1. @Ivar "Tocno slazem se, slovenski ali ne srpski...."

    Tacno slazem se slovenski, ali ne ni srpski ni hrvatski. Ako govorimo o tkz "etnogenezi" odnosno artikulaciji etnoidentiteta, onda se srpski etnoidentitet poceo artikulisati vek do vek i po ranije od hrvatskog, tacnije od prve polovine 18-og veka u krugu svetovne i duhovne elite juznoslovenskih pravoslavaca nastanjenih na prostorima severno od Save i Dunava ili pak zapadno ka Primorju. O hrvatskom etnoidentiteu necu ovom prilikom jer je to posebna i vrlo problematicna tema. Sto se tice slovenskih katolika, uzimajuci u obzir ono sto sam navela u svom prethodnom postu, ne vidim po cemu ti negdasnji Sloveni ne bi mogli biti preci i danasnjih Srba. Konacno, ja stvari ne posmatram kroz brojke i procente, vec kroz cinjenicu da su kulturni i duhovni tragovi Srba vekovima prisutni na prostorima danasnje Hrvatske, te da je to glavna "tapija" a ne bilo cija veca ili manja brojnost. Na kraju krajeva, i ta cinjenica o danasnjoj brojnosti Hrvata na tim prostorima je vrlo osetljiva za raspravu, a verovatno znas zbog cega, Takodje uzimajuci u obzir "glavnu temu" nase rasprave, postavlja se pitanje sta vama Hrvatima vredi tolika brojnost, kada u danasnjoj drzavi u kultruno-istorijskom smislu nemate sopstevno etnokulturno nasledje. Za mene je to sustina jer drzave "dodju i prodju", brojke i procenti se menjaju, ali kulturni i duhovni tragovi opstaju "vo vijeki vijekov"!
    (ketiS, 1. decembar 2022 22:44)

    # Link komentara

  2. Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.
    (ketiS, 30. novembar 2022 02:54)
    Dakle upravo tako idi do stranice UNESO, pa vidi što je u Hrvatskoj zaštitio UNESO, pa svima onda tu reci čije je to?
    Dakle svima držiš lekcije, a 500 godina ste bili pod utjecajem Turske, Vojvodina je izgrađena pod utjecajem AU i ti sad drugima držiš lekcije..!??
    Iz tvojh upisa se samo razaznaje nacionalizam jer po tebi Hrvatska bi trebala u stvari da kaže da to što je na njezinom tlu u stvari nije njezino?
    Uglavnom tebi je kompleks što Hrvatska ima more i ima najrazvijeniji turizam na ovim prostorima.
    (mario, 1. decembar 2022 10:46)

    # Link komentara

  3. Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og (vekaketiS, 30. novembar 2022 02:42)
    Tocno slazem se, ali ne srpski. U tome lezi razlika a to sto neki od vas izjednacavaju slovenski = srpski, to je vas problem. Slovenski / slavenski koji je poslije sa etnogenezom postao vecinski hrvatski. Tamo gdje je bio vecinski srpski nije zbog etnogeneze nego posto su Srbi bjezali od Osmana i tamo se naselili. Nigdje na teritoriji Hrvatske Srbi nisu bili vecina prije dolaska Osmana, isto to vazi i za Bosnu.
    (Ivar, 1. decembar 2022 07:54)

    # Link komentara

  4. @ KetiS
    Pa šta i da je sve tako kako kažeš? Ti bi tu državu možda ukinula? Ili bi je primorala da promeni ime, pa da se zove Srbohrvatska. Još jednom - ne budalesaj!
    (apsolutno nebitno, 30. novembar 2022 19:59)

    # Link komentara

  5. @apsolutno nebitno

    Ti si ocigledno "pobrkao loncice" jer se ovde ne radi o turizmu i zaradi od istog, vec o nepostojanju hrvatskog etno-kulturnog nasledja i to u drzavi koja se zvanicno zove Hrvatska.

