- Komentari -

Kako je za samo osam dana 80.000 boraca oslobodilo Beograd?

"Naša vojska sa Crvenom armijom oslobodila Beograd. Produžuju se operacije za Zemun. Objavite to vojsci i narodu i proslavite. Žarko", komandant 37. NOU divizije Žako Vidović napisao je svojoj četvrtoj i petoj brigadi.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Naravno, ne vidim nikakav problem s tim, i trebalo im je oduzeti sve. Pričao mi je otac koliko se određene buržoazija borila da zadrži svoje bogatstvo i često su odavali ilegalce po gradu u zamenu za zaštitu. Sta mislite, zašto nemci nisu zvanično streljali nekog od te elite nego samo sirotinju i klince iz pokreta otpora. Pljuc!
    (Bora, 21. oktobar 2018 17:29)

    Да ли исто верујеш да су зли индијанци нападали кочије а да су добри каубоји једва одвраћали њихове зверске нападе?
    “Илегалци”??? Па не можеш да наведеш 50 њих именом и презименом и поред све послератне пропаганде. Мој деда је био војник поражене војске који се након слома вратио кући породици, није учествовао у рату након 1941. и није био “буржоазија” ( о глупавог ли израза за домаћина), али то комунистима није сметало да нам одузму кућицу од 24 квадрата. Страшно је што сте историју учили из пропагандних филмова и из прича деда отимача. Мом деди није требало да га дошљаци из Херцеговине ослободе куће и имања а да њихови унуци од моје имовине воде порекло као “Београђани из круга двојке”
    (Aleksa, 1. novembar 2018 09:29)

    # Link komentara

  2. Slava herojima. Manite se prepucavanja. Tada je postojao samo jedan neprijatelj. Nacisti.
    (Djorgo, 25. oktobar 2018 09:01)

    # Link komentara

  3. Moje komsije su izbacene iz kuce a precani im se uselili, tj. uzeli za sebe veci deo gde je bilo kupatilo. Posle mesec dana krenulo razbijanje plocica, komsa ih pitao zasto to radite kada su nove a ovi mu odgovore koze nam se klizaju.Sta dalje reci.
    (kimi, 20. oktobar 2018 15:26)

    Dalje treba reci da su za mene te koze apsolutno distojnije tog kupatila nego uobražena burzoazija koja je navijala da okupatoru što duže ostanu iz sebičnih razloga, a često im i pomagali kako bi im se ulizali i zadržali svoj bogatuljski status.
    (Zlatko, 22. oktobar 2018 00:13)

    # Link komentara

  4. Titoistička propaganda. Doprinos jugo-komunista u oslobađanju Beograda je bio minimalan. Komunci, to su oni što su 1928. planirali kako da rasparčaju jugoslaviju i Srbiju, a 1935. potpisali saradnja sa ustašama "da bi uništili SPC i sve srpsko". Imate dokumente na netu. Šta vam mogu levičari i drugosrbijanci, vi ste prijatelji koljača dece.
    (Boke, 22. oktobar 2018 00:12)

    # Link komentara

  5. Beogradskoj eliti su više prijali utegnuti nemački oficiri nego seljak koji je došao da istera okupatora. Zato se bune i to je jedina istina. Ali ako ujutro piješ kaficu s nacistima, a popodne si izbačen iz svog salona, to se zove pravda. Smrt fašizmu!
    (Dalmatinac, 21. oktobar 2018 23:35)

    # Link komentara

  6. @Перица

    ,,и да нам је ближњи онај до нас, наш рођак, комшија, сународник и грађанин истог града и државе, не нека глобална идеологија.''

    Макар био највеће ђубре на свету? Ма, нек ми је брат рођени, нек се носи, не занима ме!
    (Хајде објавите коментар!, 21. oktobar 2018 19:16)

    # Link komentara

  7. A onda streljali destine hiljada Beogradjana i uselili se u njihove stanove.
    (Jovan Zarić, 20. oktobar 2018 09:39)

    Naravno, ne vidim nikakav problem s tim, i trebalo im je oduzeti sve. Pričao mi je otac koliko se određene buržoazija borila da zadrži svoje bogatstvo i često su odavali ilegalce po gradu u zamenu za zaštitu. Sta mislite, zašto nemci nisu zvanično streljali nekog od te elite nego samo sirotinju i klince iz pokreta otpora. Pljuc!
    (Bora, 21. oktobar 2018 17:29)

    # Link komentara

  8. Koliko laži, neistina, smicalica, podmetačina... Koliko je samo ovaj narod otrovan najbednijim i najprovidnijim lažima i mržnjom to je tragičino i jadno do neba. Jedan reče "partizani se nisu borili protiv ustaša"... Neka mi neko objasni kako smo došli do toga da se izjavi tako nešto neistinito sa uverenjem da se priča istina? Kakvim ispiranjem mozga se došlo na ovaj nivo (bez)svesti?
    (Draco, 20. oktobar 2018 20:12)

    Pa i nisu se borili, Jasenovac je prestao sa radom i ustase su se manje vise mirno razisle i spalile sve tragove tek posto se rat zavrsio, i to par meseci posle. Nista to tvoje dranje i histerisanje ne moze da promeni. A pazi sad, mnoge cetnicke divizije su koliko toliko branile srpski narod od ustasa, posebno po hercegovini. Dakle nisu samo klali civile i jeli gibanicu.
    (stopkomunizmu, 21. oktobar 2018 17:19)

    # Link komentara

  9. Preporučujem (+25)Ne preporučujem (-23)
    Aleksa, 20. oktobar 2018 18:45)

    Sto niste potrcali za Nemcima kad su se povlacili? Niko vas nije drzao.

    Mars bre svi odreda, pa muka mi je vise od vas i vasih gluposti, bili 4 godine pod najgorom okupacijom, pod nacizmom, domaca vojska ih oslobodila i onda se javi magarci poput ovog sa pricom kako smo tada okupirani. Uzas koliko glupi ljudi mogu biti.
    (Marko, 21. oktobar 2018 02:57)

    Једина разлика између немачке и комунистичке окупације је што су комунисти окупирали Србију 70 година. Конц логоре су имали и једни и други, убијали Србе и једни и други. Ах да...и још једна разлика: наследнике комунистичких квислинга није срамота да седе у становима људи које су њихови дедови убили, а поврх тога имају смелости да вређају по порталима. У чијем стану седиш Марко? “Домаћа” војска су Љотићевци, Недићевци и партизани, и сви су окупатори. Једни нас тлачили за Немце други за комунизам. Убице и једни и други.
    Било који одговор на твоје питање зашто мој деда није отишао из Београда кад је твој дошао је бесмислен. Право питање је зашто је твој деда дошао и уселио се у моју кућу? Да ослободи мог деду његове куће?
    Немци су одлазили. Отишли су и из Атине и из Софије и из Загреба, отишли су јер је њихово зло сломљено. Долазак твог деде био је ново зло. Покај се, врати отето, замоли за опрост, уместо што лапрдаш овде...срамота је отимати.
    (Aleksa, 21. oktobar 2018 14:04)

    # Link komentara

  10. Као потомак људи из ЈВуО, а и комуниста, треба рећи да су и једни и други били наша, српска војска.

    Комунисти су, на жалост, били и глобалисти.

    Треба да научимо да поштујемо једни друге, да ценимо људе, не политику и да нам је ближњи онај до нас, наш рођак, комшија, сународник и грађанин истог града и државе, не нека глобална идеологија.
    (Перица, 21. oktobar 2018 11:19)

    # Link komentara

  11. Читам коментаре да Срби већином нису комунисти и да је НОВЈ окупаторска војска. Тај део о некомунизму Срба је можда и тачан. Али, сваки иоле честит човек је тада могао да подржи само једну војску: ону која се бори против непријатеља. Е, зато је НОВЈ, за разлику од неких других формација, без обзира на идеологију, имала широку подршку народа. Раслојавање долази после. Али и ту треба имати на уму једно: Краљевина је била изузетно неправедно окружење, а народ гладан и понижен, знало се ко је шуровао са Немцима. Такви нигде у Европи после рата нису добро пролазили. А неко ко је четири године крвавио гаће по гудурама и нагледао се свакојаких страхота, па, рецимо да нема баш пуно разумевања и времена за салонска мудровања паразита.
     (Јабучило, 21. oktobar 2018 10:24)

    # Link komentara

  12. A gde su cetnici u svemu ovome?
    (dejan bg, 21. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  13. Smrt fasizmu-sloboda narodu!
    (Vukota, 21. oktobar 2018 09:28)

    # Link komentara

  14. Zato su komunisti streljali djake u Kragujevcu ubijali Jevreje, Rome i Slovene, podrzavali Jasenovac, radili masovne eksperimente na ljudima, izmislili gasnu komoru i spalili pola sveta.

    Ovaj svet je divan jer niko nikada nije bacio atomku na neki grad, napalm na decu, raketirao iako je znao da nema razloga, ne postoji gvantanamo i drugi tajni zatvori, niko nas ne nadzire. I da, sve je to posledica Socijalizma i komunista.

    Citizene, tebi ne u Nemackoj tesko da nadjes devojku, pa mislis da su za to krivi nacisti ili komunisti. U sustini ljudi samo nevole ljude kao ti. Zato i morate da se grupisete da biste imali osecaj pripadnosti a zapravo vas povezuje usamljenost koju skrivate mrznjom.
    (Fasizam i komunizam su isti, 21. oktobar 2018 09:08)

    # Link komentara

  15. Marko, tu smo gde jesmo, bas zato sto je tvoj deda dosao iz Dalmacije da “brani” beograd zajedno sa Titom. Njihovi potomci tj u ovom slucaju ti, su jos uvek ovde i jos uvek u vecini cine udbu i drze vlas, pljackaju drzavu kao sto su je i tada opljackali. Eto mi Srbi iz Srbije bi jako voleli da je tvoj deda ostao u Dalmaciji!!!
    (iznogud, 20. oktobar 2018 15:18)

    I ja bih voleo da je ostao u Dalmaciji, doduse vratio se nesto kasnije, ali uglavnom steta sto je i dolazio. Trebali ste vi ostati pod Nemcima jos bar 20 godina, da “uzivate”. Ali pazi, ne Nemcima kakvi su danas i sa danasnjim pollitickim sistemom,nego pod nacistickom cizmom.
    (Marko, 21. oktobar 2018 03:07)

    # Link komentara

  16. Moje komsije su izbacene iz kuce a precani im se uselili, tj. uzeli za sebe veci deo gde je bilo kupatilo. Posle mesec dana krenulo razbijanje plocica, komsa ih pitao zasto to radite kada su nove a ovi mu odgovore koze nam se klizaju.Sta dalje reci.To je bio rat za stanove i vile za plate i odlaske u penziju u 30toj godini da bi ti isti i njihova deca privatizovali sve firme i rasparcali Jugoslaviju kada je to njima odgovaralo.
    (kimi, 20. oktobar 2018 15:26)

    Razlika izmedju tvog komsije i tih dodjosa je u tome sto je tvoj komsija sedeo u svom stanu, u okupiranoj drzavi i cekao da ga neko oslobodi, ko neki gotovan. Dok je istovremeno pomenuti dodjos, krvario 4 godine u ratu, pedalj po pedalj slobode za drzavu osvajao, sigurno nekoga u ratu izgubio, a gotovo sigurno ostao i bez svoje kuce. I sad su oni isti? Nisu isti niti ce ikada biti. Tvoj komsija nije bio vredan cipele da mu brise.
    (Marko, 21. oktobar 2018 03:04)

    # Link komentara

  17. Aleksa, 20. oktobar 2018 18:45)

    Sto niste potrcali za Nemcima kad su se povlacili? Niko vas nije drzao.

    Mars bre svi odreda, pa muka mi je vise od vas i vasih gluposti, bili 4 godine pod najgorom okupacijom, pod nacizmom, domaca vojska ih oslobodila i onda se javi magarci poput ovog sa pricom kako smo tada okupirani. Uzas koliko glupi ljudi mogu biti.
    (Marko, 21. oktobar 2018 02:57)

    # Link komentara

  18. Šta hoćete? 1991. su se pobedonosno vratile sve te snage što su poražene 1945.
    I vidim, od tada nam sjajno ide, od Vardara do Triglava.
    (Slava, 21. oktobar 2018 01:44)

    # Link komentara

  19. @Frane..o čemu ti pričaš? Ko krivi druge? Krivim upravo nas Srbe. Što imamo pamćenje paramecijuma. Mi Srbi smo bili na strani saveznika. Niste nam bili potrebni. A Tito je posle učestvovanja u masakrima Austrougarske vojske u Mačvi, Šapcu ,Pocerini...1914 ...došao u Srbiju i ubedio Srbina Žikicu da ubije heroja iz prvog sv.rata gosp.Lončara koji se tek zaposlio u policiju. Taj bandit je digao ustanak u Srbiji. Izazvao ubistvom par Nemaca streljanja u Šapcu,Kraljevu i Kragujevcu. Kada je pobegao u Bosnu u Srbiji je ostavio elitu SKOJa i sve ih predao Nemcima. Veru Blagojevic, Milevu Kosovac, 4 brata Srnića, Ste na Filipovića...Svi su pobijeni. Budući politički vrh SFRJ odgajen je je daleko od Srbije.
     (VUK, 21. oktobar 2018 01:17)

    # Link komentara

  20. @ Podatak o 28.000 poginulih Nemaca sad prvi put čujem. Ovo je ili naduvavanje ili su im pripojili i one poginule u drugim bitkama u širem rejonu Beograda. 

    Вероватно је неко све немачке губитке (мртве, рањене, заробљене, нестале) преточио у погинуле.
     (Јабучило, 21. oktobar 2018 01:01)

    # Link komentara

  21. Израз није “ослободили” него “окупирали”. 
    Црвена Армија и квислиншке снаге окупирали су Београд. Последице те окупације осећамо и данас. Потомци црвених квислинга који живе у отетим становима покушавају да нас убеде да су нас ослободили али не намеравају да врате отето, нити да замоле за опроштај своје жртве.
    (Aleksa, 20. oktobar 2018 18:45)

    У кога је Немац пуцао и ко је пуцао у Немца? Гинуло се, братац. Лако је данас бити салонски мудрац. Слава херојима палим за слободу!
     (Јабучило, 21. oktobar 2018 00:58)

    # Link komentara

  22. Neka je vecna slava jugoslovenskim partizanima.
    (pero, 21. oktobar 2018 00:40)

    # Link komentara

  23. moj glas,

    Ne vidim poentu primedbe. Pa valjda se podrazumeva da je ono što sam naveo bio jedan od razloga zbog čega su komunisti činili zločine posle rata, a ne i glavni razlog!?
    Sa druge strane, ispravljam grešku u komentaru zbog brzog kucanja na tastaturi; dakle, pre Drugog sv. rata je u Srbiji bilo registrovano oko 1500-2000 komunista, svega oko 70-setak u crvenom Požarevcu sa sve Davorjankom i majkom M. Marković. KP Srbije, osnovana je tek 1945. što su srpski komunisti smatrali svojom velikom sramotom i krivili srpski narod što je tako "nazadan".
    Srbi su bili i ostali u suštini antikomunisti; to strano telo nam je nametnuto silom, terorom, najgorim sojem ljudi koji je bio spreman na sve da bi ognjem i mačem dokazao "ispravnost" svoje nazadne ideologije. Posle je bar četvrtina njih zaluđenih Staljinom stradala u golootočkim tamnicama od svojih drugova iz rovova i iz rata. Proverite da li su na Golom otoku bili najbrojniji Srbi, Crnogorci i Hercegovci ili Hrvati i Slovenci?
    Međutim i dalje tvrdim da je srpski komunista, zagrižen kakav je bio, najodgovorniji za našu propast. Da nije bilo liberalnih slovenačkih komunista, Kardelja, čak i Tita, mi bi smo sa tim staljinistima živeli kao u Bugarskoj Todora Živkova okrenuti Sovjetskom Savezu. Ko je tada posećivao Bugarsku, dobro zna o čemu govorim. Ne bi smo mogli da putujemo van zemlje, vozili bi drljave lade i moskviče, konfekcijsku odeću zbog kakve su se naši turisti u Moskvi osamdesetih valjali od smeha. Ne ponovilo se.
    (Vračar 101%, 20. oktobar 2018 21:21)

    # Link komentara

  24. pitao je brat od ujaka oca kakva je razlika sad i kad je on bio mlad?
    Ujak mu je objasnio da njegov sin ima slobodu danas dok je on nije imao u komunizmu.
    A ja pitam ujaka da li njegov sin ima pravo da radi u Nemackoj i da li ima 5 vrsta jela na poslu, da li mu je odmor mesec ipo ili samo pola meseca, i da li mu vlasnik firme mora pokloniti stan i da li ima automobil kao i ujak sto je imao? Svi odgovori su NE.
    (seljadin, 20. oktobar 2018 20:36)

    # Link komentara

  25. Ne mogu vam opisati koliko sam zgađen i postiđen što sam Srbin kada sam pročitao komentare na ovoj vesti. Koliko laži, neistina, smicalica, podmetačina... Koliko je samo ovaj narod otrovan najbednijim i najprovidnijim lažima i mržnjom to je tragičino i jadno do neba. Jedan reče "partizani se nisu borili protiv ustaša"... Neka mi neko objasni kako smo došli do toga da se izjavi tako nešto neistinito sa uverenjem da se priča istina? Kakvim ispiranjem mozga se došlo na ovaj nivo (bez)svesti?
    (Draco, 20. oktobar 2018 20:12)

    # Link komentara

  26. Partzani juris!!!
     (certified tree hugger, 20. oktobar 2018 19:56)

    # Link komentara

  27. @BeKo 20.10.2018. 13:14

    "Kako je posle toliko "izgubljene pameti" posle 1945. diktatura radničke klase imala bolje rezultate nego diktatura kapitala?", pitate se....

