na psa. I moraju da budu čipovani. Ako nađu psa bez gazde, gazdi ide poprilična kazna. Zato nema napuštenih pasa.

    "Kuće na granici"
    Nije na granici sa Belgijom, nego bukvalno u Belgiji. U pitanju su enklave i eksklave - guglajte "Baarle-Hertog" i "Baarle-Nassau"

    "Zavese praktično ne postoje"
    Ne baš... Pre svega, gotovo svi stranci će staviti zavese, a u poslednje vreme sve više stavljaju i Holanđani, iako i dalje ima prilično kuća gde je sve na izvol'te
    (John, 11. jun 2021 13:37)

    # Link komentara

  20. Biciklizam je ključ holandske duše... Svi... Aman svi ih voze... Od mladog do starog..u školu, na posao, u prodavnicu...kiša sneg vetar sunce.... Nema izgovora... Svako ime barem jednu i često ih koriste.... Živim u NL već 11god i supruga mi je holanđanika... Troje dece i 12 bicikl imamo...
    (emil, 11. jun 2021 13:28)

    # Link komentara

  21. @Dr Pilot, pa dobro, kada ti je toliko lepo u Hol., zašto visiš non stop po b92? Ostavi nas prljave i zatucane, šta ćemo ti mi.?
    (Ugnam ti blavora, 11. jun 2021 13:09)

    # Link komentara

  22. Te uredjene zemlje su druga galaksija za nas.Zato nasi i posle provedenih 30 godina. Nemogu bar malo da se priviknu. Samo pate a ima ih u depresiji. A i dalje dolaze. 
    (maki, 11. jun 2021 09:05) 

    Jeste, a najviše im nedostaju ovi koji pišu "nemogu" spojeno...
    (Ron Džeremić, 11. jun 2021 13:08)

    # Link komentara

  23. @ Olandjanin: mora da si jako tuzan covek.... kada imas toliku potrebu da nam docaras kako si super srecan...
    (haha, 11. jun 2021 13:03)

    # Link komentara

  24. A ima i ovo zapažanje:
    Sve ono što vidite u Hol.:
    to je 10% dao Bog a 90% uradili Holandezi,
    dok u Srb.:
    sve ono što vidite je 90% dao Bog a 10% uradili Srbi.
    *
    A ipak, mi Srbiju, našu otadžbinu, ne bi menjali za Holandiju.
    (Bogoljub, 11. jun 2021 12:58)

    # Link komentara

  25. Olandjanine, pa sad se i ja malo osecam prozvanim u tvom komentaru. Pricajte u svoje ime. Izgleda da poznajete u Srbiji neki cudan svet, za moja primanja i kola se niko nije interesovao. Posle 15 godina zivota u Holandiji mogu da kazem da razocarenje raste iz dana u dana, lopovluk i nesposobniost sistema i politicara a najvise nijhova nespremnost da priznaju da pojma nemaju sta rade je zastasujuca. Zdravstvo 0, obrazovanje 0. Porez se placa na bukvalno sve, osim vazduha. Toliko je super da supruga (Holandjanka) i ja aktivno radimo na preseljenu u Srbiju. Oboje imamo super plate, ali je sistemska otimacina iritantna i nedopustiva. Blagostanje o kojem citam u nekom komentarima je davno proslo vreme.
    (Unit, 11. jun 2021 11:20)

    Zdravstvo 0, obrazovanje 0 u Holandiji pa se vracate u Srbiju gde je zdravstvo i obrazovanje u odnosu na Holandiju u debelom minusu, stvarno zanimljiva strategija moram priznati :))). Ako nista drugo sistemska otimacina i lopovluk politicara koji vlada u Holnadiji je u Srbiji potpuno iskorenjen ahahahahhahahahaha
    (Stampar, 11. jun 2021 12:49)

    # Link komentara

  26. Koja je razlika između Holandeza i Nizozemca?
    Jel to isto kao Srbin i Srbijanac?
    (Romanda, 11. jun 2021 12:38)