    @Ivan drugi

    Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.
    (ketiS, 30. novembar 2022 02:54)

    # Link komentara

  6. @Ivar

    Tvrdnja da su Srbi stigli u Dalmaciju i Bosnu bezeci od Turaka je tipican pravaski, protoustaski stereotip. Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og veka, te da su delovi Dalmacije, kao i Hercegovina i delovi Bosne bili u sastavu Nemanjicke Srbije. Inace, sve to vreme nisu postojali nikakvi etnicki identiteti i to vazi i za juznoslovenske katolike i pravoslavce. Prema tome, katolicko stanovnistvo toga vremena nisu bili nikakvi Hrvati, stavise veliki deo njih su se poistovecivali sa kulturom i istorijom srednjovekovne Srbije, dok su s druge strane mnogi bili potpuno deslovenizirani i ziveli i radili u Veneciji ili Ugarskoj. Shodno tome, "tesko" da su vam to preci, Tvrdnja da u Dalmaciji nema nasledja srednjovekovne Srbije pored Krke, Krupe ili Dragovica, manastira podignutih u vreme vladavine Kralja Milutina i Cara Dusana (prva polovina 14-og veka) je najblaze receno neozbiljna. Na kraju, ja ne izjednacavam pravoslavlje i srpstvo, kao sto se ne moze izjednacavati ni katolicanstvo i hrvatstvo. Stavise, veliki delovi katolicke elite Dalmacije i Dubrovnika su se tokom druge polovine 19-og i prve polovine 20-og veka izjasnjavali kao Srbi ili Jugosloveni, a takvih ima i danas pre svega mislim na dalmatinske katolike koji zive u Beogradu. Sto se tice onih pravoslavaca koji se osecaju Hrvatima, njihovo je pravo da se izjasnjavaju kako hoce. Sve u svemu treba postovati cinjenice i izbegavati politizaciju istorije.
    (ketiS, 30. novembar 2022 02:42)

    # Link komentara

  7. @ Ivan drugi
    A što je najgore ne uzimaju je ozbiljno ni neki njihovi prominentni istoričari...
    (cleo, 29. novembar 2022 23:05)

    # Link komentara

  8. Naše more, hrvatsko more, najljepše more.
    (Tereza, 29. novembar 2022 15:41)

    # Link komentara

  9. Nisu mi jasni ovi hrvatski komentatori koji pokušavaju uvjeriti Srbe u nešto. Pa opće je poznato da je u Srbiji njihova istorija puna svakakvih mitova i da oni u to vjeruju. Pa pustimo ih da žive i vjeruju kako hoće. A mi imamo svoju povijest i svoje arhive, imamo spise u Vatikanu, Beču, Budimpešti i sl gdje se vidi naša povijest. A srpsku istoriju svjetski naučnici ne uzimaju za ozbiljno a ni nitko drugi.
    (Ivan drugi, 29. novembar 2022 11:23)

    # Link komentara

  10. @ ketiS
    A šta bi se desilo kad bi se Hrvati odrekli prava na to nasleđe (koje se kao i mnoga druga prava, kako vidimo na planeti, NE MORA poštovati)? Da ne bi kojim slučajem presušio turistički stampedo na dalmatinsku i istarsku obalu. Ajde ne budali!
    (apsolutno nebitno, 29. novembar 2022 09:36)

    # Link komentara

  11. Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje.(ketiS, 28. novembar 2022 23:00)
    Naravno da je bilo svega kao sto sam i napisao ali vecina potomajka tadasnjih ljudi na primoriju i otocima su danasnji Hrvati, tako da se slobodno pomiri sa time jer je tako. To vase negiranje je postalo malo jadno. Slovensko - srpsko masljede ne postoji, Srbi su samo jedan dio svih Slavena i dosli su u Bosnu i Dalmaciju bjezajuci od Turaka. Oni koji su bili prije nije imali etnicku odrednicu jer tada nacije nisu postojale, i pravoslavno ne znaci srpsko, to sto SPC je napravila jednazbu pravoslavlje = srpstvo, to je vas problem jer postoje i Hrvati pravoslavci.
    (Ivar, 29. novembar 2022 08:31)

    # Link komentara

  12. @Ivar ....."Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danasnjih Hrvata....

    Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje. Cinjenica da se sa njim poistovecujete ocigledno je poseldica nemanja sopstvenog etno-kulturnog nasledja, no to opet ne menja cinjenicu da na to nasledje nemate pravo vi, vec danasnji Italijani i Srbi. Konacno, tvrdnja "da istorija nema gospodara" je potpuna anticivilizacijska relativizacija iste, jer svaka etno-kultura ima svoju istoriju koja je sastavni deo istorije citave ljudske civilizacije, ali se etnicka pozadina svake istorije i kulture mora postovati.
    (ketiS, 28. novembar 2022 23:00)

    # Link komentara

  13. istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.
    (mile, 27. novembar 2022 18:13)

    A tom nekom koji misli da mu je istorija samo italijanska je ta istorija zapravo i italijanska, ali i mađarska, austrijska pa i turska. Samo što ti Mile ne znaš to, ili ne želiš da to znaš.
    (Bender, 28. novembar 2022 21:59)

    # Link komentara

  14. Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.
    (Dubrovčanin, 28. novembar 2022 13:59)

    Nešto si ti zapravo pomešao. Do 1054., postojala je jedna crkva, nisu postojali katolici.
    Takodje, neki kažu da su se 1954. katolici ocepili od te jednecrkve i kreirali novu - Katoličku.

    Ali ovde se ne radi o tome. Prethodni komentator kaže da su katolici u današnjoj Velikoj Hrvatiji u stvari zapravo bivši etnički Srbi, koje su vekovima "pohrvatili" i sada su svi katolici, iz nekog neopakog razloga, Hrvati.
    (Bender, 28. novembar 2022 21:57)

    # Link komentara

  15. Ту су и менталитетски
    (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 28. novembar 2022 19:11)

    # Link komentara

  16. Ima tu i istorije koja se podudara sa Engleskom, na primer genocidi i slično.
    (Vica Slavko, 28. novembar 2022 17:58)

    # Link komentara

  17. "Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!
    (veljko, 27. novembar 2022 13:53) "


    Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.
    (Dubrovčanin, 28. novembar 2022 13:59)

    # Link komentara

  18. Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
    (Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)
    Istorija nema gospodara, ona je od svih. Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danansnjih Hrvata imaju pravo da osjecaju to ko svoje jer su dio te bastine. Kroz povijest ljudi su se kretali i gradili, i hvala bogu da je tako. Hrvatska obala je uvije bila mix raznih kultura i civilizacija, kao i sve obale i pomorski gradovi u sredozemlju.
    (Ivar, 28. novembar 2022 13:39)

    # Link komentara

  19. Ništa čudno - i jedni i drugi imaju opasne probleme. Sličan se sličnom raduje.
    (sos, 28. novembar 2022 07:43)

    # Link komentara

  20. Нагодину нема више ни Куне.... Ндх2 не постоји то је ЕУ а море је Јадранско.
    (Милош, 28. novembar 2022 03:25)

    # Link komentara

  21. Jes vala, divota. Nekad bilo italijansko, sad je hrvatsko. I to je zivot.
    (xoxo, 28. novembar 2022 01:13)

    # Link komentara

  22. Ma šta ima onaj ko je samo 10km od mora? Ili da kažem onaj u Vinkovxima itd? Samo standard se gleda. Lako ja sa svojim novcem biram da li ću na naše more ili Špansko, Karipsko... Dakle samo se standard meri. Srbija je čuvena po proizvodnji guma. To nije dobro ni za vazduh ni za njive i sve što na njima rađa. Ali kako god.
    (Deni, 27. novembar 2022 23:10)

    # Link komentara

  23. Listu predvodi susedna Slovenija dok je na poslednjem mestu Luksemburg za kog se navodi da je jedna od najskupljih država u Evropi.

    Iza Slovenije nalazi se Portugal, a potom slede Estonija, Španija, Paragvaj, Češka i Mađarska.