    Možda odgovor leži u novcu koji je Tito dobijao od Zapada da bi Jugoslavija bila sjajan izlog za zemlje Varšavskog pakta koje su bile u ruskoj sferi uticaja i živele prilično oskudno....
    (minny 011, 20. oktobar 2018 18:09)

    Možda odgovor leži u tome, a možda leži u vilenjacima i patuljcima koji su pomagali šakom i kapom, ne smemo zaboraviti ni jednoroge, a ni zmajeve. Imamo samo jedan mali problem kako to objasniti ljudima koji se iole razumeju u ekonomiju i onima koji znaju istoriju Jugoslavije ili nekome kome je ostalo bar malo zdravog razuma.
    (Možda spava, 20. oktobar 2018 19:20)

    # Link komentara

  28. @BeKo 20.10.2018. 13:14

    "Kako je posle toliko "izgubljene pameti" posle 1945. diktatura radničke klase imala bolje rezultate nego diktatura kapitala?", pitate se....

    Možda odgovor leži u novcu koji je Tito dobijao od Zapada da bi Jugoslavija bila sjajan izlog za zemlje Varšavskog pakta koje su bile u ruskoj sferi uticaja i živele prilično oskudno....
    (minny 011, 20. oktobar 2018 18:09)

    Možda odgovor leži u tome, a možda leži u vilenjacima i patuljcima koji su pomagali šakom i kapom, ne smemo zaboraviti ni jednoroge, a ni zmajeve. Imamo samo jedan mali problem kako to objasniti ljudima koji se iole razumeju u ekonomiju i onima koji znaju istoriju Jugoslavije ili nekome kome je ostalo bar malo zdravog razuma.
    (Mož, 20. oktobar 2018 19:20)

    # Link komentara

  29. Израз није “ослободили” него “окупирали”.
    Црвена Армија и квислиншке снаге окупирали су Београд. Последице те окупације осећамо и данас. Потомци црвених квислинга који живе у отетим становима покушавају да нас убеде да су нас ослободили али не намеравају да врате отето, нити да замоле за опроштај своје жртве.
    (Aleksa, 20. oktobar 2018 18:45)

    # Link komentara

  30. A gde je tada bio Broz?
     (sin lovca na medvede, 20. oktobar 2018 18:20)

    # Link komentara

  31. Ne mogu da verujem kakvi komentari.Pre svega odaje se počast oslobodiocima Beograda koji su većinom bili seljaci,radnici i obični građani tadašnje kraljevine Jugoslavije. Njih je vodila borba za slobodu od okupatora i fašista, a ne politička podela.Igrom slučaja su bili uz partizane jer su u tom trenutku bili najbolje organizovani i imali podršku kako SSSR-a tako i zapadnih saveznika.Pljuvati na oslobodioce Beograda je isto kao i pljuvati po crkvi,džamiji,sinagogi ili bilo kojoj drugoj verskoj svetinji u kojoj se ti pljuvaču moliš.

    Hvala oslobodiocima Beograda i večna slava im.
     (andrija, 20. oktobar 2018 18:20)

    # Link komentara

  32. @BeKo 20.10.2018. 13:14

    "Kako je posle toliko "izgubljene pameti" posle 1945. diktatura radničke klase imala bolje rezultate nego diktatura kapitala?", pitate se....

    Možda odgovor leži u novcu koji je Tito dobijao od Zapada da bi Jugoslavija bila sjajan izlog za zemlje Varšavskog pakta koje su bile u ruskoj sferi uticaja i živele prilično oskudno....
     (minny 011, 20. oktobar 2018 18:09)

    # Link komentara

  33. U bici za oslobođenje Beograda je ubijeno oko 16.000 Nemaca a oko 9.000 je zarobljeno. Ovaj podatak, zajedno sa podacima o 3000 poginulih Partizana i 1000 poginulih Crvenoarmejaca je više puta objavljivan.

    Podatak o 28.000 poginulih Nemaca sad prvi put čujem. Ovo je ili naduvavanje ili su im pripojili i one poginule u drugim bitkama u širem rejonu Beograda.

    Ovakav ishod bitke je diktirao odnos snaga. 3 : 1 kad su u pitanju vojnici, 5 : 1 za tenkove i artiljeriju i 10 : 1 za avijaciju u korist oslobodilaca.
    (ZNBg, 20. oktobar 2018 17:57)

    # Link komentara

  34. mozete da pisete sta hocete. zahebali nas hrvati i slovenci i dobili rat na produzetke i na foru koju i danas provlace satro radnicka prava .kmetstvo ..... a ustvari unistili kicmu jedne drzave tj Srbije. a potpomognuti nasim prijateljima britancima koji su kreirali sve sugoslavije a sve u cilju slabe srbije jer njihov odnos prema pravoslavlju je vekovima poznat. sad vidim pune fabrike .radnicko samoupravljanje itd .itd.
    streljati intelektualce i neduzne posle rata bez suda nema opravdanje pa sve da su 5 godina na glavi dubili
     (miki, 20. oktobar 2018 17:13)

    # Link komentara

  35. ...Zasto sto je srbinu lakse da menja i trazi greske svojim predcima nego da stvara ista za svoje potomke! Tako da mani me te price o okupaciji!
    (Alcale, 20. oktobar 2018 13:18)

    Prava dijagnoza koja objasnjava zasto smo kao narod na tako niskim granama.

    I jos par stvari, cisto radi poptpunije slike:
    - Komunisti su poceli ustanak (po direktivi Moskve) tek kad je Nemacka napala SSSR, tj. kad je Hitler pogazio dogovor sa Staljinom. Toliko o njihovim pravim namerama.
    - Partizana u Srbiji je bilo vrlo malo sve dok pred kraj rata jer su (s pravom) proterani posto su insistirali na otporu iako je okupator bio nemilosrdan u streljanju 100 Srba za jednog ubijenog Nemca. Engleska i SSSR su hteli otpor do poslednjeg Srbina. Iz istog razloga je Cercil naterao kralja Petra da podrzi komuniste.
    - Partizana je bilo najvise u NDH (Bosni i Hrvatskoj) posto se partizani i ustase prakticno nisu napadali - borili su se i jedni i drugi najvise protiv cetnika.
    - Sve ovo gore nije bitno za ono sto se desilo 1990. Imali smo sansu da se kao velika drzava pridruzimo zapadu. Izabrali smo da u pogresno vreme radimo ono sto smo mozda trebali 1918. A istorija ide samo napred. Ne snam sta moze bolje da opise uzroke nase samodestrukcije od gore citiranog komentara.
    (Pozdrav iz Toronta, 20. oktobar 2018 16:37)

    # Link komentara

  36. (Vračar 101%, 20. oktobar 2018 15:29)

    Gresis! Nisu komunisti ubili nikoga da bi se dodvoravali bilo kome, vec iz istog razloga iz kojeg su Nemci vesali ljude na Terazijama. Da bi uterali strah u kosti Beogradjanima. Nemci, medjutim, nisu uspeli u tome, jer su pogresili u jednoj stvari - ubili su neke anonimne jadnike, do kojih nikome nije bilo stalo. Nasuprot njima, komunisti su ubijali poznate Beogradjane - glumce, pisce, intelektualce ... Time su razbili poslednji trag otpora i mogucnost izbijanja bilo kakvog bunta. Srecom, duh Beograda time nije bio unisten. Tokom narednih decenija Beograd je bio poput Berlina, podeljen zidom na burzuje i proletere i njihovu decu, koja se medju sobom nisu druzila. Taj zid je stvorio i neke druge podele, ali u svakoj podeli jednu stranu je uvek cinio urbani Beograd. Na ogromnu zalost, ono sto komunistima nije uspelo poslo je za rukom Milosevicu, ciji rezim je unistio i poslednje ostatke urbanog prozapadnog Beograda, zauvek ga prepustajuci laznoj eliti, pseudointelektualcima, akademskim plagijatorima, polupismenim bogatasima, rusofilima i kriminalcima s jedne strane ... i poslusnim ovcama s druge. Ovcama koje cutke rade za 300 evra, kad ih pitas zasto to trpe odgovaraju da moze da bude i gore, glasaju za ove na vlasti ... opet zato sto "moze da bude i gore". I kako od ljudi ocekujes da ce da znaju sta je bilo nekog tamo oktobra 1944, kada ne znaju ni sta je bilo marta 1991 ili oktobra 2000? Ovce !!!
    (moj glas, 20. oktobar 2018 16:37)

    # Link komentara

  37. (C i n i k, 20. oktobar 2018 15:30) A kanda bi voleo da su Nemci ostali!?!
     (Srdjan bg, 20. oktobar 2018 16:36)

    # Link komentara

  38. @EU citizen,
    Kažeš Srbija se još nije oporavila od vladavine komunista. E pa ti komunisti su u Srbiji bili Srbi bas kao i svi lopovi posle njih uključujući i ove danasnje. Izgleda da se Srbija neće oporaviti dok u njoj ima Srba. Jedino kao sluge odlični ali ne kao gospodari ili kako narod kaže dobri domaćini. Hajdučka smo mi nacija samo otimacina i pres podela iz tvog džepa u moj. Još kada nas ovi sto vrede napuste i ostane samo soc i crkva tek onda imamo da propadnemo.
    (Srbovanje do ludila, 20. oktobar 2018 16:34)

    # Link komentara

  39. Vikipedija kaze da su njemacki gubici u rahmetli Jugoslaviji bili izmedju 20 do 30 tisuca hiljada vojnika, a ovaj clanak kaze da je 28000 poginulo. Mora da je Bata Zivojinovic radio duplu smjenu
    (Torcida Jupiter, 20. oktobar 2018 16:31)

    # Link komentara

  40. A onda su "drugovi oslobodioci" brđani sa Durmitora i sa kamenitog Korduna Banije i Like sišli međ svetom i preuzeli najbolje vile na Dedinju, najbolje žene, najbolje automobile i živeli srećno do kraja te kvazi utopijske tvorevine Jugoslavije. Neka im je slava i hvala.
    (Rododendron, 20. oktobar 2018 13:04)

    Kamenitog Korduna i Banije? Lebe mekani. :)
    Jedan takav brđanin iz Like nije ni silazio do Beograda nego preko okeana pravo za Nju Jork, da je krenuo za Beograd znajući tadašnje prilike ko zna koliko bi preživeo i da li bi se mi ovako sad dopisivali. Ima još puno takvih brđana, eto kad pomenu pisanje tu ti je Sava Mrkalj čiji rad je Vuk Stefanović Karadžić malo doterao, a i on je brđanin. O majko moja sve brđani neki, šta nam učiniše, em pišemo, em svetlimo po mraku, em nas opismeniše, em nam uspostaviše socijalizam, em nas oslobodiše, đavolja rabota. A baš nam je bilo lepo u mraku, sve su zeznuli brđani.
    (Banijski kamen sa Korduna iz Like, 20. oktobar 2018 16:31)

    # Link komentara

  41. A onda su "drugovi oslobodioci" brđani sa Durmitora i sa kamenitog Korduna Banije i Like sišli međ svetom i preuzeli najbolje vile na Dedinju, najbolje žene, najbolje automobile i živeli srećno do kraja te kvazi utopijske tvorevine Jugoslavije. Neka im je slava i hvala.
    (Rododendron, 20. oktobar 2018 13:04)

    Kamenitog Korduna i Banije? Lebe mekani. :)
    Jedan takav brđanin iz Like nije ni silazio do Beograda nego preko okeana pravo za Nju Jork, da je krenuo za Beograd znajući tadašnje prilike ko zna koliko bi preživeo i da li bi se mi ovako sad dopisivali. Ima još puno takvih brđana, eto kad pomenu pisanje tu ti je Sava Mrkalj čiji rad je Vuk Stefanović Karadžić malo doterao, a i on je brđanin. O majko moja sve brđani neki, šta nam učiniše, em pišemo, em svetlimo po mraku, em nas opismeniše, em nam uspostaviše socijalizam, em nas oslobodiše, đavolja rabota. A baš nam je bilo lepo u mraku, sve su zeznuli brđani.
    (Banijski kamen sa Korduna iz Like, 20. oktobar 2018 16:30)

    # Link komentara

  42. Sjasio Kurta, uzjahao Murta
    (Torcida Jupiter, 20. oktobar 2018 16:03)

    # Link komentara

  43. krusevac su oslobodili cetnici
    a onda par sati kasnije ih crveni razoruzali i streljali
     (kalcokera, 20. oktobar 2018 15:57)

    # Link komentara

  44. @EU Citizen: Treći svet smo zbog Slobe i vUÇKa i onih koji su ih birali.
     (Boris, 20. oktobar 2018 15:47)

    # Link komentara

  45. A onda su "drugovi oslobodioci" brđani sa Durmitora i sa kamenitog Korduna Banije i Like sišli međ svetom i preuzeli najbolje vile na Dedinju, najbolje žene, najbolje automobile i živeli srećno do kraja te kvazi utopijske tvorevine Jugoslavije. Neka im je slava i hvala.
    (Rododendron, 20. oktobar 2018 )
    Pa da probam da ti odgovorim tvojom logikom. Možda je neka pravda zadovoljena? Pa upravo su ti brđani najviše muke i patnje u ratu i doživeli dok je ta "gospoda" koja je živela od ratnog profiterstva kod od I svetskog rata i na grbači seljaka i radnika koji su imali status robova, svo vreme rata provela u tim vilama po Dedinju, koketirajući sa Nemcima, četnicima, nedićevcima, apsolutno ravnodušni prema patnji naroda kome su formalno pripadali.
    Setite se i Terazija...
    (Markoni, 20. oktobar 2018 15:39)

    # Link komentara

  46. @Jr, 20
    ti si čoveče bolestan
     (nikola, 20. oktobar 2018 15:38)

    # Link komentara

  47. komunisti i fasisti ISTI ISTI ISTI
     (cedo, 20. oktobar 2018 15:36)

    # Link komentara

  48. Dragi voljeni grade, srecan ti dan oslobodjenja!
    Hvala ti na bezbriznom detinjstvu i svim tim godinama kije sam proveo tu. Ti si uticao velikim delom na ono sto sam ja danas iako vise ne zivim tu.
    (Zeljko, 20. oktobar 2018 15:30)