    # Link komentara

  27. Posle 15 godina zivota u Holandiji mogu da kazem da razocarenje raste iz dana u dana, lopovluk i nesposobniost sistema i politicara a najvise nijhova nespremnost da priznaju da pojma nemaju sta rade je zastasujuca. Zdravstvo 0, obrazovanje 0. Porez se placa na bukvalno sve, osim vazduha.
    (Unit, 11. jun 2021 11:20)
    Zivim dosta dugo u Holandiji i uopste se ne slazem sa tvojom pricom. Izgleda da na sve gledas crno-belo hocu da kazem da su tvoji vidici dosta suzeni. Naravno da su ovde porezi veliki od tih poreza oni odrzavaju socijalni mir tj svi su obezbedjeni niko gladan nije cak i ovisnici raznih droga. U Nemackoj ces ih videti kako po ulicama spavaju za razliku od Holandije gde im je obezbedjeno spavanje, hrana, besplatna doza po danu ali moraju da postuju pravila igre. Sta mislis zasto Holandija izgleda kao da si je lenjirom slikao, cista uredjena drugim recima kao bombona? Nije to samo do mentaliteta naroda vec i para, velike se pare izdvajaju za uredjenje drzave. Prvi su u svetu za zdravstvenu infrastrukturu, putna, recna infrastruktura... o slobodi u svakom pogledu koju ovde imas je suvisno pricati. Naravno da imas i kriminala, korupcije... ali sve u granicama, navedimi zemlju koju nemas. Standard zivota je visok, posla imas koliko god hoces jedino ako neces da radis i trazis izgovor tvog lencarenja. Od prihoda koje zaradis mozes solidno da zivis tj stanovanje, hrana, auto, socijalna zastita, otici negde na odmor i u zavisnosti od primanja nesto i ustedeti.
    (sremac, 11. jun 2021 12:38)

    # Link komentara

  28. @unit. Nadam se da si sarkastican jer ako nisi onda te stvarno zalim. Morao sam tvoj tekst nekoliko puta da procitam jer sam mislio da navodis negativne stvari u vezi Srbije. Ako su obrazovanje i zdravstvo 0 u Holandiji kakvu ocenu onda dajes Srbiji ? Jesi ti nekad u Srbiji isao kod doktora ili nedaj boze bio u bolnici ? Da u Holandiji se placa porez al je zato infrastruktura fantasticna. U Srbiji placas porez a sve se raspada. Puno srece u Srbiji sa Holandjankom, kad bude jednom cekala u redu 5 sati u bilo kojoj drzavnoj ustanovi ima da pobegne glavom bez obzira.
    (Hulk, 11. jun 2021 12:37)

    # Link komentara

  29. Godinama zelim da dodjem tamo da zivim...na zalost imam vec 33 ..ali novac resava sve probleme.S obzirom da nista ilegalno ne radim, ali sam ulozio u neke stvari...ako postanem milioner odmah ima da idem u ambasadu, pre toga da vidim da li jemoguce uopste da idem da zivim bas u Holandiju.Da me bog vidi i pozivi konacno.
    (????, 11. jun 2021 12:32)

    # Link komentara

  30. Ziveo u Holandiji(Amsterdam), moji utisci:
    Uredjena zemlja, ako covek postuje zakon, ispunjava svoje obaveze, nece imati nikakav problem ni sa birokratijom, ni sa drzavom.
    Placeni su za svoj rad i nezamislivo je da ti neko nesto odradi "drugarski"(sa jedne strane dobro, sa druge strane otudjeno).
    Stanovi su skupi kao djavo, klima je uzasna(januar svaki dan je pala bar malo kisa, probija kroz kosti), hrana ima cudan ukus(ne sva, ali vecina i kada neko prdi(a desi im se cesto) to smrdi kao deponija nekog najgoreg otpada!).
    Gledaju svoja posla(sto je totalno cool), medjutim to ide do nivoa otudjenosti.
    Strance preterano ne vole, engleski pricaju perfektno, generalno su obrazovani.
    Sve u svemu, meni licno nije leglo, najvise mi je smetala klima(sto je i normalno, jer sam pre toga ziveo godinama na moru, u razlicitim drzavama) i medjuljudski odnosi.
    Ali potpuno mi je jasno zasto dobrom delu skroz odgovara i hvale na sva zvona.
    E da, muzeji, su fantazija i covek danima ima sta da vidi!
    (Uzas!, 11. jun 2021 12:28)