    Kažem vam da su Slovenci standardom skoro jednaki Nemcima kad se svi obavezni troškovi uzmu u obzir. A priroda skoro kao Švajcarska.
    (A mi gde smo mi, 27. novembar 2022 22:55)

    # Link komentara

  24. @Dalmata

    "Simpatican" pokusaj da se bude duhovit, ali nista vise od toga!
    (ketiS, 27. novembar 2022 22:21)

    # Link komentara

  25. Hrvatska placa Britaniji za ovakve gluposti. Ako ne plati pisace o njoj bljuvotine.
    (Moj Imenjak, 27. novembar 2022 20:15)

    # Link komentara

  26. @ Morgot Bauglir
    Ma nemoj, ti misliš da mi nismo bili na Kritu (Kreti), sve obišli i proputovali, pri čemu zaboravljaš da mi liti namlatimo toliko para da moremo putovati di nas volja. Pritom smo tamo koncem 9. miseca od Srba sretali samo šankere i konobare.
    (bračanin, 27. novembar 2022 20:10)

    # Link komentara

  27. Vidim da većina hrvata tumači historiju onako kako im odgovara.
    Pa da malo rasvijetlimo.
    "Reliqiae reliquiarum", odnosno "ostaci ostataka" - tako su Hrvati, uključujući Nikolu Zrinskog, zvali Hrvatsku nako što su Turci zauzeli veći dio današnje Hrvatske. Ali, to u glavama nekih ljudi ne postoji.
    Most u Osijeku su gradili... Turci! Zvao se Sulejmanov most, pretpostaviću da Suljo nije bio 'rvat.
    Petrinju su osnovali... Turci! Možemo tako do besvijesti, no najbolje je da na hrvatskoj enciklopediji pogledate do kuda su stigli Turci:

    [link]šću

    Valjda ćete njoj vjerovati. Mada...
    (Miloš, 27. novembar 2022 19:52)

    # Link komentara

  28. Dođite na Krit da vidite šta je istorija, patriotizam, čiste i lepe plaže i hrana. Cela Hrvatska ni do članaka jednom Kritu.
    (Morgot Bauglir, 27. novembar 2022 19:10)

    # Link komentara

  29. @ ketiS
    Nismo dali akreditive tvojoj advokaturi da "brani" povist Dalmacije, umisto toga lati se "predmeta" o ekologiji Šumadije.
    (Dalmata, 27. novembar 2022 18:44)

    # Link komentara

  30. Nikad moj opanak i šajkača neće tamo....
    (Jozo, 27. novembar 2022 18:29)

    # Link komentara

  31. E Srbi, ne brukajte se ovako niskim komentarima. Zašto uvek mržnja? Ako nas neki Hrvati i ne vole, zašto mržnjom odgovaramo na mržnju? Da li su nas tome učili? Sramota me koliko smo zlobni.
    (Stradija, 27. novembar 2022 18:27)

    # Link komentara

  32. Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
    (Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)

    istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.
    (mile, 27. novembar 2022 18:13)

    # Link komentara

  33. da u našoj povijesti nema 500 godina pod Turcima.A neki su ponosni na tu činjenicu.
    (Marko, 27. novembar 2022 16:20)


    TR su bili i u danasnjoj hr, dal si cuo za sela Islam Grcki i Islam Latinski ?
    To je zaledje Dalmacije.
    Tu je bila granica Mlecana i TR, ko je tebe ucio istoriju nznm ali da nzns bukvalno nista to je evidentno.
    (C i n i k, 27. novembar 2022 18:09)

    # Link komentara

  34. “ A regionalni tigar?
    (Pera, 27. novembar 2022 12:54) “

    Misliš regionalni lider ili ekonomski tigar ?

    Ne zaboravi sa je tigar grabljivac…
    (Mirko, 27. novembar 2022 18:05)

    # Link komentara

  35. @ miki
    Već sam objasnio, ali da ponovim. U Hrvatskoj postoji (poznati) portal u kojem se svaka tema poprati sa najmanje 200 komentara. Dakle, portal imamo. Na tom istom portalu komentiraju mnogi Srbi i iz otadžbine i iz dijaspore. Dakle, nema razloga da i mi kod vas ne gostujemo.
    (redovan gost, 27. novembar 2022 18:03)

    # Link komentara

  36. o kojoj istoriji pricaju englezi. austrijskoj, madjarskoj, italijanskoj ili jugoslovenskoj. to je istorija u hrvata.
    (drug clan, 27. novembar 2022 17:50)