    # Link komentara

  49. Nasa je nesreca sto su umesto Usa i Engleza nas "oslobodili" komunjare i partizani. Uzas.
     (C i n i k, 20. oktobar 2018 15:30)

    # Link komentara

  50. Uvek sam tvrdio i to na osnovu istorijskih dokaza, da od komunista, svejedno jugoslovenskih ili nekih drugih, postoji samo nešto još gore, a to su srpski komunisti, zagriženi i pomahnitali u svojim posleratnim ubijanjima i mučenjima i to prema svom, sopstvenom narodu. Navešću samo jedan detalj; od mnogo njihovih zločina interesantno je da su samo spski komunisti a da to od njih, dokazano, nisu tražili ni Broz ni Kardelj, da bi se valjda dokazali pred svojim boljševičkim mentorima, jer je posle rata bilo u Srbiji svega oko 1500 komunista i skojevaca, a srpska Komunistička partija Srbije osnovana poslednja i to tek 1945., iz čega proizilazi da Srbi nisu bili niti komunisti niti su bili za takav poredak, poubijali 77 srpskih glumaca i umetnika koji su za vreme okupacije ono malo što se moglo, zabavljali preplašen i izmučen narod po Srbiji.
    Za to vreme, ni jednom slovenačkom i hrvatskom glumcu nije falila dlaka sa glave. Do dva dana pre "oslobađanja" Zagreba, odigrana je poslednja predstava u Hrvatskom kazalištu. E to su vam Srpski komunisti.
    (Vračar 101%, 20. oktobar 2018 15:29)

    # Link komentara

  51. . a posle duze od 6 meseci nije moglo da stigne do Jasenovca.
    Bagrooo!!!
    (Ivan, 20. oktobar 2018 09:47)

    A sto je najjace to su njihovi sunarodnici, ali draze im bile povlastice po Beogradu nego oslobodjenje Jasenovca.
     (kimi, 20. oktobar 2018 15:29)

    # Link komentara

  52. Moje komsije su izbacene iz kuce a precani im se uselili, tj. uzeli za sebe veci deo gde je bilo kupatilo. Posle mesec dana krenulo razbijanje plocica, komsa ih pitao zasto to radite kada su nove a ovi mu odgovore koze nam se klizaju.
    Sta dalje reci.
    To je bio rat za stanove i vile za plate i odlaske u penziju u 30toj godini da bi ti isti i njihova deca privatizovali sve firme i rasparcali Jugoslaviju kada je to njima odgovaralo.
     (kimi, 20. oktobar 2018 15:26)

    # Link komentara

  53. Okupacija a ne oslobodjenje.
    Presli smo iz fasisticke u komunisticku okupaciju; streljali jedne a posle drugi.
     (kimi, 20. oktobar 2018 15:21)

    # Link komentara

  54. A onda su "drugovi oslobodioci" brđani sa Durmitora i sa kamenitog Korduna Banije i Like sišli međ svetom i preuzeli najbolje vile na Dedinju, najbolje žene, najbolje automobile i živeli srećno do kraja te kvazi utopijske tvorevine Jugoslavije. Neka im je slava i hvala.
    (Rododendron, 20. oktobar 2018 13:04)Vala ako i jesu sišli sa brda i sve preuzeli i neka su,jer su drugovi iz vila radije šurovali sa okupatorom nego da žrtvovali život u borbi za oslobođenje.Hvala Bogu da je jednom sirotinja dobila poštenu nagradu posle žrtvovanja,obično posle ratova junaci završe u kanalu a guzonje ostanu u svojim vilama.
    (sjfhj, 20. oktobar 2018 15:18)

    # Link komentara

  55. Cudimo se Crnogorcima sto govore da su okupirani 1918-te, a ne oslobodjenj od strane srpske vojske, da bi onda na vest o oslobodjenjju naseg glavnog grada pd strane nase vojske (JESTE NASA JER SU JE CINILI 90% SRBI. Moj deda je Srbin iz Dalmacije i njegova Dalmatinska brigada je bila sastavljana isklucivo od dalmatinskih Srba), prvih deset komentara pricalo kako smo tada zapravo okupirani. Citam i ne verujem dokle ide idiotizam, ne znanje, naseg naroda i posle shvatim pa nije cudo da smo tu gde jesmo.
    (Marko, 20. oktobar 2018 11:43)
    Marko, tu smo gde jesmo, bas zato sto je tvoj deda dosao iz Dalmacije da “brani” beograd zajedno sa Titom. Njihovi potomci tj u ovom slucaju ti, su jos uvek ovde i jos uvek u vecini cine udbu i drze vlas, pljackaju drzavu kao sto su je i tada opljackali. Eto mi Srbi iz Srbije bi jako voleli da je tvoj deda ostao u Dalmaciji!!!
    (iznogud, 20. oktobar 2018 15:18)

    # Link komentara

  56. Po meni trebamo slaviti samo pobedu u prvom svetskom ratu, u drugom iako smo pobedili kao da smo izgubili.
    (Stefan, 20. oktobar 2018 15:16)

    # Link komentara

  57. Pitam se zasto se u ovoj zemlji, jedinoj u istocnoj Evropi, jos uvek komunisticke arhive ne otvaraju? Dokumentacija ozne, udbe, sb...? Sta se to krije, kad su partizani doneli toliki napredak i bili tako sjajni? Neprijatno potomcima da se hvale zaslugama dedova, bice da je to! Toliko junstvo, pravdoljublje, hrabrost raznih Krcuna, Drazevica, Popovica i ostalih krupnih i sitnih heroja...pa danasnja elita: tajkuni, politicari, novinari, kriminalci, umetnici itd., nece da se hvale dedinim podvizima! Resili unuci sami da uspeju u zivotu, svojim trudom i znojem! Da ne ispadne da im dobro ide zbog dede oznasa i tate udbasa!
    (Otvorite arhive!, 20. oktobar 2018 15:16)

    # Link komentara

  58. @Jr

    Što si promenio nik EUcitizene?:) Teško će ti ta fašistička ideologija proći ovde, probaj tamo u Nemačkoj, mada koliko sam čuo kažnjava se, mogli bi da te zatvore.
    (Arbajtovanje, 20. oktobar 2018 15:08)

    # Link komentara

  59. a srba niđe u odbranu beograda....rusi većinom i crnogorci...srba bilo vise na drugu stranu!
    (prva ljubav, 20. oktobar 2018 13:29)I Crnogorci su do devedesetih svi bili Srbi
    (sjfhj, 20. oktobar 2018 15:07)

    # Link komentara

  60. Ko je njih uopšte zvao? Jedina legalna i legitimna vojska u to vreme bila je Jugoslovenska vojska u otadžbini. Dakle, komunisti nisu ništa oslobodili, oni su osvojili.
    (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07) # Link komentara

    Pročitaj sporazum Tito - Subašić (Predsednik Kraljeve vlade)
    Pročitaj dogovore vezane za Jugoslaviju na Teheranskoj konferenciji
    Pročitaj sporazume između JVuO i komande Jugoistoka

    JvUO je do sredine 1943. bila legitiman pokret. Posle toga šljam koji se zajedno sa Ustašama, Nemcima, Ljotićevcima, Nedićevcima borio protiv NOVJ i Crvene armije...
    (Ostin A, 20. oktobar 2018 15:06)

    # Link komentara

  61. (Malo istine, 20. oktobar 2018 12:00)

    Tako je, ja vidim da je tako od kad sam počeo da mislim, ali kako ti Srbinu da objasniš da je komunizam zlo.
    Zamisli, da se na mah odrekneš svega onoga što te čini kao narod, pa to se ne može oprostiti.
     (Kolubarska bitka, 20. oktobar 2018 15:05)

    # Link komentara

  62. Rusi, krali i silovali!!! Ni pominjati ih nemojte jer je velika sramota i bol koji su naneli u Vojvodini.
     (S Marsa, 20. oktobar 2018 15:00)

    # Link komentara

  63. (Jr, 20. oktobar 2018 13:32)

    Džaba ti trud, moraćeš za rijaliti Srbiju malo da uprostiš, to ti je ciljna grupa, mi koji nešto znamo samo se smejemo ovakvim budalaštinama.
    (kataklizma kapitalizma i idiotizma će doći, 20. oktobar 2018 14:57)

    # Link komentara

  64. Naklon do poda i zahvalnost do groba za sve koji su život dali za Srbiju bez obzira radilo se o partizanima ili čelnicima i jedni i drugi su u preko 90% bili Srbi.
    (sjfhj, 20. oktobar 2018 14:57)

    # Link komentara

  65. Tako što su Beograd branile drugorazredne nemačke jedinice, jer im posle prodora Crvene armije u dolinu Morave više nije bio od ikakvog značaja - trupe grupe armija "E" u povlačenju iz Grčke i Albanije preusmerene su na južni pravac i SVE su se izvukle i pored nominalnog zauzimanja Srbije i Crne Gore od strane partizana. Za jugoslovenske komuniste daleko važnije je bilo osvajanje i održavanje na vlasti, od doprinosa pobedi nad Nemačkom. Uostalom, to su i zvanično objavili još 1941. godine - da se bore za vlast, i nisu krili za sve vreme rata. Tek posle rata sve je to prikazivano drugačije, u sklopu menjanja istorije.
    Ostaje neodgovoreno i pitanje: gde su nemački zarobljenici iz Beogradske operacije, i uopšte iz operacije proboja u Srbiju od avgusta meseca? Potpuno je nenormalno da Nemci, koji se brane, imaju sedam puta veće gubitke od partizana i Rusa. Nenormalno.
    Vreme je da se prestane sa ulepšavanjem prošlosti, i za dostojnu analizu.
    (Milenko, 20. oktobar 2018 14:55)

    # Link komentara

  66. (Jr, 20. oktobar 2018 13:31)

    Ovoliko gluposti, neznanja, bahate sujete i nevaspitanja nisam odavno video.
    Upravo takva pamet kao tvoja, od pravoslavnog hrišćanstva je napravila sektu kulta smrti čiji su plodovi hladnjače i grobnice po Srbiji. Upravo takvi su nas osramotili za sva vremena.
    Ne znaš ni za sramotu ni za boga, nesrećniče.
    (Negativni, 20. oktobar 2018 14:53)

    # Link komentara

  67. Партизани немају никакве везе са ослобођењем Београда. Београд су окупирали Совјети и на власт довели комунисте. Од тог момента до марта 1945., комунисти су побили више Београђана него Немци током целог рата. Србија је и данас комунистичка земља.
    (Марио, 20. oktobar 2018 14:47)

    # Link komentara

  68. a srba niđe u odbranu beograda....
    rusi većinom i crnogorci...srba bilo vise na drugu stranu!
    (prva ljubav, 20. oktobar 2018 13:29)

    Đe si ti to štjudira historiju? Vala su te slabo naučili. A moram ti reći da su Crnogorci vazda bili Srbi dok se Milo ne pojavi i izmisli novi jezik i nova slova. A reću ti i ovo, da su moji đedovi Srbi iz Krajine oslobođali Beograd, uglavnom su Njemce tamanlili jer i ako je bilo Srba na gibanci i rakiji već su se otrjeznili i preobukli u drugu uniformu pa su ćerali ove za Blajburg. Ajde budi mi dobar i pozdavi oca.
    (Bojo Danetov, 20. oktobar 2018 14:44)

    # Link komentara

  69. I da ovom EU Citizenu odgovorim... TITO nista nije ostavio potomcima. Koca Popovic umro skromno, skromno sahranjen, a bio iz poznate i bogate porodice. Peko Dapcevic umro skromno...
    Ne znam o kojoj pljacki govoris, realno. Ovi krv lili za svoju zemlju i kad su vladali dali sve od sebe da ih vlast ne opije. Svi ostali prije i poslije njih su ni iz cega obezbjedjivali pokoljenja.
    Tako da ti pricas neistinu, ako ne i nesto teze. A to sto mislis da je fer i zagarantovano da jedni isti stalno jasu druge... Dosta toga se mijenja, pa i tad se promijenilo ko ce koga da jase, i na koji nacin.
     (Strucnjak, 20. oktobar 2018 14:38)

    # Link komentara

  70. samo dve stvari da razjasnimo...nisu svi partizani bili komunisti,i hrvata u partizanima do 1943 je bilo u tragovima...
    e sad...sto su danas hrvati antifasisti nek zahvale copavom zagorcu,a ja mu ne mogu oprostiti sto je dva meseca cekao da ustase zavrse zlocin u jasenovcu a partizani su bili na samo desetak kilometara..
    mi srbi smo generalno glup narod...i tu nema leka
    slava srpskim i sovjetskim oslobodiocima
    (goran ns, 20. oktobar 2018 14:36)

    # Link komentara

  71. samo dve stvari da razjasnimo...nisu svi partizani bili komunisti,i hrvata u partizanima do 1943 je bilo u tragovima...
    e sad...sto su danas hrvati antifasisti nek zahvale copavom zagorcu,a ja mu ne mogu oprostiti sto je dva meseca cekao da ustase zavrse zlocin u jasenovcu a partizani su bili na samo desetak kilometara..
    mi srbi smo generalno glup narod...i tu nema leka
    slava srpskim i sovjetskim oslobodiocima
    (goran ns, 20. oktobar 2018 14:35)

    # Link komentara

  72. Ovo su zlikovci. Sve njihove bitke su izmisljene. Imate na YT dosta dokumentaraca koji govore o cetnickom herojskom cekanju da se rat zavrsi jer ipak su vise brinuli da Njemci ne ubijaju 100 za 1 njihovog.
    I u tom cekanju su pomalo zveckali oruzjem po Sandzaku, ali to je isto bilo zbog patriotizma. (satira)
     (Strucnjak, 20. oktobar 2018 14:33)

    # Link komentara

  73. hvala svim oslobodiocima beograda. a ovi sto (im) stosta zameraju, zaboravljaju da niko nije savrsen, istorija je puna izazova u koje su svi bili gurnuti, u burnim vremenima mnogo postenog sveta strada na svakojake nacine. niko nije nevin i niko nije savrsen. lako je danas iz fotelje kritikovati i biti pametan.
     (neutralni felsh, 20. oktobar 2018 14:30)

    # Link komentara

  74. @eu citizen, penicilin za unuke koznih mantila s onu stranu drine i komesarske sinove s ljutog krsa, uzrok nervoze potomaka onih koji ujahase s brda u beograd i srbiju jeseni 1944. Prepoznajemo se mi, bilo iz gradjanskih kuca kao eu citizen ili onih domacinskih, oduvek smo im trn u oku... Ziv bio!
    (Ima nas jos, 20. oktobar 2018 14:28)

    # Link komentara

  75. Kao sto sam davno rekao ti si ustasa i fasista i to je svima sada jasno. Verovatno si od onih koji su podmetali bombe po Jugoslaviji i palio fabrike jer su mu i roditelji bili u ustasama. Izjednacavanje boraca protiv fasista i samih fasista? Idi na hrvatske portale i komentarisi sa sebi slicnim. 
    (Joja golubar, 20. oktobar 2018 11:35) 

    Druže, nemoj tako o EU "Građaninu". Čovek ima preko 100kg i preko 190cm zna kung tu, džudo, karate i još mnogo opasnih reči. Ako te nađe, prebiće te kao mačku :))) 

    Zezam se, čovek je sprdnja od pojave na ovom portalu. 
    Njegovi napadi mentalne dijareje su zabrinjavajući.
    (ferdinand, 20. oktobar 2018 13:48)


    pa... nisu svi tako savrseni, i mrzovoljni, prema svemu sto im se ne uklapa u njihov izglancani sistem promisljanja. upravo to je izvor mentalne dijareje, koju spominjes, to jest njen prauzrok. ne budi razamazen, borilacke vestine nisu bitne ako znas dobro da tresnes, ali i da podneses.
     (neutralni felsh, 20. oktobar 2018 14:26)

    # Link komentara

  76. Камо среће да су нас западни савезници, Американци и Енглези ослободили, а не комуњаре. Погледајте где је сад Немачка, а била сравњена са земљом '45-те.
    (Ненад)