    # Link komentara

  31. Holandjanke su najlepse zene koje sam ikada imao prilike da vidim. Da, ne oblace se kao prostitutke, i nisu pod punom sminkom, ali ono sto je nekome zenstveno, drugome je prosto.
    (Djoda, 11. jun 2021 11:25)

    Auu,proputuj malo Juznom Amerikom pa i Juznom Azijom i da vidis najlepse zene na svetu mada ima ih i u Srbiji dovoljno.
    (Moravska lisica, 11. jun 2021 12:27)

    # Link komentara

  32. Kao neko ko je imao prilike da obidje dosta zemalja, raznih kultura dacu za pravo da kazem nesto o Holandiji. Nzm kako je tamo ziveti ali na osnovu nekoliko provedenih dana mogu da kazem samo jedno "savrsenstvo" Od aerodroma u jednom gradu ima 2h do drugog grada. Ceo put sam bio u cudu jer je svaki deo zemlje bio kao nacrtan i pod konac, ne mogu to bolje da opisem, put kao pista, ni jednom da se zaklatimo levo desno. A onda stizemo na odrediste i jos vece odusevljenje, kao da smo u drugom svetu, sve uredjeno, lepo, arhitektura, kuce, kanali, sve kao u bajci. Nigde pikavac da vidite, nikakvo djubre, kanali kojih je i vise nego u Veneciji nemaju ni jedan jedini listic, nista ljudi moji. Trudio sam se da pronadjem bar jednu zgradu ili objekat cija je fasada izvrljana ili bar malo propala, neee ni posle par dana potrage nisam pronasao, a jos lepse je bilo kako idete ka periferiji. To je moj utisak i ono kako sam ja video ovu zemlju na osnovu finog iskustva koje posedujem.
    (Brada, 11. jun 2021 12:19)

    # Link komentara

  33. @‘Olandjanin Zivim u Holandiji preko deceniju i kada dodjem u Srbiju nemam takva iskustva - ljudi su pristojni, usluzni, daleko otvoreniji i apsolutno me niko od poznanika nikada nije davio takvim stvarima, a i da jeste - ne bih to uzeo za zlo. Ne mogu imati srpskije poreklo i pretke. Zivot u NL itekako nije savrsen kako mediji i turisti teze da ga opisu ali nije ni pakao i o tome necu ovde. Mislim da karikirate Srbiju i da je nezasluzeno kritikujete. Ako vam se svidja tu gde jeste - onda je to odlicno, nasli ste svoj kutak i onda ne morate da se mucite i pratite portale na srpskom jeziku, posvetite se lokalnim temama i sagovornicima. Siguran sam da takvi negativni ljudi ne nedostaju ni Srbima, a bogami ni Holandjanima.
    (Jovan, 11. jun 2021 12:16)

    # Link komentara

  34. Najlakse je pobeci, najteze je ostati i boriti se protiv sistema koji ti ne odgovara i menjati ga.
    (Mare, 11. jun 2021 11:22)

    Ovako su rezonovali moji roditelji početkom devedesetih, pa im je ceo radni vek prošao u muci i borbi za bolje sutra koje nikad nije došlo. Zato sam ja naučio lekciju i ne želim da protraćim život boreći se sa ljudima koji niti žele niti zaslužuju da im bude bolje. Pozdrav iz Italije.
    (Vlad, 11. jun 2021 12:15)