    # Link komentara

  37. Realno istorija je italijanska, zato je i bogata.
    Današnji korisnici treba da se zahvale Aleksandru karađorđeviću jugoslovenskom.
    More je lepo, a plaže su stvar ukusa, ko voli kamenje i beton.
    Ko voli peščane plaže, pronaći će mnogo bolje destinacije.
    (Lala, 27. novembar 2022 17:47)

    # Link komentara

  38. Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
    (Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)

    # Link komentara

  39. Istina, takvu istoriju malo ko ima, setimo se samo Jasenovca. .
    (Miso, 27. novembar 2022 16:50)

    # Link komentara

  40. Samo one kuće po Dalmaciji i Istri građene od kamena su nevjerojatna kulturna baština a da ne nabrajamo sve te ostale stvari utvrde,palače, koloseum...
    (Pancirus, 27. novembar 2022 16:49)

    # Link komentara

  41. Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.
    (long live and David Coverdale, 27. novembar 2022 13:37)

    priznaj....lik te pogodio u centar....
    (H20, 27. novembar 2022 16:22)

    # Link komentara

  42. Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!
    (Djidji, 27. novembar 2022 13:35)

    I ?
    opet vise miliona nocenja u sezoni...jer neki zele i to.....
    (H20, 27. novembar 2022 16:21)

    # Link komentara

  43. da u našoj povijesti nema 500 godina pod Turcima.A neki su ponosni na tu činjenicu.
    (Marko, 27. novembar 2022 16:20)

    # Link komentara

  44. "Bogata istorija"?
    Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
    Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.
    (Bender, 27. novembar 2022 12:37)

    i sta htjede pjesnik reci,odim sto si ljut i nezadovoljan...
    (H20, 27. novembar 2022 16:19)

    # Link komentara

  45. Sve ove zemlje na listi su u redu, zaobišao bih Meksiko, možda i Paragvaj. Meksiko sam prošao uzduž i popreko, u Paragvaju nisam bio pa možda i grešim. Meksiko je u redu turistički, zanimljiva i raznovrsna zemlja, ali živeti tamo, ne hvala. Naravno, postoje delovi koji su izuzetno dobro sredjeni, ali odmah pored kriminal i rasulo, previše blizu, korupcija je valjda deo mentaliteta.
    (Zemljoradnik, 27. novembar 2022 16:18)

    # Link komentara

  46. Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.
    (Pingvin iz Nišavu, 27. novembar 2022 12:33)

    halo ,govori se o penzionerima....nece baba i dida, i da zele ne mogu da partijaju do sutra..zele mir ,sunce ,more i hranu ...uz njihovu penziju to sve mogu dobiti lako
    (H20, 27. novembar 2022 16:18)

    # Link komentara

  47. Xaxaxaxaxaxaxxa... pa to samo incest englezi mogu da lupe i da u istu rečenicu stave hrvatsku i bogatu istoriju.
    (Rđa, 27. novembar 2022 15:52)

    # Link komentara

  48. За енглезе немам појма, али он што читам то је да им се морнари увек са осмехом враћају, без обзира на годишње доба.
    (mr, 27. novembar 2022 15:31)

    # Link komentara

  49. Za ove koji se "sprdaju" sa bogatom istorijom, u tekstu se misli na istoriju svih poznatih evropskih kraljevina, republika i carevina kojih je deo bio prostor danasnje Hrvatske, dakle od Venecije preko Ugarske pa do Habsburske Kraljevine i Austrougarske. Za nas je zanimljiva cinjenica da su delovi Dalmacije bili u sastavu Nemanjicke drzave, te da je zahvaljujuci tome u kulturu i umetnost tadasnje Srbije prodirao uticaj sa prostora danasnje Italije.
    (ketiS, 27. novembar 2022 15:22)

    # Link komentara

  50. @ long live...
    Uvijek ponovo ista greška: mi ne visimo na srpskim sajovima, ni visimo na OVOM sajtu (i to isključivo pri temama koje nas se tiču). A možda ne znaš da vaših zemljaka u dosta većoj količini visi na jednom našem sajtu (ne ću ga reklamirati, ali se zna). Zato smo mi tu - zbog ravnoteže!
    (redovan gost, 27. novembar 2022 15:18)