    Ма јок бре друже, површно ти то гледаш, тај рат је само трептај у историји, нема везе ко је кога ослободио, једну нацију формира њена историја, Немци су то што јесу због свог менталитета који се вековима формирао, због избора које су правили током историје (а избори које правимо су опет одраз нашег карактера и менталитета), тамо је рецимо почела Реформација што ти говори колико су озбиљно приступали хришћанству, упореди то са овим нашим слинавим разбојницима, све корумпирано и примитивно, могао је и Супермен да нас ослободи опет бисмо дошли на исто...
    (Предраг, 20. oktobar 2018 14:21)

    # Link komentara

  77. A,gde su komsije sa viseg dela Topcidera tzv.stubovi srBstva bili?A,da...i oni su imali bitku,ali na zelenom travnatom tepihu...u Albaniji,da da..nacas zaboravih.
    (Pterodaktil, 20. oktobar 2018 14:21)

    # Link komentara

  78. Bolje da nisu ni ulazili crveni
     (vladan, 20. oktobar 2018 14:21)

    # Link komentara

  79. Читам овде коментаре људи који не знају основно из историје.Кажу,зашто су партизани нелегално ослободили Београд,а не ЈВуО.Па краљ Петар је раније прогласом припаднике ЈВуО позвао да пређу у партизане,а и формирана је влада Тито-Шубашић...Тако да је на позив те владе и дошло до сарадње са Црвеном армијом.
    (Дух са секиром, 20. oktobar 2018 14:18)

    # Link komentara

  80. @Drakce
    'Da bi se komunizam primio negde, mora postojati ogroman broj siromašnih i obespravljenih ljudi'
    Slazem se, ali je zato komunizam regrutovan u Bosni, Crnoj Gori i Hrvatskoj, a u Srbiji ga skoro nije ni bilo do 1944...
    Kad su ti cobani upali u Beograd i nase gradove, odmah su poceli da ubijaju svakoga ko je pismen, jer im je to izgledalo kao 'neprijatelj naroda'. U njihovim selendrama tako su izgledali samo stranci i drzavni sluzbenici koji su jednom godisnje dolazili da pokupe porez i odrze neko sudjenje.
    Danas postoji ista ta mrznja - izmedju onih koji slusaju rok i onih koji slusaju narodnjake...
    (ivan, 20. oktobar 2018 14:15)

    # Link komentara

  81. Jovane, sami Nemci su se distancirali od te Nemacke I nacizma. Doziveli su katarzu. Jedino Srbi I Hrvati nisu. Dapace, rehabilituju nacisticke saradnike I pljuju po jednom od najsvetlijih perioda svoje istorije.
    (jest, 20. oktobar 2018 13:06)

    O kakvoj to klatarzi tu masovno nonstop lupetate, šta pod tim podrazumijevate?!
    Zar nije dovoljno da je Tito postreljao sve ustaše i sve koji su nekad nekom ustaši rekli dobar dan?!
    A inače vidim kako su se Nijemci distancirali, neonacistička partija im u parlamentu ima nekih 10-15% i sve više, isto sad u Bavarskoj pomeli, i sve više jačaju!
    I nemoj miješati Hrvatsku i Srbiju, koliko god da mi imamo ustašoidnih neonacističkih ultradesničara to nije zvanična državna poltika, nisu Pavelić, Luburić ili Artuković "rehabilitovani", po njima se ne nazivaju ulice niti im se dižu spomenici gdje vojska onda dolazi da im se klanja!
    (Kolovođa, 20. oktobar 2018 14:05)

    # Link komentara

  82. Što Švabe nisu toliko palile po Zagrebu u toku "borbi" i povlačenja i što ga nisu bombardovali 1941. i 1944. godine?
     (Bobić, 20. oktobar 2018 14:04)

    # Link komentara

  83. Пробаћу да будем кратак. Дакле,у бившој Југославији се радило о грађанском рату. Немци су ту били само искоришћени од једне стране. Они нису изгубили рат овде него у целом свету и одавде су се само повлачили. Дакле, Београд је у октобру 1944. окупиран од стране победника у грађанском рату. Да је то тачно доказ је долазак трупа из Русије. Да они нису дошли, Србију никада комунисти не би поробили. Овако, поробили су је и после тога побили 50.000 највреднијих људи. То нисам ја измислио него државна комисија пописала свих 50.000 именом и презименом. Нико не зна колико је још било побијених људи. Када ћемо бити обавештавани у складу са историјским чињеницама а не у корист и по жељама те победничке стране у грађанском рату? За нас млађе обе стране су наше и желимо да знамо стварну истину.
    (Петар, 20. oktobar 2018 14:00)

    # Link komentara

  84. a srba niđe u odbranu beograda....
    rusi većinom i crnogorci...srba bilo vise na drugu stranu!
    (prva ljubav, 20. oktobar 2018 13:29)

    Ne, vjerovali ili ne, osim Rusa/Sovjeta u oslobođenju Beograda su najviše sudjelovali Hrvati!
    (Frere Jacques, 20. oktobar 2018 13:57)

    # Link komentara

  85. Ko teži da svuče raj na zemlju, samo će dići pakao do neba...
    (Jr, 20. oktobar 2018 13:57)

    # Link komentara

  86. nekada se srbi branili od nemaca a sada trce ka nemackoj.
    svaka cast palim borcima za hrabrost i patriocizmu,
    ali bolje da su pustili nemce da ostanu ovde.
    kamo srece da nas nemci ponovo napadnu.
    (Belmont, 20. oktobar 2018 13:56)

    # Link komentara

  87. @kakvi bre rusi, sovjeti... Evo, ja imam neku anegdotu, jer stvarno nicega ozbiljnog nije bilo. Moji preci su imali salas na Klisi blizu Subotice i taj deo su oslobodili sovjetski vojnici. Najstariji stric je bio na Batini, a druga po starosti tetka je svojoj braci ispricala kako se obradovala kada je videla Ruse :"ali sam se uplasila kada je uperio pisku u mene!" Naravno, ovo je bio njen lapsus, ali su to njena mladja braca sa odusevljenjem docekala. Ipak, isla je prica da kada su sovjetski vojnici videli sunke i slanine na tavanu, da su mom dedi rekli:"A, ti burzuj!"
    Deda moje supruge je pricao kako je imao farmu angora kunica (kuriozitet u ono vreme), a Rusi su u njima videli samo dobru hranu.
    Niko nije pominjao neko nasilje nad nasim stanovnistvom, ali je nemacka nacionalna manjina sigurno trpela strasan teror, mada nisu svi bili zlocinci.
    (Trovach, 20. oktobar 2018 13:53)

    # Link komentara

  88. Koliko samo sramotnih komentara klerofasista. Sav najgori sljam je izmileo iz brloga i sada ovde blati i pljuje najbolje koji su bili medju nama, a velica najgnusnije zlikovce i kvislinge. A da se ne lazemo, to je otprilike i stav trenutnih drzavnih zvanicnika, koji moraju da obelezavaju ovaj veliki datum samo da bi se dublje uslihtali onome ko im to dozvoli. Zapad ne dozvoljava bas previse, a istok dozvoljava i skupo naplati okupacijom preostalih resursa.

    Definitivno je jasno da ova zemlja s razlogom ima ovako grozomornu sadasnjost, a buducnost, to se sada vec jasno vidi, za nju ne postoji.

    Smrt fasizmu - Sloboda narodu
    (Inzenjer Babic, 20. oktobar 2018 13:52)

    # Link komentara

  89. Rat je nekom rat, a nekome i brat, uvek bilo i bice. Drugi svetsk rat je u Jugoslaviji bio opsti gradjanski rat po raznim osnovama - religiijski, etnicki, ideoloski ... i jedini nacin da se to okonca je bila nasilna pacifikacija tupavih Balkanaca u vidu nametanja jedne ideologije koja je u tom trenutku odgovarala Staljinu, Cercilu i Ruzveltu u isto vreme. Dolazak Crvene armije na Balkan je rezultat dogovora medju velikima, u sklopu sire podele Evrope. Kao i mnogo puta do tada, a i posle toga, nas niko nista nije ni pitao. Prema tome, rasprave tipa sta bi bilo da je bilo i da li valja bez kralja su na nivou Tri karte za Holivud. Da je Cercil hteo Petra II on bi ga nam vratio, a vi i dalje verujte u bajke o tom zlatu bas kao sto danas verujete da je Kosovo jos uvek srpsko. Jaci tlaci, sila boga ne moli, a to sto bog silu ne voli, to je takodje mit, jer bez sile se ne moze.
    (Momak iz kraja, 20. oktobar 2018 13:51)

    # Link komentara

  90. Kao sto sam davno rekao ti si ustasa i fasista i to je svima sada jasno. Verovatno si od onih koji su podmetali bombe po Jugoslaviji i palio fabrike jer su mu i roditelji bili u ustasama. Izjednacavanje boraca protiv fasista i samih fasista? Idi na hrvatske portale i komentarisi sa sebi slicnim.
    (Joja golubar, 20. oktobar 2018 11:35)

    Druže, nemoj tako o EU "Građaninu". Čovek ima preko 100kg i preko 190cm zna kung tu, džudo, karate i još mnogo opasnih reči. Ako te nađe, prebiće te kao mačku :)))

    Zezam se, čovek je sprdnja od pojave na ovom portalu.
    Njegovi napadi mentalne dijareje su zabrinjavajući.
     (ferdinand, 20. oktobar 2018 13:48)

    # Link komentara

  91. EU citizen je konacno otkrio gde pere toalete...dakle Njemačka. Nego ok, svako dobije sta je zasluzio. Evo on metlu, dzoger o bezlimitni internet
    (Kujtim, navuko se na 'eroin, 20. oktobar 2018 11:56)

    Pre će biti Švica. Pere i riba, a ovamo glumi elitu.
     (ferdinand, 20. oktobar 2018 13:44)

    # Link komentara

  92. (Low Key Lyesmith, 20. oktobar 2018 11:59)

    Uh, masivna mentalna dijareja.
     (ferdinand, 20. oktobar 2018 13:44)

    # Link komentara

  93. kakvi bre rusi , sovjeti, 20. oktobar 2018 12:49) Tačno pričaju i stariji ljudi iz podnožja Avale šta su radili Sovjeti.
    (Vuk, 20. oktobar 2018 13:43)

    # Link komentara

  94. Nema razlike između groznih fašista i Tita i njegovih zločinaca. Srbija je i dan danas zarobljena u kandžama komunjarskih i udbaških sinova i unuka samo danas nose kravate i oslovljavaju se sa gospodine.
     (državna uhlebljena mafija, 20. oktobar 2018 13:37)

    # Link komentara

  95. Dakle da zakljucimo u celu Istocnu Evropu Crvena Armija je usla

    da zauzme zonu svog uticaja i oruzjem uspostavi Komunizam.

    U Kraljevinu Jugoslaviju, Crvena Armija je usla da nas oslobodi

    od izdajnika.

    Prosto brate, ha ja
    (gde si Boze gde si, 20. oktobar 2018 13:37)

    # Link komentara

  96. @veliki brat
    Kako nije bilo.Prvo je austrougarsko krilo otkucalo Golubića Gestapou (Djilas najverovatnije,po direktivi Krajačića i ekipe - kako bi se zaštotio Tito)
    Savo Kovačević ,čuveni "Srbin" koji je direktno uključen u preuzimanje oružja i municije od Francetića ,posle sastanka u Rogatici na kojem je Titu garantovana bezbednost za "Bihaćku rwpubliku"...Ivo Lola,koji je oduševljeno u pismu Titu peimetio da je " dobro što je Zemun ipak u Hrvatskoj"...nezgodni svedoci koji su smetali prilikom još jednog zaokreta uzrokovanog naredbom Georgi Dimitrova da se mira prestati sa "dejstvima koja mogu da utiču na odnose sa saveznicima" (mislilo se na Martovske pregovore i otvoreno izraženu spremnist da se zajedno sa Nemcima suprotstave Englezima prilikom iskrcavanja ).
    Ništa čudno - Bečki kadrovi su odlično prebrodili i prelazak Staljina na stranu versajskih pobednika.
    Pre svih tih medjusobnih obračuna priključili su se srpskim narodnim odredima i ugurali svoje komesare i proverene "revolucionare" a narodne vodje polako eliminisali.
    Zlo u boji.
    (Komša, 20. oktobar 2018 13:36)

    # Link komentara

  97. Sramota je kako se ovi dogadjaji i uopste II svetski rat i nasa uloga u njemu vise ne postuju. Jadni smo mi i nasi stavovi.
    Hvala oslobodiocima Beograda.
    (Sasha, 20. oktobar 2018 13:35)

    # Link komentara

  98. Ne postoji nikakvo smisleno pravdanje zločinačke ideologije njenim nazivanjem drugim nazivima/pojmovima/idejama kao što su: socijalizam, multikulturalizam (ubedljivo najumobolnija ideja u istoriji - ubilačka i samoubilačka istovremeno), kulturni marksizam, "rodna" ravnopravnost, "pozitivna diskriminacija" i sl. - jer su ludačke ideje suštinski iste i zasnivaju se na istoj, najvećoj laži u istoriji - kolektivnom identitetu. Rekao bih da su jedina moralna vrednost "u komunizmu" - najbolji osećaji ljudi koje komunistički ideolozi izvrću u praksi i koriste protiv njih - naročito protiv mladih... Komunizam je u samoj idejnoj osnovi nasilje prema slobodnom pojedincu, da bi indoktrinirani ljudi sprovodili svoj lažni moral i da bi se osećali moralno i intelektualno nadmoćnim u odnosu na druge. Tu mnogo doprinosti i psihološki rat da čini ljude takvim... Dakle, komunizam je već u idejnoj, početnoj osnovi čisto zlo! Lažni osećaj moralne nadmoći je opet, direktno suprotan Božjim poukama našeg Pravoslavlja o skromnosti i smernosti i služenju braći i sestrama Hrišćanima - ne nasilju prema njima zato što pomislimo u oholosti da znamo "moral" i da treba da ga nasiljem nametnemo drugima...
    (Jr, 20. oktobar 2018 13:32)

    # Link komentara

  99. Vidi se i po komentarima koliko su uspešne laži zločinačke ideologije u smislu etiketiranja svih ljudi koji ne prihvataju zločinačku ideologiju kao fašista kao i (često psihološkim ratom usađeni) gnev, nadmenost i potpuna nesposobnost argumentovane rasprave ljudi zatrovanih zločinačkom ideologijom... Komunizam je najnemoralnija ideologija u istoriji čovečanstva. Pogubljenja, koncentracioni logori, mučenja, deportacije, ubijanje izgladnjivanjem, stalna pljačka i nasilje prema slobodnom pojedincu - to je komunizam. Ne postoji veće zlo na ovom svetu. Nijedna druga zločinačka ideologija (kao na primer islamizam), se ne može ni uporediti po zlu sa umobolnom ideologijom druga Marksa i sličnih ludaka. Vrhunac komunističkog ludila je slavljenje nasilja (države) prema slobodnom pojedincu kao morala. Komunizam je nesposobnost odvajanja od sopstvenih utisaka/emocija i razmišljanja o čitavom društvu i sa društvenog stanovišta. Ne postoji više verzija komunizma. Postoji samo jedna, zločinačka i ludačka ideologija istovetna u teoriji kao u praksi. Ne postoji ništa moralno u komunizmu. Ne postoji ništa moralno u navedenim zločinima kao ni u nasilnom uzimanju novca onima koji ga zarade da bi komunistički ideolozi ili ljudi zatrovani zločinačkom ideologijom davali taj novac na svrhe koje oni smatraju moralnim.. Ne postoji ništa moralno u nasilnom nametanju politika grupnih identiteta bez ikakvog izjašnjavanja građana o tome.
    (Jr, 20. oktobar 2018 13:31)

    # Link komentara

  100. a srba niđe u odbranu beograda....
    rusi većinom i crnogorci...srba bilo vise na drugu stranu!
     (prva ljubav, 20. oktobar 2018 13:29)