    # Link komentara

  35. Ta superiorna estetska sveuređenost Zapada me fascinira, kao što me fascinira kako mi nismo u stanju da je imamo.
    Mnogo je za psihu dobro kad čovek gleda red.
    (Kaluđerica i Zrenjaninski put, 11. jun 2021 12:13)

    # Link komentara

  36. Trebalo bi da znate da se drzava ne zove Holandija. Holandija je u stvari jedna od 12 oblasti (provincija). Postoji Severna i Juzna Holandija.
    Kao kad bi neko rekao drzava Sumadija.
    (Boris, 11. jun 2021 08:54)

    To svi znamo. Holandija je pokrajina ali s obzirom da su u njoj Amsterdam (glavni i najveci grad), Roterdam (drugi najveci grad i najveci ekonomski centar) i Hag (treci najveci grad i sediste kralja, vlade i parlamenta) ipak je ta drzava sustinski Holandija. Sto nikako nije u poredjenju sa Sumadijom u kojoj je samo neki Kragujevac (cetvrti grad). A sto se tice naziva pa ni Nemacka nije Nemacka, ni Grcka nije Grcka (severni deo je Makedonija) i slicno vec kakav je ustaljeni naziv u nekoj zemlji.
    (milan, 11. jun 2021 12:13)

    # Link komentara

  37. Ne bi ja moju USA menjao za milion ovih zemalja...
    (Delije Čikago, 11. jun 2021 12:11)

    # Link komentara

  38. Marketi rade do 22h.
    (wien, 11. jun 2021 12:04)

    # Link komentara

  39. Sumorna zemlja sumornih bezkarakternih ljudi. Hrana totalni užas, a hrana je pokazatelj mentaliteta. Totalni sterilni užas od zemlje s teškim arapskim štihom.
    (Lovac, 11. jun 2021 11:49)

    # Link komentara

  40. Mrzim zavese, ali imam roletne zbog sunca ako i kad ga ima.
    Čemu ti seljački najloni od zavesa po prozorima?
    (Vanja, 11. jun 2021 11:47)

    # Link komentara

  41. Imao sam tu srecu da u Holandiji zivim cetiri godine. Predivna zemlja i jos bolji ljudi. Postoji par razlicitih prica o zavesama.. jedna od njih je o zaverenicima koji su se krili u zadnjem dvoristu i organizovali ubistvo kralja Oranje u srednjem veku. Kasnije da bi pokazali da nemaju sta da kriju Holandjani su skinuli zavese i nikada ih vise nisu vratili. Holandjani danas ovo prepisuju Kalvinizmu (pravac protestantizma) i njihov mentalitet se fokusira na politiku otvorenih vrata (za razliku od katolika koji uzivaju u blagodetima finansijske dobiti ali uvek iza zatvorenih vrata). Pozz
    (Amsterdam, 11. jun 2021 11:33)

    # Link komentara

  42. @Halo Bing: udomacilo se, pa je zato OK? Pa ti si biser, stvarno. Nederland u originalu, ili Nizozemska slavenski. A u sta bi ti menjao NEmacku? Pretpostavljam u Svabiju, jer je udomaceno isto, a?
    (Slovenac, 11. jun 2021 11:30)

    # Link komentara

  43. Ne jedu krompir na 100 nacina nego samo pomfrit sa majonezom ili specijal sto je jedna vrsta kecapa (curry) + majonez + sitno iseckani luk. Ovaj sto je naveo sa su holandjanke lepe je verovatno fulao drzavu, em se ne ponasaju zenstveno em se ne oblace zenstveno (cast izuzetcima). Dalje je odlicna drzava za zivot, sigurno ako se uporedi sa Nemackom, Belgijom ili Francuskom.
    (Hulk, 11. jun 2021 10:02)