    # Link komentara

  51. Sve ok samo me zanima na koju to njihovu "istoriju" tacno misli taj portal?
    Oni istoriju nemaju, sve sto postoji u Dalmaciji,svaka zdgrada starija od 50 god je kulturno nasledje IT.
    (C i n i k, 27. novembar 2022 15:08)

    # Link komentara

  52. Nit Hrvatska ima plaze nit istorije. A Englezima nit su bitne plaze nit istorija. Jedina nacija koja svoj letnji odmor provodi iskljucivo ispijajuci pivo u kaficima ili pored bazena. Njih sigurno necete videti kad na nekom putovanju obilazite istorijske i kulturne lokalitete.
    (simo, 27. novembar 2022 15:01)

    # Link komentara

  53. bogata istorija ? e bolji vic nisam skoro cula :-):-):-):-)
    (da pojasnim..., 27. novembar 2022 14:46)

    # Link komentara

  54. Izmišljena nacija i država... Od vatikana naravno. Cela istorija stane na jedan A4
    (seljak, 27. novembar 2022 14:32)

    # Link komentara

  55. кад већ фовпримо о историји...опет видим прегршт хрватијанских коментатора .... а све зато што ни историјски, а ни сада немају својих електронских портала за коментарисање
    (miki, 27. novembar 2022 14:28)

    # Link komentara

  56. Istorija?! Čija?!!!
    (šef, 27. novembar 2022 14:26)

    # Link komentara

  57. Djidji.....imaju 5300 km obale i plaža, većinom šljunčane ali ima i one sa sitnim peskom u Ninu i središnjoj Dalmaciji i na mnogim ostrvima. Sitni pesak nije doba jer se zavlači tamo gde ne treba.
    (More, 27. novembar 2022 14:25)

    # Link komentara

  58. Sve sve...ali plaže svetske klase ?????.
    Otvorili se kroasani.
    (Antikroasan, 27. novembar 2022 14:18)

    # Link komentara

  59. Hrvatsko primorje jeste lepo,ali pobeđuje Španija i Grčka,za sada
    ..
    (Ako želite da vidite prava gov.a,dođite u hrvatsku 🤣, 27. novembar 2022 14:08)

    # Link komentara

  60. Hrvatsko more -prestonica gej turizma
    (Bji, 27. novembar 2022 14:08)

    # Link komentara

  61. Vi srbi koji niste nikad izašli iz srbije seponašate kao da su srbski sajtovi jedini na svijetu.
    Idem na sve sajtove.
    (M.K., 27. novembar 2022 14:07)

    # Link komentara

  62. Istorija bogata logorima
    (Biy, 27. novembar 2022 14:04)

    # Link komentara

  63. A na kom mestu je Srbija,pitam za druga?
    (tile, 27. novembar 2022 14:02)

    # Link komentara

  64. meni samo nije jasno sta hrvati traze na srpskim sajtovima ja nikada ali nikada nisam citao njihove
    (srbin, 27. novembar 2022 14:01)

    # Link komentara

  65. Kipar, nista?… A tamo je raj za Engleze (a i za Ruse). Ali zato Estonija?!?
    (Bokius, 27. novembar 2022 13:57)

    # Link komentara

  66. Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!
    (veljko, 27. novembar 2022 13:53)

    # Link komentara

  67. Ne znam sto bi bio bilo ko ljubomoran. Cinjenica da smo mi Srbi budale koji su oslobadjali te teritorije u oba svetska rata, ali ne mozete ignorisati da je ta zemlja prelepa. E sada, kada pricaju u istoriji isto treba imati na umu da je to istorija tih prostora...ali brate mili nema nikakve veze sa nama dragim Hrvatima...kakva crna hrvatska istorija...to je vec cirkus
    (Milos, 27. novembar 2022 13:50)

    # Link komentara

  68. Енглези као највеће зло у задњих 1000 година и њихова творевина Хрватска као највећи крволоци. Леп тандем
    (Дрндоје, 27. novembar 2022 13:46)