    # Link komentara

  101. Камо среће да су нас западни савезници, Американци и Енглези ослободили, а не комуњаре. Погледајте где је сад Немачка, а била сравњена са земљом '45-те.
    (Ненад, 20. oktobar 2018 09:51)

    Jadni su oni koje neko drugi mora oslobađati, mada oslobodili smo se uz njihovu malu ili nikakvu pomoć u I sv. ratu, pa su oslobodioci slepi i bez udova bauljali i skakutali ulicama i prosili, njihove sestre su umirale na porođajima, a deca koja prežive su rintala od jutra do sutra i uz zvuke izgladnelih stomaka sanjala o školovanju dok se bagra bogatila. A što se tiče Nemačke ide joj dobro dok god imaju svoje lidlere po siromašnim zemljama, biće i kupaca GMO piletine i svih onih kojima ne smeta da dobiju ponekad i bananu. A nakon II sv. rata Jugoslavija se digla iz pepela koji je Nemačka napravila, opismenila svoje stanovništvo, iskorenila glad i boleštine, vratila otete rudnike, napravila fabrike, dovela struju i puteve do najzabačenijih sela, ojačala vojsku, podigla kulturu i postala jedna od vodećih sila u svetu.
    (Ruso, 20. oktobar 2018 13:29)

    # Link komentara

  102. 28 hiljada njemackih vojnika poginulo,bas ne mogu poverovati, naduvane cifre kao i uvek.
    (objektivan, 20. oktobar 2018 13:26)

    # Link komentara

  103. Bedni komentari. Nemci spaljivali u bekstvu sve vredno da zatru. Srpski buržuji pobegli sa Nemcima, a kraljevići sa Englezima. Rusi nas oslobodili. Amerikanci i Britanci bombardovali iz vazduha Nemce ne obazirući se na Srbe. I vi hoštapleri konentarišete nešto protiv poginulih partizana i Sovjeta? Vi ste dno i talog današnje Srbije. Slava herojima.
     (Radoje, 20. oktobar 2018 13:20)

    # Link komentara

  104. @sasa
    Prijatelji imali smo priliku da stvorimo mocnu drzavu posle 1. Sr ali je kralju bilo bitno da bude popularan, mogli smo i da imamo srbe na najodgovornijim mestima u vlasti bivse YU ali su srbi jedini radije glasali za druge nego za svoju bracu, mogli smo i posle 1990 da se okrenemo sebi ali nismo a mogli smo i 2000 da pocistimo govna i skrenom sa istog puta propasti pa nismo... dale ukratko, mnogo manji narodi nadju nacin i snagu da upravljaju svojom sudbinom kako tako a mi ne! Zasto? Zasto sto je srbinu lakse da menja i trazi greske svojim predcima nego da stvara ista za svoje potomke! Tako da mani me te price o okupaciji!
    (Alcale, 20. oktobar 2018 13:18)

    # Link komentara

  105. Slava junacima! Crna Gora Peka rodi Beograd da oslobodi!
    (Predrag, 20. oktobar 2018 13:18)

    # Link komentara

  106. @stojko
    E svaka cast za komentar!
     (X, 20. oktobar 2018 13:15)

    # Link komentara

  107. Koje crno oslobodjenje Beograda. Dosli komunisti i zabranili izbore, zabranili slobodu govora i pisanje , otimali privatnu imovinu Itd.
    (A, 20. oktobar 2018 13:14)

    # Link komentara

  108. @(EU Citizen, 20. oktobar 2018 09:17)

    "Ne uspostavlja se diktatura kako bi se zaštitila revolucija, nego se pokreće revolucija kako bi se uspostavila diktatura".

    George Orwell

    Fašizam i nacizam su diktature kapitala a komunizam diktatura radničke klase.To su dve suprostavljene strane gde je krupni kapital odneo pobedu.Sada je opet uspostavljena diktatura kapitala (već 20 godina u Srbiji) pa ne vidim razlog da se proziva diktatura proleterijata za sadašne stanje u Srbiji koju je diktatura kapitala za ovih 20 godina već trebala vidno da popravi.
    A ne da nije popravila ,već diktatura kapitala evo već 20 godina kaska za BDP-om ostvarenim diktaturom proleterijata (1989).
    Kako je posle toliko "izgubljene pameti" posle 1945 diktatura radničke klase imala bolje rezultate nego diktatura kapitala?
     (BeKo, 20. oktobar 2018 13:14)

    # Link komentara

  109. Dodje strana vojska bez poziva legalne vlade i uspostavi totalitarni sistem preko svoje ispostave u Jugoslaviji i ode u Madjarsku dalje. Nakon toga nastaje najmracniji deo nase istorije sa 60 000 ubijenih klasnih neprijatelja bez ikakvih sudskih procesa. Ubice su zauzeli njihove kuce i otimali privatnu imovinu i naravno ukinuli visepartijski sistem i postavili austrijskog kaplara sa Cera za dozivotnog predsednika. Sramota sta mi slavimo.
    (Nenad, 20. oktobar 2018 13:12)

    # Link komentara

  110. Nemci se povlačili, a ovi ulazili u sela i gradove bez otpora!Sve ostalo je Dedijer izmislio!!!
     (Dule, 20. oktobar 2018 13:10)

    # Link komentara

  111. Jovane, sami Nemci su se distancirali od te Nemacke I nacizma. Doziveli su katarzu. Jedino Srbi I Hrvati nisu. Dapace, rehabilituju nacisticke saradnike I pljuju po jednom od najsvetlijih perioda svoje istorije.
     (jest, 20. oktobar 2018 13:06)

    # Link komentara

  112. A onda su "drugovi oslobodioci" brđani sa Durmitora i sa kamenitog Korduna Banije i Like sišli međ svetom i preuzeli najbolje vile na Dedinju, najbolje žene, najbolje automobile i živeli srećno do kraja te kvazi utopijske tvorevine Jugoslavije. Neka im je slava i hvala.
    (Rododendron, 20. oktobar 2018 13:04)

    # Link komentara

  113. Beograd je 1941-ve,osvojila ga je,grupa od sedam pijanhh esesovaca, na čelu sa kapetanom Fricom Klingenbergom. Ni jedan nemac nije stradao. Toliko o slobodarskom duhu Beograda.
    (666, 20. oktobar 2018 13:03)

    # Link komentara

  114. Neverovatne neistine i poluistine u komunistickoj mitologiji koja se stalno servira...
    1 'Borbe za Beograd' su 'Beogradska operacija' koja je obuhvatala celu Srbiju
    2 Najzesci sukobi su bili izmedju Nemaca i Bugara. Bugari su presli na stranu saveznika, presekli prugu zauzimanjem Nisa i napredovali na zapad dok nisu zauzeli celo Kosovo.
    3 zarobljeni 'nemacki' materijal (oruzje itd), kao i nemacki gubici su skoro svi gucici cetnika, nedicevaca, zandarmerije i najvise, civila. Skoro sve zarobljeno je arsenal drzave Srbije u to vreme
    4 ukupni gubici Nemaca na teritoriji Jugoslavije od aprila '41 do maja '45 (ne racunajuci streljanja zarobljenika posle svrsetka rata) su oko 30 000

    Dakle - sve same lazi. Moji roditelji su bili svedoci i niko mi ne moze pricati gluposti...

    Moj otac je igrao sahovski turnir u Beogradu - bas tog 20 oktobra, kada je poceo nekakav vatromet i receno je - 'oslobodjen je Beograd'. Eto koliko su to bile teske borbe...
    (ivan, 20. oktobar 2018 13:00)

    # Link komentara

  115. Da bi se komunizam primio negde, mora postojati ogroman broj siromašnih i obespravljenih ljudi, a to dovoljno govori o predratnoj Jugoslaviji.
    PS. Jesu komunisti pohapsili neke školovane ljude, ali su kasnije omogućili i siromašnima da se školuju i završe fakultete. Ti ljudi bi u kraljevini ostali zarobljeni u začaranom krugu siromaštva kao i njihovi roditelji.
    Tako da nije baš sve crno-belo.
    (Drakče, 20. oktobar 2018 12:58)

    # Link komentara

  116. ...Zato nasa deca danas beze iz Srbije...
    (Nikola, 20. oktobar 2018 10:17)
    Prošlo četvrt stoljeća od pada komunizma, a ovam su komunisti krivi što ljudi odlaze iz Srbije. XAXAXAXAXAXAXA. Cijela jedna generacija stasala, ima svoju djecu, a komunisti krivi. I vatikan, CIA.
    (hmm, 20. oktobar 2018 12:54)

    # Link komentara

  117. hoce li vec neko ikad progovoriti o masovnim silovanju zena u srbiji od strane sovjetske armije , da je cak i nas nor i drug tito morao da reaguje i da trazi da sovjeti napuste srbiju . ajte malo tome , samu u jednom selu u timockoj krajni silovano je preko 10 tak zena o kome eto ja znam po pricama od mestana .
     (kakvi bre rusi , sovjeti, 20. oktobar 2018 12:49)

    # Link komentara

  118. Komunisti nas unistili. Partijiski parazitski sistem dan danas nas unistava
    (Cica D., 20. oktobar 2018 09:45)
    Proveri kakav je bio sistem pre rata, pa onda piši. Samo su predali štafetu.
     (Cvele, 20. oktobar 2018 12:42)

    # Link komentara

  119. @EU Citizen
    Ali je to istorija ali zato mozes da slavis 1990 ili 5.10.2000 kada smo konacno oslobodjeni lopova i plackasa i onih koji unazadjuju srbiju...
    Jeste da nam je drzava sve manja ali hocemo jos da damo, jes' da smo zapadnim prijateljima podelili nase fabrike ali su ih oni zatvorili, jes' da nas ima sve manje ali i odlazimo iz zemlje vise nego ikada i tacno je da smo do guse u dugovima ali zato nemamo ni proizvodnje! Bitno da nema socijalsta iako su na vlasti u svim napredjim zemljama eu!
    Da vrv bi bilo bolje da smo vratili kralja, mada pitanje da li bi dovlacio zlato covek sa sobom bzvz pa bi mozda jos vise dao hrvatima i bosancima jer zaboga covek utripovao da je ujedinitelj slovena (i petar i aleksandar)! A to sto ti imas toliko pluseva samo pokazuje koje je stanje svesti vecine u srbiji i zasto je balavi na vlasti!
    (Alcale, 20. oktobar 2018 12:39)

    # Link komentara

  120. Nasilno preuzeta vlast, po uzoru na svoje boljsevicke uzore i tutore 1917. Niko ih nikada ni zasta u ovom narodu nije birao, niti ih je ikada iko u ovom narodu izglasao. Srpska delegacija nije bila prisutna u Jajcu na drugoj sednici. Ko je dao dozvolu M.Djilasu da predstavlja ceo narod Srbije tada i govori u njegovo ime tada. Pre rata su bili zanemarljiva grupacija poklonika crvene dogme od par stotina pripadnika. Zasto preko 50 god cute o sporazumu sa svojim drugarima, od kojih su oslobodili Beograd. Zasto sloser nije bio u bitkama sa njima. Nego je doleteo ako se ne varam 2 dana posle oslobodjenja kada se slegla prasina, i to iz Moskve vojnim avionom. Deca njihova jasu i dan danas, u rat su nas ugurali protiv celog sveta, zarad fotelje, sve moze samo ne fotelja. Oslobodili su oni...
     (Shirobon, 20. oktobar 2018 12:35)

    # Link komentara

  121. Ovi izajnici gibaničarski i fašisti ko pušteni s lanca. Smirite se, prošlo je, uživajte u čarima kapitalizma. Ima valjda neki rijaliti na programu da smirite živce, znam da vam nije lako ali nije ni nama da vas gledamo takve.
    (6. lička proleterska dvizija "Nikola Tesla", 20. oktobar 2018 12:34)

    # Link komentara

  122. Citam komentare i ne mogu vjerovati dokle nam je doslo stanje uma, da se velicaju izdajice i potire sve za sta su ginuli ljudi na ovim prostorima da bi danas raznorazni tastatura junaci mogli da pljuju po tome, koji su istoriju ucili uz zadruge i serije poput Selo gori a baba se ceslja. Velicaju se izdajice, saradnici okupatora. Ali to je danasnja politika, zavlacacenja u ... nemcima i ostalim koji su nas tlacili, da bi smo dobili original Nutelu. Blago nam u pamet!
    (kaokakao, 20. oktobar 2018 09:44)

    Pretpostavljam da ovaj komentar saljes sa nekog podrucja gde je srpski narod ugrozen, i sad je bila smena sa polozaja, i da ne trpis ovu saradnju sa okupatorima, nego se boris protiv istih.
    (Bravo, 20. oktobar 2018 12:34)

    # Link komentara

  123. Kamo srece da opet bude neki komunizam. taj gadni i odvratni kada smo bili najjaci i najsrecniji u istoriji ovog napacenog naroda. kamo srece da su potomci bradatih zlikovaca imali kraci jezik, ne bismo danas bili ovde gde smo. zapamtite jedno. od 1942 do danas, cetnik ni jedan rat nikada dobio nije.
    nikada. jedino sto su dobili je po tamburi. Bezali su posle svakog rata kao misevi. Misevi ciji potomci danas imaju jezik zmije.
     (Vella, 20. oktobar 2018 12:30)

    # Link komentara

  124. Nemojte ljudi mešati one koji su se borili za slobodu sa onima koji su posle rata uzeli vlast u svoje ruke i ubijali sve koji su im bili neka konkurencija.
    Postoji nebrojeno priča da su pojedini pratizanski heroji dobili metak u leđa da bi posle rata ovi pokvareni mogli da prigrabe vlast. Šta se dešavalo 90-ih, ne bi me čudilo da su i od 1941. do 1945. unutar samih partizana bile aktuelne likvidacije u toku borbi, jer je tu bilo dosta poštenih ljudi koji bi posle rata vodili ovu zemlju kako treba. Ali, oni su uglavnom izginuli...