    Holandjanke su najlepse zene koje sam ikada imao prilike da vidim. Da, ne oblace se kao prostitutke, i nisu pod punom sminkom, ali ono sto je nekome zenstveno, drugome je prosto.
    (Djoda, 11. jun 2021 11:25)

    # Link komentara

  44. I zaboravili ste navesti da će te u Holandiji još malo pravog Holanđana samo naći u muzeju.
    (Kokuri, 11. jun 2021 11:25)

    # Link komentara

  45. Sve je to super "Olandjanine", i u pravu si kad kazes da nas ima raznih. Evo na primer ja svoju zemlju ne bih napustio ni u slucaju nuklearne katastrofe, a kamoli iz iste pobegao pre 30 god, pa je onda posle po portalima blatio. Najlakse je pobeci, najteze je ostati i boriti se protiv sistema koji ti ne odgovara i menjati ga. U Holandiji sam bio vise puta poslovno i jednom turisticki. Uredjena jeste. U svakom pogledu. Lepa onako. Meni su lepse Austrija, Portugal i Francuska. Da nema prostitutki legalnih na izvolte niko je ne bi ni pogledao.
    (Mare, 11. jun 2021 11:22)

    # Link komentara

  46. 'Olandjanine, pa sad se i ja malo osecam prozvanim u tvom komentaru. Pricajte u svoje ime. Izgleda da poznajete u Srbiji neki cudan svet, za moja primanja i kola se niko nije interesovao. Posle 15 godina zivota u Holandiji mogu da kazem da razocarenje raste iz dana u dana, lopovluk i nesposobniost sistema i politicara a najvise nijhova nespremnost da priznaju da pojma nemaju sta rade je zastasujuca. Zdravstvo 0, obrazovanje 0. Porez se placa na bukvalno sve, osim vazduha. Toliko je super da supruga (Holandjanka) i ja aktivno radimo na preseljenu u Srbiju. Oboje imamo super plate, ali je sistemska otimacina iritantna i nedopustiva. Blagostanje o kojem citam u nekom komentarima je davno proslo vreme.
    (Unit, 11. jun 2021 11:20)

    # Link komentara

  47. Holandija je liberalna država gdje su ljudske slobode na najvišem mogućem nivou, Holanđani su veoma prijatan i dobar narod. Tačno je da su zavjese rijetkost, to što će neko pogledati šta se radi u drugoj kući prosječnog Holanđanina apsolutno ne zanima. Nevjerovatna država, bicikla na svakom koraku voze se i po hladnom i vjetrovitom vremenu, djeca idu u školu na biciklima, poljoprivreda na najvišem stepenu. Jedna mala Holandija ima BDP veći od cijele Rusije. Moderna, slobodna i uređena država.
    (Iskosa, 11. jun 2021 11:14)

    # Link komentara

  48. Još nešto: Holandija je zemlja ispod nivoa mora. Kad hoćeš da skočiš u more, moraš da skočiš uvis.
    To je zapazio još davno genijalni Dragoslav Andrić.
    (izhlapjeli starac, 11. jun 2021 11:07)

    # Link komentara

  49. Divna zemlja divan grad. Bio na zalost svega nekoliko dana i plakao sam kad sam morao nazad.

    Jeste ima puno turista. Ali bas puuuuuno i zato je tesko odrzati centralne gradske ulice cistim. Medjutim sve malo dalje je vrlo cisto. Cela drzava je podredjena udobnom zivotu gradjana. Parkovi sluze da se u njima uziva tako da cim grane sunce svi se razlete po travnjacima suncaju, sutiraju loptu, piju pivce ili naprosto leskare kao morzevi. Po kanalima idu camci u kojima ljudi zamislite uzivaju. Uz pivo naravno :)

    Ne kazem da sam obisao sve gradove sveta, ali od onog sto sam video/boravio vise od dva dana, Amsterdam mi je bio grad gde sa mogao momentalno da ostanem da zivim i tu zauvek ostanem. Za mene je sad vec kasno, ali za moju decu na srecu nije
    (Beograd011, 11. jun 2021 10:57)