    # Link komentara

  69. bogata istorija??!!
    E sad sam sve procitao....
    ("Z"nalac, 27. novembar 2022 13:45)

    # Link komentara

  70. zasto gnjavite Srbe sa ovim , da bi mogli iskazati nedostojanstvo i ljubomoru, nevidim svrhu, ili da se Hrvati naslađuju tim slabostima
    (eto, 27. novembar 2022 13:17)

    Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.
    (long live and David Coverdale, 27. novembar 2022 13:37)

    # Link komentara

  71. Ričarlison.........nije ti u istoriji Beogrda bilo samo robovanje 500g i pravilo prve bračne noći, o ovome se ćuti i dan danas:
    JESTE LI ČULI ZA ĐOJLENE? Pre gotovo 200 godina Srbija je iz budžeta plaćala mlade gejeve da budu LJUBAVNICI TURCIMA.
    (Net, 27. novembar 2022 13:36)

    # Link komentara

  72. Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!
    (Djidji, 27. novembar 2022 13:35)

    # Link komentara

  73. Hrvatska po meri Engleza - penzionera, Srbija po meri Rusa - dezertera!
    Svakom svoje!
    (NS, 27. novembar 2022 12:38)

    Ha ha ha
    (Panac, 27. novembar 2022 13:34)

    # Link komentara

  74. Ljubomorni Srbi kme, kme,fekalno more kme, kme, italijanska obala, kme, kme
    (novosadjanin, 27. novembar 2022 13:31)

    # Link komentara

  75. Таман сте једно за друго. Грех блуд и неморал...
    (Божидар, 27. novembar 2022 13:21)

    # Link komentara

  76. zasto gnjavite Srbe sa ovim , da bi mogli iskazati nedostojanstvo i ljubomoru, nevidim svrhu, ili da se Hrvati naslađuju tim slabostima
    (eto, 27. novembar 2022 13:17)

    # Link komentara

  77. dodi na Bg na vodi da vidis sta je istorija
    (maglarRičarlison, 27. novembar 2022 13:09)

    # Link komentara

  78. Šta znaju pijani Englezi?
    Njima je sve jedno samo da je pivo jeftino!
    (max, 27. novembar 2022 13:06)

    # Link komentara

  79. I posetiti logore.
    (Alien, 27. novembar 2022 13:04)

    # Link komentara

  80. Hrvati nisu prodavali svoje zlato.
    (Činjenica, 27. novembar 2022 12:59)

    # Link komentara

  81. Zapadna propaganda,nemaju za lebac ,kupaju se u fekalijama i plaču za srpskim turistima.
    (Cinik po difoltu, 27. novembar 2022 12:56)

    # Link komentara

  82. A regionalni tigar?
    (Pera, 27. novembar 2022 12:54)

    # Link komentara

  83. За тако добру позицију НДХ-2,заслужан је један Енглез.Черчил.1941. Србе увукао у рат.После свих покоља,1944. прави владу тито-Шубашић ,са два хрвата.И то комунистом и баном !?Патолошки мрзитељ комуниста !?Шта је то он знао а Стаљин није ?
    (a, 27. novembar 2022 12:49)

    # Link komentara

  84. Imaju svetski poznate jame.
    (LuKa, 27. novembar 2022 12:41)

    # Link komentara

  85. Hrvatska po meri Engleza - penzionera, Srbija po meri Rusa - dezertera!
    Svakom svoje!
    (NS, 27. novembar 2022 12:38)

    # Link komentara

  86. "Bogata istorija"?
    Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
    Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.
    (Bender, 27. novembar 2022 12:37)

    # Link komentara

  87. Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.
    (Pingvin iz Nišavu, 27. novembar 2022 12:33)

    # Link komentara

  88. Ko je boravio u engleskoj zna šta je po meri engleza. Cheap and cheerful.
    (kad nece niko moran ja, 27. novembar 2022 12:31)

    # Link komentara

  89. Bogata istorija?!
    Pa da li ste ozbiljni???
    (Dejan, 27. novembar 2022 12:25)

    # Link komentara