    A Sremski front je posebna priča, zašto tu nije bilo Crvene armije sa svojim Kaćušama da reše to bez gubitaka tolike srpske omladine?
    (Veliki brat, 20. oktobar 2018 12:29)

    # Link komentara

  125. Da, posto je vladavina kralja Aleksandra pre toga i naslednika bila sinonim za demokratiju i razvoj. Koliko je mocna bila ta vojska videli smo '41 kada je kapitulirala za manje od 2 nedelje i kada je Beograd osvojio jedan motorcikl.
    A tek danas sto uzivamo u demokratiji i visokom standardu, ma milina!
    P. S. Slava svim oslobodiocima NOB-a!!
    (Covek po imenu Uve, 20. oktobar 2018 10:02)

    JV je izgubila rat, tako sto je napadnuta od strane Nemacke, i svih susednih drzava sem Grcke, a JNA se raspala iznutra bez ikakve vojne intervencije spolja! Toliko o snazi i uredjenju prve i druge Jugoslavije.
    (Tanasko, 20. oktobar 2018 12:24)

    # Link komentara

  126. Srbi nikada nisu bili pod okupacijom Rusa, jer nije bilo potrebe. Danas se čini da dolazimo do tačke kada će neki od Srba rado ići pod Lenjingrad i Staljingrad kao njihova braća Hrvati četrdesetih godina prošlog veka. Ja ću u šumu i novu Užičku republiku da pravim sa drugovima. A Tito je austrougarski vojnik nikako Ruski čovek!
     (nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu, 20. oktobar 2018 12:21)

    # Link komentara

  127. odgovor je jednostavan : zivimo od lazi i obmana tako je sve do danas
     (niki, 20. oktobar 2018 12:21)

    # Link komentara

  128. Kralj pobegao,Draza se udruzio sa Nemcima,a ovde se napadaju oni koji su ginuli,da se u Beogradu ne bi vise culo hajl Hitler!,kakvi smo mi to narod i ljudi??!
    (Vlada, 20. oktobar 2018 11:13)
    E sad ti je želja 90% srba da ide zivi u Nemačkoj ili ako ima sreće zaposli u nemačkoj firmi u Srbiji ako je privatnik da uvozi nemačke proizvode ili izvozi na nemačko tržište, retko ko hoće kod braće da radi ili da odseli u Rusiju.
    Od koga smo se osobadjali da sad molimo da nas prime kod sebe ili ih molimo da dodju ovde.
    (Jovan, 20. oktobar 2018 12:13)

    # Link komentara

  129. Hvala Rusima, a ovima sto su isparazitirali na njihovim tenkovima i zrtvama da bi postali vlast (za to su se samo i borili) - njima, i o njima, samo sve najgore.
    (Solunac, 20. oktobar 2018 12:09)

    # Link komentara

  130. Oladi malo sa tom tvojom naucnicom i sa tom odvratnom propagandom. Tih 2/3 hrvata koje pominjes, to su bili uglavnom dalmatinci, i preziveli srbi. Ako je i bilo hrvata to je bilo 1943-e kada je naceta Italija i kada je postalo jasno da Hitler gubi rat, pa su neki hrvati i ustase u strahu od odmazde prelazile u partizane. Sto ih nije bilo pre 1943-e?
    (aha, 20. oktobar 2018 11:08)

    Da "oladim" s naučnicom?! Navodim istorijske činjenica, nije ti to poezija podložna subjektivnim interpretacijama!
    Ta naučnica je Fulbright stipendistica i najveći autoritet za NDH na svijetu.
    Kako tih 2/3 Hrvata mogu biti Srbi, Srba je bilo nekih 30%, kad sam napisao 2/3 Hrvata onda su to Hrvati a ne preživjeli Srbi.
    Hoćeš prije pada Italije, u NDH je bilo '42. 108.000 partizana, otprilike jednak udio Hrvata i Srba ko i '43. a u Srbiji je '42. bilo čitavih 8000 partizana.
    Šta ja imam "oladit", to su neoborive istorijske činjenice, žena je u životu prevrnula hiljade i hiljade stranica dokumenata i razgovarala sa stotinama svjedoka i napisala knjigu "When courage prevailed", predlažem ako znaš da si kupiš na Amazonu ako znaš engleski pa da si razbiješ/razbijete tu propagandnu neoradikalnu mitomaniju, do '44. antifašistički pokret u Srbiji gotovo da i nije postojao.
    I ne, ustaše i nisu toliko bježali u partizani, "časno" su do kraja ostali vjerni i dosljedni svojoj zločinačkoj ideologiji, za razliku Draže i četnika
    U pritanju je Jevrejka, tu nema govora o nekakvoj ustaškoj propagandi!
    (Magistra vitae, 20. oktobar 2018 12:04)

    # Link komentara

  131. Bolje za nas u Srbiji bi bilo da nikad nisu ni bili ovde. A taj antisrpski pokret zvani partizani je sramota za sve srbe koji su u njemu ucestvovali.Zato nasa deca danas beze iz Srbije.Sram da ih bude za sve sto su nam ucinili.
    (Nikola, 20. oktobar 2018 10:17


    Zbog toga beze? Ajde ne lupaj gluposti po netu. Pljujete po ljudima koji su ginuli da se oslobode nacistickog zla,sram da te bude..
     (Objavite mi komentar, 20. oktobar 2018 12:03)

    # Link komentara

  132. Još ih ima da spavaju u ukradenim posteljinama 46e godine...
     (o, 20. oktobar 2018 12:01)

    # Link komentara

  133. Koliko je srpski narod voleo komuniste videlo se posle rata na onim izborima sa "coravim kutijama"! U mom selu su recimo glasali orasima, pa su onda iz kraljeve kutije, gde je bilo mnogo vise glasova, sve prerucili u komunisticku! Slicne price sam cuo od mnogih ljudi, iz raznih krajeva Srbije Prethodno su selom isle patrole skojevaca koje su "ubedjivale" narod kako da se glasa! U Beogradu su te patrole, izmedju ostalih premlatile na smrt junake iz I sv.rata: majora Dragutina Gavrilovica koji se tek vratio iz zarobljenistva i vojvodu Petra Bojovica! Pa ni to nije bilo dovoljno, nego su mrtvog Drazu sakrili negde jer su dobro znali koga narod voli i plasili ga se i mrtvog! Danas zivimo u drustvu koje je METASTAZA KOMUNIZMA. Za razliku od Rumuna, Ceha, Poljaka i ostalih naroda istocne Evrope, mi nismo imali demokratsku revoluciju krajem osamdesetih. Ne, peti oktobar to nije bio,to je bila prodaja Milosevica od strane njegovih drugova za par miliona americkih dolara, obecanje o negonjenju pred zakonom i Hagom i sansom da nastave privatizaciju! Zato nije bilo revansizma, sestog oktobra itd, kakav Kostunica,kakvi bakraci- k'o da se on pitao za nesto!Svi danasnji politicari su ili bivsi komunisti, ili njihova deca ili unuci! Ponovicu: METASTAZA KOMUNIZMA!
    (Malo istine, 20. oktobar 2018 12:00)

    # Link komentara

  134. "Naša vojska sa Crvenom armijom oslobodila Beograd. Produžuju se operacije za Zemun. Objavite to vojsci i narodu i proslavite. Žarko"
    Vojska? Oslobodila? Mwahahaha...
    But seriously, nije to bilo oslobođenje. Vreme je da se suočimo s istinom - effing Nazi okupacija je samo zamenjena effing commie okupacijom. I ako objektivno sagledamo stvari, commie okupacija je bila znatno, znatno gora. Dodamo li tome da je trajala više decenija, te i da dan-danas postoje mnogi koji bi rado videli povratak zločinačkog commie režima...
    Kao zakleti republikanac, mogu samo reći da je poslovična sreća u nesreći, i jedina dobra posledica dolaska commie zlikovaca na vlast, to što je nestala Kraljevina. Officially, at least.

    @Mike, 20. oktobar 2018 11:15
    A gde su se to Rusi borili protiv Fašista? Borili su se protiv Nacista, ne i Fašista. Nacisti i Fašisti nisu jedno te isto, a besmisleno i krajnje šizofreno stavljanje znaka jednakosti između Nacista i Fašista je commie - upravo sovjetski - izum; pristup. Ideja je bila da se na tipičan commie birokratski način pokuša prikriti levičarska priroda Nacizma, kao i činjenica da su Nazis i commies dugo, zaista dugo bili saveznici. A kad već pominjete ruske tenkove - to "čudo" tehnike, jelte - nisu li upravo Rusi/Sovjeti starog dobrog Guderiana snabdeli prvim modernim tenkovima (u formi humanitarne pomoći, of all things) i na neki način ga inspirisali za potonju taktičku upotrebu tenkova?
    (Low Key Lyesmith, 20. oktobar 2018 11:59)

    # Link komentara

  135. Ko je njih uopšte zvao? Jedina legalna i legitimna vojska u to vreme bila je Jugoslovenska vojska u otadžbini. Dakle, komunisti nisu ništa oslobodili, oni su osvojili.
    (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07)
    Ako pogledaš sastav partizanskih jedinica, videćeš u njima ogroman procenat Srba, tako da oji nisu došli zato što ih je "neko zvao", nego nisu hteli da trpe okupatora (tada btw nije bilo fancy skakutati sa odštampanim targetima na leđima po mostovima), nego se išlo u borbu. Ali, za tebe i tvoju generaciju treba malo strpljenja: već će novo-istoričari i novo-pobednici naći "činjenice" koje dokazuju kako su zapravo četnici maskirani u partizane oslobađali BG. Za sve: pobeda izvojevana je čista ko suza, disciplina i žrtva je bila na partizanskoj strani, što ne znači da treba abolirati i "crveni teror" koji je usledio prvih nedelja po oslobođenju.
     (Srboljub, 20. oktobar 2018 11:58)

    # Link komentara

  136. EU citizen je konacno otkrio gde pere toalete...dakle Njemačka. Nego ok, svako dobije sta je zasluzio. Evo on metlu, dzoger o bezlimitni internet
    (Kujtim, navuko se na 'eroin, 20. oktobar 2018 11:56)

    # Link komentara

  137. @johnzie

    Moral nikakav jer je ocito u kom pravcu ide rat, nema nade za pomoc, manjak municije, opsta neorganizovanost, tako se dodje do takvog nesrazmera. Kroz istoriju je mnogo takvih momenata, pa cak i sa vecim razmerama, recimo 1:50.
     (dex, 20. oktobar 2018 11:56)

    # Link komentara

  138. (EU Citizen, 20. oktobar 2018 09:17)

    U tom momentu je bilo oslobodjenje. Kasnije se izrodilo u mnogo toga loseg.
    Svakako, ne mogu biti za nemce koji su dosli cak ovde da ubiju onog ko nije kao oni !? Pljunuo bih na sebe i sve svoje. Postao bih drugi EU Citizen. Ne zurim, jer takav mogu biti uvek.
     (Bogoje Panajotovic, 20. oktobar 2018 11:56)

    # Link komentara

  139. Ko je njih uopšte zvao? Jedina legalna i legitimna vojska u to vreme bila je Jugoslovenska vojska u otadžbini. Dakle, komunisti nisu ništa oslobodili, oni su osvojili.
    (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07)

    ta vojska o kojoj ti pricas je bila u londonu, a moj deda svakako nije osvojio svoju kucu. sramota je to sto pises.
     (obican_tantuz, 20. oktobar 2018 11:54)

    # Link komentara

  140. Eh...blago onim Nemcima koji su preživeli i posle ostali u Nemačkoj....
    (iz blata se ne može..., 20. oktobar 2018 11:54)

    # Link komentara

  141. Окупирало Београд. Једна окупација заменила другу. После су побили десетине хиљада људи без доказа и суђења.
     (горан, 20. oktobar 2018 11:53)

    # Link komentara

  142. Nista ovaj narod iz istorije nije naucio,verovatno zato sto istoriju i ne zna.Danas je bar mnogo toga dostupno,ali narodu je draza Titiva istorija.
    (Boki, 20. oktobar 2018 11:52)

    # Link komentara

  143. Večna slava i hvala svim oslobodiocima Beograda. Hvala i mom dedi Mihajlu, borcu 21. srpske udarne divizije, nikada neću zaboraviti njegove priče o tome koliko su bili hrabri sovjetski vojnici. Još čuvam tabakeru koju mu je poklonio nepoznati ruski vojnik. Takođe hvala i nepoznatom ruskom doktoru koji je mom bolesnom ocu (dečaku od četiri godine) 22. oktobra 1944 u razrušenom Beogradu dao penicilin i spasao mu život. Smrt fašizmu - sloboda narodu!
    (Mihajlo, 20. oktobar 2018 11:48)

    # Link komentara

  144. a da koju reč napišete o istorijskim događajima iz 1918. ?
    (Mixi, 20. oktobar 2018 09:15)
    a da ti navedeš koji se događaj iz 20. oktobra '18. može meriti sa ovim?
     (Srboljub, 20. oktobar 2018 11:48)

    # Link komentara

  145. " U Budimpešti više štete bilo na demonstracijama protiv komunizma nego u oslobođenju. Jel ima neko da, objasni, msm ko zna?" - da si ikada nesto u zivotu na tu temu procitao, znao bu da je 85% Budimpeste bilosravnjeno sa zemljom, ukljucujuci sve mostove i zgradu parlamenta!
    (Milos, 20. oktobar 2018 11:47)

    # Link komentara

  146. "
    (Milos, 20. oktobar 2018 11:46)

    # Link komentara

  147. To nije bilo nikakvo "oslobođenje", već samo zamena jednog zločinačkog totalitarnog okupatora za drugog, još mnogo goreg, koji je posle preuzimanja vlasti na leđima ruskih tenkova zaveo krvavu diktaturu, pobio stotinak hiljada najboljih ljudi u Srbiji i opljačkao sve što je bilo vredno, sposobno i odgovorno u korist razbojnika i društvenog taloga. Ova zemlja se od takvog "oslobođenja" nikad nije oporavila i sada je treći svet, a potomci tih istih razbojnika vas pod raznim maskama jašu i deru još uvek, dok se vi primate na "oslobodioce". No život me je naučio da je ovaj svet izuzetno pravedan i da apsolutno svako dobije tačno ono što je zaslužio... :))
    (EU Citizen, 20. oktobar 2018 09:17)

    ispostuj bar ove koji su poginuli, da bi ti mogao danas da kuckas ovu poruku, gospodine EU Citizen...
     (domaća lobanja, 20. oktobar 2018 11:45)

    # Link komentara

  148. U suštini je potpuno nevažno koja ideologija, stranka, pojedinac vlada Srbijom., kako kroz istoriju, tako i danas, sutra.
    Srbi ionako ništa ne razumeju.
    (@202, 20. oktobar 2018 11:44)

    # Link komentara

  149. Cudimo se Crnogorcima sto govore da su okupirani 1918-te, a ne oslobodjenj od strane srpske vojske, da bi onda na vest o oslobodjenjju naseg glavnog grada pd strane nase vojske (JESTE NASA JER SU JE CINILI 90% SRBI. Moj deda je Srbin iz Dalmacije i njegova Dalmatinska brigada je bila sastavljana isklucivo od dalmatinskih Srba), prvih deset komentara pricalo kako smo tada zapravo okupirani.

    Citam i ne verujem dokle ide idiotizam, ne znanje, naseg naroda i posle shvatim pa nije cudo da smo tu gde jesmo.
    (Marko, 20. oktobar 2018 11:43)

    # Link komentara

  150. To nije bilo nikakvo "oslobođenje", već samo zamena jednog zločinačkog totalitarnog okupatora za drugog, još mnogo goreg, koji je posle preuzimanja vlasti na leđima ruskih tenkova zaveo krvavu diktaturu, pobio stotinak hiljada najboljih ljudi u Srbiji i opljačkao sve što je bilo vredno, sposobno i odgovorno u korist razbojnika i društvenog taloga. Ova zemlja se od takvog "oslobođenja" nikad nije oporavila i sada je treći svet, a potomci tih istih razbojnika vas pod raznim maskama jašu i deru još uvek, dok se vi primate na "oslobodioce". No život me je naučio da je ovaj svet izuzetno pravedan i da apsolutno svako dobije tačno ono što je zaslužio... :))
    (EU Citizen, 20. oktobar 2018 09:17)

    Naravno, uvek je nama neko drugi kriv, a ne ovi koje je sam narod birao poslednjih 30 godina, koji su sve uništili, prodali i izdali. Koliko se ja sećam u tom totalitarnom režimu su po zatvorima bile persone kao Šešelj i Alija Izetbegović, od takvih kao što su oni taloga goreg nema. Tačnije najgori talog je ovaj naš koji je granice postavljao u Karlobagu, Ogulinu i Virovitici, lupetao po emisijama da 20-30 četnika rešava hrvatsku vojsku, a danas postavlja granice na Jarinju (tačnije njegov politički sin, a on kao veliki nacionalista mudro ćuti na izdaju) . Tuđman, Tači i Izetbegović su za svoje narode nešto uradili, napravili im države dok su ovi naši sve pogubili. Sve dok ovaj narod ne shvati da je za sve ovo što nam se dešava kriva radikalsko-napredna stranka i sps nikad nam bolje biti neće.
     (nemanja, 20. oktobar 2018 11:43)

    # Link komentara

  151. Црвена армија нас је ослободила, а комунистчки покрет је ту био само украс. На сремском фронту комунисти су жртвовали хиљаде Срба тако што су их послали да јуришају на ватру. То је изум Тита и Коче Поповића, а генерал Ждан је био у чуду и разочаран таквим потезом. Након фашиста, дошли су комунисти, тек мало мање зло.
     (aco, 20. oktobar 2018 11:42)

    # Link komentara

  152. @johnzie
    Ne znam sta ti je tu cudno. Da je bilo drugacije, Nemci bi pobedili.
    (hmmm, 20. oktobar 2018 11:40)

    # Link komentara

  153. A da ne pricamo o pokolju koji je sledio....slava Srbima koji su izgubili glave od crvenog rezima. I deci koju su poterali na sremski front.
    To je bio pocetak kraja.
    Ovo danas je gospodo kraj!
    (Nacr Karu, 20. oktobar 2018 11:39)