    # Link komentara

  50. Holandija bi bila idealna da Amsterdam nije takav kakav jeste. Oficir sam i milion puta sam bio u Amsterdamu i svaki put mi je sve gori i gori. Kakva oni sela imaju, to je za priči, bukvalno raj!
    (Neko ko voli svoju zemlju, ali od ljubavi se ne živi, 11. jun 2021 10:49)

    # Link komentara

  51. Gomilu narkomana, q***vi i spriceve na ulici ste zaboravili. Vlaga, kisa, 10C u avgustu...neka, hvala.
    (Kobaja Grande, 11. jun 2021 10:04)

    Aj ne mlati! Dodji u goste ,pa da vidis sta je zemlja i kako se zivi u normalnom sistemu! Kakvi narkomani,kakvi spricevi?! Pa vise smeca ima u srbiji po dvoristima kuca nego na ulicama amsterdama!
    (Dr Pilot, 11. jun 2021 10:46)

    # Link komentara

  52. amsterdam masovno smrdi na pseci urin, a stanovnici uvijeno preziru sve druge strance zbog politicke korektnosti. a skrti ko djavo. pisu se bajke o holandiji, tipicno za srbadiju, sve tudje najbolje, a tvoje najgore. narocito ovi olandjani sto tamo zive decenijama, pa opet vise na portalima mrske im srbije.
    (dux, 11. jun 2021 10:45)

    # Link komentara

  53. Moje 30-godišnje iskustvo je pretežno pozitivno. Nigde nije lako biti stranac i ništa nije idealno, ali Holanđani te ne guše previše. Ako naučite jezik (što nije baš lako) i plaćate porez, tj. ne grebete se o socijalu, imaćete svoj kutak. Moja deca inače jako vole Srbiju i pričaju tečno obadva jezika. Mogu da biraju da budu Srbi, kada se raduju, ili Holanđani, kada tuguju. Inače, opaska za samoposluge je netačna. Rade svaki dan do 10 uveče, nedeljom do 8.
    (Antonio Banderaš, 11. jun 2021 10:33)

    # Link komentara

  54. Ja kao neko ko je puno proputovao mogu da kazem da je Holandija liga za sebe…Ljudi srecni, nasmejani…putevi neverovatni, priroda fantasticna, cisto je… Recimo da se ne mogu porediti sa Nemackom…Zamislite onda koliko su oni ispred Srbije. Da ne ulazimo sada u plate i slicno.
    (Straight Outta München, 11. jun 2021 10:14)

    # Link komentara

  55. Trebalo bi da znate da se drzava ne zove Holandija. Holandija je u stvari jedna od 12 oblasti (provincija). Postoji Severna i Juzna Holandija.
    Kao kad bi neko rekao drzava Sumadija.
    (Boris, 11. jun 2021 08:54)
    U našem jeziku se ipak zove Holandija, a ne Nederland. Da li je to ispravno ili ne, potpuno je nebitno. Naziv Holandija se odavno odomaćio u našem jeziku i to je to. Ili možda da menjamo ime i Nemačkoj?
    (Halo Bing, 11. jun 2021 10:11)

    # Link komentara

  56. Amsterdam ni Holandjani ne mogu da smisle. U jednom trenutku ta "uredjenost" kojom sve svi divimo postaje da bude apsurdna kad primetite da se u Beogradu vise prica engleski nego sto se u Amsterdamu prica holandski. To zapravo nije ni holandski grad, to je turisticki, globalno-zapadnoevropski centar oko koga bi vecina Holandjana van Amsterdama rado zazidali zid. Imaju i oni itekako svojih problema, no trava je uvek zelenija u tudjem dvoristu.
    (Novi Sad, 11. jun 2021 10:07)