    # Link komentara

  154. VUK@, konstantno ponavljate mantre i fraze tipicne za gubitnike kojima su odjednom svi krivi za novonastalu situaciju, a nikako da sami sebe preispitate u cemu ste vi grijesili. Ne mozete na konto jednog Manastira koji je star 700' godina svojatati tu zemlju. Nikada nije bila i nikada nece biti vasa. Dakle, zbog kuce 25 x 10 metara svojatati tudje, nece da moze. I nista vam Tito nije kriv, jasno to niste tvrdili do 90' te, onda je sve bili za pet i svi ste plesali na ' druze Tito ljubicice bijela, tebe voli omladina cijela '. Vi Srbi, tj vase elite su vas dovele u danasnju situaciju, i kako to biva, isti oni koji su zapoceli vas sunovrat, danas su dobili tu cast da stave tocku na I. Ta tocka se zove Kosova, mada ni ona sjeverna nije iskljuceno da nece doci na dnevni red. Lp
    (Frane, 20. oktobar 2018 11:38)

    # Link komentara

  155. @Pera Mrkonjic: "...uz sporednu pomoc bugarskih i brozovski snaga, je "oslobodila" Beograd i ostatak Srbije...". Koji crni Bugari? Oni koji su 45e presvukli uniformu kao ustase? Koga su Bugari oslobodili? Znas li ti sta su oni radili u juznoj i istocnoj Srbiji? ? Informisi se malo. Srecom pa su ih partizani iz Srbije (medju njima moj deda) proterali natrag u Bugarsku.
    (Zagor, 20. oktobar 2018 11:36)

    # Link komentara

  156. Kad iskopamo sve streljane iz skolskog dvorista V Ilica Zvezdare itd....pobrojali bi smo sve nemacke zrtve
    (Nacr Karu, 20. oktobar 2018 11:35)

    # Link komentara

  157. To nije bilo nikakvo "oslobođenje", već samo zamena jednog zločinačkog totalitarnog okupatora za drugog, još mnogo goreg, koji je posle preuzimanja vlasti na leđima ruskih tenkova zaveo krvavu diktaturu, pobio stotinak hiljada najboljih ljudi u Srbiji i opljačkao sve što je bilo vredno, sposobno i odgovorno u korist razbojnika i društvenog taloga. Ova zemlja se od takvog "oslobođenja" nikad nije oporavila i sada je treći svet, a potomci tih istih razbojnika vas pod raznim maskama jašu i deru još uvek, dok se vi primate na "oslobodioce". No život me je naučio da je ovaj svet izuzetno pravedan i da apsolutno svako dobije tačno ono što je zaslužio... :)) EU citizen

    Kao sto sam davno rekao ti si ustasa i fasista i to je svima sada jasno. Verovatno si od onih koji su podmetali bombe po Jugoslaviji i palio fabrike jer su mu i roditelji bili u ustasama. Izjednacavanje boraca protiv fasista i samih fasista? Idi na hrvatske portale i komentarisi sa sebi slicnim.
     (Joja golubar, 20. oktobar 2018 11:35)

    # Link komentara

  158. Srbijo, stidi se ovih komentara u kojima se na dan oskobodjenja Beigrada u II svetskom ratu, velica okupstor, njegovi saradnici, odbegli kralj. Stanje svesti u ovoj zemlji zabrinjavajuce. Slava Peki DAPCEVICU, partizabskom komadatu za OSLOBODJENJE BEOGRADA i spanskom borcu, i svim OSLOBODIOCIMA BEOGRADA. Smrt fasizmu, sloboda Narodu!!!
    (slava peki dapcevicu, 20. oktobar 2018 11:35)

    # Link komentara

  159. @ kaokakao..Rusi i partizani iz Hrvatske i Bosne oslobodili su Beograd da bi Srbe odveli na sremski front i tamo ih oslobodili i života. Ovde nema potrebe da nas Jevrejka poučava Istoriji. Hvala Bogu da postoji barem jedan grad koji je oprao sramotu sa svog obraza ( interesantno i danas taj grad je slobodan) , Šabac..njegovi građani su sazidali crkvu na mestu gde su partizani zverski ubili 4000 ljudi od oktobra 1944 do marta 1945. Bez suđenja... Elitu grada čiju su imovinu ukrali. Ne treba niko sa strane da nas uči... Na zidu crkve je ploča sa imenima , ko su ,šta su , kada i gde rođeni i ko kako ih je ubio. Fotografije žrtava u monografiji koja postoji u udruženju Most. Kakvi su ljudi koji okupaciju svoje otadžbine koriste za revoluciju? Ne bi Hitler izgubio da nije bilo Tita? Sigurno da bi.Samo ne bi bili pod Ruskim uticajem. Komunizam je najstrašnija bolest. Ubija samo i isključivo narod koji ga prihvati. 140 miliona ljudi su ubili komunisti. Od crvenoarmejaca do crvenih Kmera.I još bi streljali da mogu.
     (VUK, 20. oktobar 2018 11:33)

    # Link komentara

  160. dobro su na oslobodili,bas dobro;)
    (vidovita zorka, 20. oktobar 2018 11:33)

    # Link komentara

  161. Izgleda da se nekima ne svidja sto su nas Partizani kojima se prikljucila velika vecina Srba u to vreme zajedno sa mocnom sovjetskom armijom oslobodili nacistickog zla i do tada najmocnije svetske sile. Ako su potomci Ljotica i Nedica to mogu da razumem za ostale bih preporucio psihijatrijske ustanove koje je izgradio izmedju ostalih i taj omrazeni Tito. Mada mislim da se ova prica forsira vec duze vreme. Svaka slicnost sa sadasnjim vremenom je namerna.
    (Dusan, 20. oktobar 2018 11:33)

    # Link komentara

  162. @EU CitizenDa, posto je vladavina kralja Aleksandra pre toga i naslednika bila sinonim za demokratiju i razvoj. Koliko je mocna bila ta vojska videli smo '41 kada je kapitulirala za manje od 2 nedelje i kada je Beograd osvojio jedan motorcikl. A tek danas sto uzivamo u demokratiji i visokom standardu, ma milina!P. S. Slava svim oslobodiocima NOB-a!!
    (Covek po imenu Uve, 20. oktobar 2018 10:02)
    Nije bilo organizovanog otpora iz prostog razloga sto je tada kraljevina potpisala sporazum o ne mjesanju, e sad druga stvar sto su se tu komunjare umjesale, pa smo zavrsili kako smo zavrsili. Da smo se sistematski spremali za napad, sigurno bi prica bila drugacija. Ali tada je vlada odlucila drugacije i to smo trebali ispostovati. Pa onakva sila kao Francuska je ustuknula pred Njemcima, i cekala priliku ( iskrcavanje na Normandiju), a mi se kao nesto nasli da se inatimo, tipa “ bolje grob nego rob” i “bolje rat nego pakt”, ma nemoj. Zato smo dobili po guzici da se i dan danas nismo oporavili. Za kralja i otadzbinu! Ziveo kralj!
    (rango, 20. oktobar 2018 11:32)

    # Link komentara

  163. (Magistra vitae, 20. oktobar 2018 09:34)

    Vise od dvesta hiljada partizana u NDH '43. ustasa sedamdeset a u Srbiji dvadeset hiljada svega?
    Pa mi Srbi ispadosmo veci nacisti po Vasem misljenju od pripadnika SS-a, dok ste Vi hrvati bili liberalni humani levicari u devedeset procenata?
    Pa sto ne pobiste tu sacicu ustasa i domobrana, kad ste imali toliko preimucstvo? Nemacka Vam je dala da budete nezavisna drzava, mogli ste da radite sta ste hteli.
    Ne pozivaj se na neke "istoricare", poverovace ti neko kome to zvuci ozbiljno.
    (A?, 20. oktobar 2018 11:32)

    # Link komentara

  164. Komunizam je bio reakcija na sistem koji je vladao pre rata, sistem jako sličan današnjem, profiteri, politički preletači, tajkuni koji izrabljuju radnike. Ta romantizovana slika Jugoslavije pre rata je smešna, bila je to zemlja duboko zaostala sa profitersko klikom na vlasti i kraljem kao njihovom marionetom. Ako pogledate ko su bili komunisti videćete da su to bili studenti, profesori intelektualci koji su želeli da menjaju jedan nepravedni sistem. Koča Popović koga ovde pominjete je jedan od najvećih intelektualaca svog vremena. Naravno da u praksi svaka revolucija izbaci i mnogo toga negativnog ali je činjenica da je njom postavljen temelj modernizacije koja se i dogodila i koja je pružila osnovu da se početkom devedesetih izvrši tranzicija u jedno normalno i prosperitetno društvo do čega bi i došlo da na vlasti nismo doveli ološ...
     (dux, 20. oktobar 2018 11:32)

    # Link komentara

  165. Oslobodili? Pa tek onda su dosli osvajaci,tlacitelji i mrzitelji srpskog naroda! Tito najveci srbofob u istoriji. Sve sto je radio,radio je kako bi satrao srpski identitet,unistio istoriju,institucije,teritoriju,crkvu..Srbija je i dalje pod okupacijom.
    (Eidos, 20. oktobar 2018 11:31)

    # Link komentara

  166. Najbolje je novonastalu situaciju opisao rođeni brat Aleksandra Rankovića, koji je ostao na selu:'' A bre Leko ovo gore nego pod nemci''.
    (crveno oslobođenje, 20. oktobar 2018 11:29)

    # Link komentara

  167. E u oslobađanju Beograda ginuli smo i mi Dalmatinci. Mog strica je, prema kazivanju suboraca, stotinjak metara od Terazija pogodilo zrno i dvadesetak dana nakon je umro u bolnici. Samo da se zna da smo i mi otočani ili boduli 
    davali živote za oslobađanje Beograda.
    (rip, 20. oktobar 2018 10:33)

    Svi su sve oslobadjali u tom ratu.
     (momke, 20. oktobar 2018 11:28)

    # Link komentara

  168. Bolje bi nam bilo da smo ostali pod hitlerom, nego sa ovim banom od bugojna.
     (brza fotografija, 20. oktobar 2018 11:26)

    # Link komentara

  169. Možda je operacija u Beogradu pravilno shvaćena u jedinicama 'oslobodilaca' ali meni čudno deluje podatak da je tokom te operacije poginulo 3000 vojnika NOVJ, 1000 Crvenoarmejaca i 28.000 (!!!) Nemaca. 1:7 mi je neverovatna srazmera u bilo kojoj fazi II svetskog rata.Svako dobro.
    (johnzie, 20. oktobar 2018 09:24) Moguce je, ako su se Njemci predali, da su ih pobili kao ratne zarobljenike, pa su kao naveli da su izginuli u borbam. Kako drugacije objasniti.
    (rango, 20. oktobar 2018 11:18)

    # Link komentara

  170. @EU Citizen
    Da, svako dobine tacno sto je zasluzio. To su dobili i tvoji dedovi, a i onih stotinak hiljada izdajnika koje si pomenuo. Sve po zasluzi.
    (hmmm, 20. oktobar 2018 11:16)

    # Link komentara

  171. Sta je bila srbija pre rata? Zatucana zemlja seljaka na brdovitom balkanu kojom su vladali tajkuni i ratni profiteri obogaceni na golgoti I sv rata i muci koja je nastala nakon njega. Ima mnogo paralela sa danasnjom situacijom. Ovi sto su danas uz rezim - to je isti profil ljudi kao oni sto su tada bili uz rezim. Zasto su studenti isli u partizane a ne u cetnike? Zato sto su hteli da menjaju jedan truli sistem. Period posle rata je jedini period kada je Srbija uspela da uhvati prikljucak sa svetom. Druga prica je sto vlast kvari, pa se tako i ta plemenita ideja izrodila u nesto drugo.
    (dovla, 20. oktobar 2018 11:16)

    # Link komentara

  172. @EU Citizen

    Srecom, ruski tenkovi su streptomicin za sve vas fasiste. :)
    (Mike, 20. oktobar 2018 11:15)

    # Link komentara

  173. @Pera Mrkonjic
    Kakav li je mentalni sklop izdajnika koji ubedjuje nekog da njegov narod nije oslobadjao sebe nego da su ga drugi oslobadjali. Sram te bilo, nema goreg od izdajnika.
    (hmmm, 20. oktobar 2018 11:14)

    # Link komentara

  174. Treba navesti da je Zemun oslobođen 2 dana kasnije (pošto je sada deo Beograda), čisto da se upotpuni cela slika. Drugo, Beograd nije bio okupiran 4 godine već tri i po godine. Treće, Sovjeti su krenuli ka Budimpešti, a nesretna JA se zaglavila na Sremskom frontu sve do proleća 1945. Sovjeti su nudili da krenu ka Zagrebu (između ostalog, da se zahvale NDH za 369. pukovniju kod Staljingrada), ali Broz i ostale vođe su smatrali da mogu sami. Time ne treba umanjiti hrabrost i rešenost JA i činjenicu da jesu oslobodili Beograd. Njihovu ulogu posle toga treba razmatrati trezveno.
    (mr no, 20. oktobar 2018 11:14)

    # Link komentara

  175. Kralj pobegao,Draza se udruzio sa Nemcima,a ovde se napadaju oni koji su ginuli,da se u Beogradu ne bi vise culo hajl Hitler!,kakvi smo mi to narod i ljudi??!
    (Vlada, 20. oktobar 2018 11:13)

    # Link komentara

  176. "Kada su nam Rusi pomogli!?"
    Često pitanje komentara na B92. Evo samo jednog primera, a ima ih još, npr prethodni rat, pa pre toga ustancima protiv Turaka, i ono što je možda najvažnije - bar nas NIKAD nisu napali, što se ne može reći za mnoge druge države.
     (Neko123, 20. oktobar 2018 11:13)

    # Link komentara

  177. Nakon svih zbivanja ovih decenija zaista sam u dilemi da li smo oslobodjeni ili 'okupirani' tog dana?
    Fakat je da su sve nacije koje su milom ili silom kolaborirale sa Nemcima daleko bolje prosle do dana danasnjeg a evo mi drvlje i kamenje i po tim Ukrajincima sto su nas 'oslobodili' tog dana/?
    Ma suvisan je komentar za nasu kolektivnu neodgovrnost prema Srpskim nacionalnim interesima od Kralja Aleksandra pa na ovamo...sve samo zlo
    (Djordje Stanojevic, 20. oktobar 2018 11:12)

    # Link komentara

  178. Koliko je srpski Kralj bio veliki,i kao covek i kao vladar za vreme prvog rata,toliko je ovaj u drugom bio mali i mizeran
    (nex, 20. oktobar 2018 11:11)

    # Link komentara

  179. А осам га заузело...
     (Сликар, 20. oktobar 2018 11:11)

    # Link komentara

  180. U isto vrijeme '43. je u NDH bilo 230.000 partizana koji su se borili protiv ustaša, četnika i nacista, od toga skoro 2/3 Hrvata i nekih 30% Srba, a ustaša je sve skupa bilo 76.000.
    Ovo je podatak od uvažene jevrejske istoričarke dr. Esther Gitman koja čitav život proučava 2. svjetski rat i Holokaust u Jugoslaviji a posebno NDH!
    (Magistra vitae, 20. oktobar 2018 09:34)

    Oladi malo sa tom tvojom naucnicom i sa tom odvratnom propagandom. Tih 2/3 hrvata koje pominjes, to su bili uglavnom dalmatinci, i preziveli srbi. Ako je i bilo hrvata to je bilo 1943-e kada je naceta Italija i kada je postalo jasno da Hitler gubi rat, pa su neki hrvati i ustase u strahu od odmazde prelazile u partizane. Sto ih nije bilo pre 1943-e?
    (aha, 20. oktobar 2018 11:08)

    # Link komentara

  181. čitam komentare i moram da vam kažem nešto: ljudi, lečite se na vreme
     (analiza, 20. oktobar 2018 11:07)