    # Link komentara

  57. Gomilu narkomana, q***vi i spriceve na ulici ste zaboravili. Vlaga, kisa, 10C u avgustu...neka, hvala.
    (Kobaja Grande, 11. jun 2021 10:04)

    # Link komentara

  58. Ne jedu krompir na 100 nacina nego samo pomfrit sa majonezom ili specijal sto je jedna vrsta kecapa (curry) + majonez + sitno iseckani luk. Ovaj sto je naveo sa su holandjanke lepe je verovatno fulao drzavu, em se ne ponasaju zenstveno em se ne oblace zenstveno (cast izuzetcima). Dalje je odlicna drzava za zivot, sigurno ako se uporedi sa Nemackom, Belgijom ili Francuskom.
    (Hulk, 11. jun 2021 10:02)

    # Link komentara

  59. Te uredjene zemlje su druga galaksija za nas.Zato nasi i posle provedenih 30 godina. Nemogu bar malo da se priviknu. Samo pate a ima ih u depresiji. A i dalje dolaze.
    (maki, 11. jun 2021 09:05)

    Nije za generalizovati, "ima gu razni". :)
    Reciprocitet je doći na godišnji i Srbiju i doživeti "Back to the future".
    (466453, 11. jun 2021 10:02)

    # Link komentara

  60. Zivim ovdje 2 i po godine, godinu dana u Amsterdamu. Obicno dodjem da hejtujem ovakve clanke, u ovom slucaju potvrdjujem sve osim portreta u WCu, to jos nisam imao priliku da vidim.
    (DM32, 11. jun 2021 09:58)

    # Link komentara

  61. Te uredjene zemlje su druga galaksija za nas.Zato nasi i posle provedenih 30 godina. Nemogu bar malo da se priviknu. Samo pate a ima ih u depresiji. A i dalje dolaze.
    (maki, 11. jun 2021 09:05)

    Maki, slažem se, ali osećam se u ovom komentaru malo prozvan, jer sam tačno pre 30 godina došao iz Srbije u Holandiju. Taj datum i dan danas slavim kao svoj novi datum rodjenja. U depresiji smo ovde, kažeš? Ne, u depresiji sam kad ponekad svratim u Srbiju da obidjem familiju, kada me i poznati i nepoznati pitaju kolika mi je plata i koji auto vozim. Drugo ih ne zanima. Eto, Maki, ima nas raznih. Nekima prija red a nekima ne. Fali im srpska hrana i još po nešto.
    A neke, kako čitam, NERVIRA čak i to što u Holandiji kad udješ u kuću nema stepenika, nego si na nivou ulice.... Šta više da kažem...
    Nije ovde idealno, sigurno ne, ali je.... skoro idealno.
    Ni kad odem u penziju, za par godina, Srbija me neće videti.
    Život mi je za to prekratak.
    (‘Olandjanin, 11. jun 2021 09:55)

    # Link komentara

  62. Kažu mi ljudi da ima mnogo minđušara i drogaša tamo.
    (Cetinje-Beogrsd, 11. jun 2021 09:54)

    # Link komentara

  63. @maki

    Veruj mi vise ima njih u depresiji i sa psihickim problemima nego nas.
    (nenad ch, 11. jun 2021 09:47)

    # Link komentara

  64. amsterdam je retko neprijatan i prljav grad iz koga su starosedeoci pobegli.
    (Fajzerovac, 11. jun 2021 08:57)

    Druže, Amsterdam je mnogo više od red lajt distrikta ;)
    (ajaJaZeMšipA, 11. jun 2021 09:45)

    # Link komentara

  65. Da im posaljemo Vesica ,nemaju Gondolu .
    Vesicu ,da li si bio i video cemu sluze biciklovi i ostalo?
    E Srbijo sta si bila i usta se pretvori.
    (Ocekivanje ?, 11. jun 2021 09:34)

    # Link komentara

  66. Da li znate za sta su kanali sluzili u proslosti?
    Miljama smo daleko od svesti Holandjana i ostalog civilizovanog sveta .
    (Ocekivanje ?, 11. jun 2021 09:32)

    # Link komentara

  67. Te uredjene zemlje su druga galaksija za nas.Zato nasi i posle provedenih 30 godina. Nemogu bar malo da se priviknu. Samo pate a ima ih u depresiji. A i dalje dolaze.
    (maki, 11. jun 2021 09:05)

    # Link komentara

  68. Sušta suprotnost Srbije. Uređena zemlja čija vlast služi narodu i sluša šta narod kaže, dok ovde narod služi vlasti, a pistoje dva aršina pi kojima se sudi, jedan za vlastodržce i podobne, a drugi za obične ljude.
    (Kron, 11. jun 2021 08:41)

    Pa služi, ali nikako nije savršena. Ima i ovde muljaže samo 1000x manje i nikada skroz otvoreno.
    Inače kalendare jesam viđao po kupatilima, ali portrete nikada za sve ove godine. Čuo sam za to, ali verovatno bi morao kod nekoga od 80+ godina da odem da bih video.
    (Nizozemljak, 11. jun 2021 09:04)

    # Link komentara

  69. Da, svakako je prva asocijacija na Holandiju i Amsterdam sir i vetrenjače :)
    (Randy Marsh, 11. jun 2021 08:57)

    # Link komentara

  70. amsterdam je retko neprijatan i prljav grad iz koga su starosedeoci pobegli.
    (Fajzerovac, 11. jun 2021 08:57)

    # Link komentara

  71. Zavese nemaju jer je svojevremeno kraljica uvela porez na zavese! Onda su oni odlucili da joj doskoce i da skunu zavese a ta navika je ostala do danasnjih dana. Inace perfektno uredjena zemlja, cista, prelepa, sa najboljim zakonima o penzijama. Zemlja okruzena vodom, borba za svaki pedalj, sve je besprekotno, umerena klima, mnogo ocuvanih gradjevina iz proslosti, prelepi gradovi kao Den Hag i Amsterdam, ljudi kojima stranci ne smetaju. Sloboda na svakom koraku, a svi Holandjani paze da svojom slobodom ne ugrozavaju slobode drugih. Kao Vojvodina a svetska sila, koja je dala obilje slikara, umetnika, naucnika. Predivno mesto za razvoj deteta.
    (NSBGD, 11. jun 2021 08:54)

    # Link komentara

  72. Trebalo bi da znate da se drzava ne zove Holandija. Holandija je u stvari jedna od 12 oblasti (provincija). Postoji Severna i Juzna Holandija.
    Kao kad bi neko rekao drzava Sumadija.
    (Boris, 11. jun 2021 08:54)

    # Link komentara

  73. U Holandiji kuće prave u nivou zemlje. Nema dakle onaj jedan ili dva stepenika kad ulazite, nego sve ravno. I to me baš nervira, neprirodno mi je. Nemam osećaj kao da sam ušao unutra, nego kao da sam i dalje u dvorištu.
    (Gari, 11. jun 2021 08:49)

    # Link komentara

  74. Sušta suprotnost Srbije. Uređena zemlja čija vlast služi narodu i sluša šta narod kaže, dok ovde narod služi vlasti, a pistoje dva aršina pi kojima se sudi, jedan za vlastodržce i podobne, a drugi za obične ljude.
    (Kron, 11. jun 2021 08:41)

    # Link komentara

  75. Boga mi ovde zavese na svakom prozoru :)
    (cvrko, 11. jun 2021 08:31)

    # Link komentara

  76. izgleda da sam Holandez nemam zavese i to da bi što više svetlosti ušlo u stan, a što se tiče Holandjanki mislim da su medju najlepšim u svetu uz Dankinje, Madjarice i Teksasanke . Zemlja im je zanimljiva ali nikada tamo ne bih ziveo
    (seljadin, 11. jun 2021 08:29)

    # Link komentara