    # Link komentara

  182. Jugoslavija je nasilno preuzeta od komunista i isti momenat je stradala. Kozara, Sutjeska, Jasenovac... da se sacuvala monarhija, nikada ne bi dozivjeli takvo stradanje. Od svih mogucih opcija u to vrijeme mi smo izabrali najgoru, ( i dan danas to radimo) da dodju komunisti na vlast. Za nas se 2 sv. rat nije ni zavrsio, kao primjer dajem 90’te, i ko zna sta ce se jos desavati. Dok god se ne otarasimo komunisticke zaostavstvine, ovde nece biti napretka.Za kralja i otadzbinu! Živio kralj!
    (rango, 20. oktobar 2018 11:04)

    # Link komentara

  183. partizani nisu nasa vojska oni su terorstiti tj. komunisticki banditi
    (Nikola Zemun, 20. oktobar 2018 11:04)

    # Link komentara

  184. (istoricar, 20. oktobar 2018 09:52)

    Izvini brate Grim, nisam te prepoznao.
    (Pogan, 20. oktobar 2018 11:02)

    # Link komentara

  185. u Srbiji je bilo jako malo partizana,Hrvati se danas hvale da su antifasisti a cinjenica je da su u partizanima na pocetku ili do 1943 bili uglavnom srbi iz hrvatske i bosne..posle su dosli hrvati iz dalmacije nakon pada italije
    samo dva primera,slavonska 12-ta je na osnutku brojala 800 partizana od kojih je srba bilo 795..i drugi..partizanske jedinice su nosile imena ..licka,kordunaska,slavonska banijska i sl...dakle samo tamo gde su ziveli srbi..e sad...crnogorci su dali najvise generala...ako me razumete
    (goran ns, 20. oktobar 2018 11:02)

    # Link komentara

  186. jos cudnije je kako je 20 tak ljudi bez skole uspelo da unisti beograd u poslednjih par godina.
     (borivoje surdilovic, 20. oktobar 2018 11:00)

    # Link komentara

  187. I tako ...Nemačku okupaciju zameni Ruska. Boljševici su uspeli da unište sve vrednosti Srpskog naroda. " Neće se oporaviti 300 godina ..a i tada će ih biti beznačajno malo " klicao je Tito pred kraj svog životnog puta. Uvukao je ceo jedan narod u internacionalnu prevaru zvanu Komunizam i oduzeo mu prošlost i budućnost... i ime i teritoriju...i verosipovest i kulturu. Postavio na račun uništenja Srpskog roda , temelje buduće Hrvatske nezavisnosti. Hrvatska bi svakako došla vremenom u ovu poziciju...Nije bilo potrebno uništavati ceo jedan narod. Najstrašnije je da Srbi i danas vole i Tita i boljševike...a da..danas su skinuli petokrake..obukli su mantije.
    (VUK, 20. oktobar 2018 09:32)

    Не. Све је то почело од Александра Карађорђевића. Тито је само наставио где је овај стао. Александар је спремао Бановину Хрватску са границом у Земуну, а остале бановине би имале безличне географске називе. Када је почео рат, брзо се искристалисало ко је какав. Питај окупирани народ да ли је тада био за војску која се бори против окупатора или за војску која чека. Погледај и ентузијазам Београђана који су одмах приступали борбама, под оружјем или да збрињавају рањенике и помажу на друге начине. Мрском окупатору се тако не помаже.
    Са друге стране, комунизам јесте био погрешан избор по Србију на више нивоа. Укључујући и постанак неутемељене генерације аутошовиниста. Све у свему, несрећан ток догађаја, а Србија је уназађена национално, територијално, морално и материјално.
     (Јабучило, 20. oktobar 2018 10:55)

    # Link komentara

  188. A vi biste radije, koliko vidim, jos bili pod direktnom nemackom okupacijom...A pa da, imali biste lidl vec odavno...
     (macak carli, 20. oktobar 2018 10:54)

    # Link komentara

  189. Ukrainci i Crnogorci oslobodili glavni grad Srbije,a Srbi jeli gibanicu i pili rakiju.
     (Partizan 1917, 20. oktobar 2018 10:54)

    # Link komentara

  190. to nije bilo oslobodjenje vec nova okupacija
    (Dzoni, 20. oktobar 2018 10:54)

    # Link komentara

  191. Prezir je citati neke od komentara.Potomci onih koji su sa ustasama zavrsili u Blajburgu drze predavanja...nekom...sramotno.
    (unuk oslobodioca, 20. oktobar 2018 10:51)

    # Link komentara

  192. Ako nije dobar komunizam bio kao i kralj ako nije dobar ni socijalizam po sve nas bio, da li to znaci da je ovo danas dobro po nas? Ima li nesto drugo?
    Izgleda da se ne snalazimo ni u jednom sistemu.
    Znate li zasto je to tako?
    Film Tri karte za Holivud sve objasnjava
     (Svemir, 20. oktobar 2018 10:48)

    # Link komentara

  193. Oslobodili su Beograd od desetina hiljada stanovnika I kao I celu

    Jugoslaviju, oslobodili su sve nase pretke od privatnog

    vlasnistva, od obrazovanih ljudi, od bilo koje ideje van

    mita marksizma I lenjinizma.

    Porobljen je Beograd I Jugoslavija od komunistickog rezima za

    sledecih 45 godina, da bi pripremili njen konacni slom 90te.

    Sta to mi danas obelezavamo, useljenje diktatora u Beli dvor ?

    Austrougarski junak sa Cera I Kolubare, egzekutor Iz Spanije,

    oslobodio Beograd.

    Svasta vala na ovom dunjaluku covek moze da procita.
    (Dusan, 20. oktobar 2018 10:48)

    # Link komentara

  194. Ovi sto komentarisu da diktatura,okupacija i dan danas traje samo da vam stavim do znanja da danas na vlast imamo vojvode... ne secam se da su komunisti imali vojvode. Ako kapirate ?
     (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 20. oktobar 2018 10:47)

    # Link komentara

  195. Meni nije jasno kako nas koji smo bili svakako protiv nemaca skoro spržili, a, hrvate i mađare koji su bili na strani hitlera ostavili skoro netaknute? U Budimpešti više štete bilo na demonstracijama protiv komunizma nego u oslobođenju. Jel ima neko da, objasni, msm ko zna?
     (ja, 20. oktobar 2018 10:46)

    # Link komentara

  196. A koliko je bilo Dorčolaca medju oslobodiocima?
    (R.F., 20. oktobar 2018 10:45)

    # Link komentara

  197. Peko Dapcevic rodjen na Cetinju Crna gora. Crnogorci oslobodili Beograd.
    (xxx, 20. oktobar 2018 09:48)Pre bih rekao da su okupirali Beograd.I dan danas ovaj grad plaća cenu tog dvadesetog oktobra.Do kraja te godine streljali su sve intelektualce,industrijalce i skoro sve sto je vredelo u ovom gradu.Ujahali ste iz vasih planina i pripizdinaca u kuce i stanove na dorcolu,dedinju i senjaku koje ste oteli ljudima koji su ih zaradiki znanjem i tadim!Tilko o oslobodjenju.
    (samo ostro i bez veze, 20. oktobar 2018 10:42)

    # Link komentara

  198. Bando fasisticka. Jadno li je citati vase komentare. I sjutra bi vas bilo vise u redovima za spijuniranje sugradjana no na braniku domovine. Dzaba vam je jos 10 ratova. Nikad pameti...Zlo govece, dovijeka june.
     (cakmud, 20. oktobar 2018 10:39)

    # Link komentara

  199. E u oslobađanju Beograda ginuli smo i mi Dalmatinci. Mog strica je, prema kazivanju suboraca, stotinjak metara od Terazija pogodilo zrno i dvadesetak dana nakon je umro u bolnici. Samo da se zna da smo i mi otočani ili boduli
    davali živote za oslobađanje Beograda.
    (rip, 20. oktobar 2018 10:33)

    # Link komentara

  200. PatriJotama se vidim tresu ruke pa prosipaju neistine iz knjiga napredno-radikalsko-gibaničarskih "istoričara" i "intelektualaca". Kao da je njihov Draža, koji nije nos promolio iz šume, oslobodio Beograd 1944. Sad kad krenu o Dražinim odlikovanjima...pa i kolaboracionista Peten je jedan od najodlikovanijih Francuskih "patriota".
    (O.T.A.N., 20. oktobar 2018 10:28)

    # Link komentara

  201. Za postovanje su oni koji se nisu odrekli svojih ideala, oni koji su sa 18 godina otisli u rat za oslobidjenje, vodjeni samo jednom idejom, da oslobode svoju otadzbinu od okupatora. Mnogi se nisu vratili a mnogi preziveli nisu koristili privilegije ucesnika u ratu.
    Ta Jugoslavija na koju danas mnogi pljuju, secajuci je se sa gnusanjem imala je ono sto vec 25 godina krcme drugi "prvoborci" koji se "bore" za narod a nama sve gore i gore, u svakom pogledu. To nije filodofija vec su gole cinjenice.
    "Jugoslavija je bila dobra zamisao kojoj nismo bili dorasli"! Zasto? Zato sto je podrivana iznutra koliko i spolja. Zato sto je rtulexina sklona padu. Zato sto je s
    (neobavezno, 20. oktobar 2018 10:27)

    # Link komentara

  202. Čuj nacisti spalili zadanja - ne samo snacisti nego NEMCI!
    (iskreni, 20. oktobar 2018 10:22)

    # Link komentara

  203. Jesu partizani bili i hrabri i noseni duhom i zahvalni sno im zauvek! Ali su isto tako noseni ideologijom koja je poubijala hiljade ljudi iste te zemlje koju su oslobadjali! Hapsili intelektualce, otimali stecenu imovinu, stanove, fabrike, njive, hotele sve! I to da bi se u vrhu partije, neki do tada neuki seljaci baskarili u tudjim stanovima i vilama... Unistio nas je kralj sa osnivanjem Kraljevinom SHS, ali su komunisti unistili sve zauvek. I danas smo narod koji obozava cvrstu ruku, vlastodrsce, autokrate i ono najgore- FASISTE! Ostali smo zatucan narod koji ne zna za bolje. Tako da, hvala vecno za oslobodjenje, ali isto tako, hvala na unistenju kulture, intwligencije, slobode i individualnosti!
    (lakana, 20. oktobar 2018 10:22)

    # Link komentara

  204. Jesu partizani bili i hrabri i noseni duhom i zahvalni sno im zauvek! Ali su isto tako noseni ideologijom koja je poubijala hiljade ljudi iste te zemlje koju su oslobadjali! Hapsili intelektualce, otimali stecenu imovinu, stanove, fabrike, njive, hotele sve! I to da bi se u vrhu partije, neki do tada neuki seljaci baskarili u tudjim stanovima i vilama... Unistio nas je kralj sa osnivanjem Kraljevinom SHS, ali su komunisti unistili sve zauvek. I danas smo narod koji obozava cvrstu ruku, vlastodrsce, autokrate i ono najgore- FASISTE! Ostali smo zatucan narod koji ne zna za bolje. Tako da, hvala vecno za oslobodjenje, ali isto tako, hvala na unistenju kulture, intwligencije, slobode i individualnosti!
    (lakana, 20. oktobar 2018 10:21)

    # Link komentara

  205. 20 oktobar je veliki datum: neko je oslobodio zemlju porobljivaca! Ne razumem negiranje i osporavanje, Komunisti su se pokazali najsposobnijim, motivisali narod, uz sve sumnje...Imali su privilegije, jednopartijski sistem nije demokratija, ali je zemlja izgradjivana, ne kao Nemacka, Japan, ali ipak pristojno. Bili smo drzava! Danas rasprodajemo sve to, cak i zemlju, dovodimo investitore da im radimo za male pare, korupcija, kriminal, beznadje i opsta bezanija ne daju optimisticku perspektivu Srbije. Da li sam nostalgicar ili realista? Mozda, za 3-3 godine....
     (Desa, 20. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  206. Bolje za nas u Srbiji bi bilo da nikad nisu ni bili ovde. A taj antisrpski pokret zvani partizani je sramota za sve srbe koji su u njemu ucestvovali.Zato nasa deca danas beze iz Srbije.Sram da ih bude za sve sto su nam ucinili.
    (Nikola, 20. oktobar 2018 10:17)

    # Link komentara

  207. A koliko je bilo Dorčolaca medju oslobodiocima?
    (R.F., 20. oktobar 2018 10:10)

    # Link komentara

  208. Crvena armija, uz sporednu pomoc bugarskih i brozovski snaga, je "oslobodila" Beograd i ostatak Srbije. Vise stranaca ucestvovala u toj operaciji nego "nasih." Svo oruzije je bilo strano. "Nas" vrhovni komandant je bio stranac i inficiran stranom boljsevickom ideologijom koja je bila manje popularna u zemlj nego sto je bio Hitler kad je demokratski osvojio vlast 1933. Nemacka okupacija je naravno bila uzasna, ali "oslobodjenja" nije bilo.
    (Pera Mrkonjic, 20. oktobar 2018 10:06)

    # Link komentara

  209. @EU Citizen
    Da, posto je vladavina kralja Aleksandra pre toga i naslednika bila sinonim za demokratiju i razvoj. Koliko je mocna bila ta vojska videli smo '41 kada je kapitulirala za manje od 2 nedelje i kada je Beograd osvojio jedan motorcikl.
    A tek danas sto uzivamo u demokratiji i visokom standardu, ma milina!
    P. S. Slava svim oslobodiocima NOB-a!!
     (Covek po imenu Uve, 20. oktobar 2018 10:02)

    # Link komentara

  210. Vermaht se u to vreme, vec uveliko povlacio iz Grcke, Makedonije, Bugarske... pa samim tim je na red dosla i Srbija.Tito i njegovi kompanjoni,Staljin i Cercil, nisu hteli da cekaju, hteli su jos malo da uniste Beograd,da izgine jos dobrih,pravih boraca,pa da Tito useta sa crvenom armijom, kao toboze oslobodilac.Da se sacekalo jos par meseci,predali bi Beograd bez borbe.Kada su partizani,vec bili takvi oslobodioci i tako mocna vojska,zasto nisu nastavili napredovanje da oslobode celu Jugoslaviju? Zasto crvena armija nije pomogla oko sremskog fronta,nego je i tu pobijeno,jako puno srpske omladine,koja je prisilno mobilisana? Nema tu sta da se slavi.To je samo jos jedno veliko stradanje ovog naroda,zarad interesa velikih sila,da se Tito i njegov zlocinacki rezim ustolici.Na zalost,svedoci smo,da i danas vladaju i da ne misle,da se bilo sta promeni,pa makar Srbija nestala.I sve to,dok najveca migracija Srba i ostalih ex-YU naroda,neumitno traje i povecava se.
    (Acko, 20. oktobar 2018 10:02)

    # Link komentara

  211. pa ljudi kako možete biti na strani Nacističke Nemačke, Aman bre bolan imate li malo pameti?!
     (nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu, 20. oktobar 2018 09:58)

    # Link komentara

  212. @EU Citizen
    Sta mislis koji bi smo svet bili da da je ostao kralj sa svojim palatama? Sigurno bi imali asfalt i vodu, bar u centru grada i oko njegovog dvora. Ili recimo da su ostali Nemci,mnogo su voleli slovenske narode,cak su napravili i odmaraliste na starom Sajmistu,a vozili su ljude i u razgledanje grada kamionom. A i u Zemunu je bilo lepo, NDH je rado odvozila Srbe u kamp kod Gradiske, pa su odatle mogli nazad Savom do Beograda.
     (Stojko, 20. oktobar 2018 09:54)

    # Link komentara

  213. ...toliki ljudi su poginuli da bi se danas neko sprdao i omalovazavao cin oslobodjenja...
    ...posle WWI kralj je pljunuo po oslobodiuocima i ostavio ih da prose po ulicama, a vidim da su i ovi drugi doziveli isto...
    ...ovakav narod zasluzuje da mu se i treci put dogodi isto...
    (kraja, 20. oktobar 2018 09:53)

    # Link komentara

  214. Поражен један, а зајахао нас други зликовац.
     (Ненад, 20. oktobar 2018 09:53)

    # Link komentara

  215. Ova zemlja se od takvog "oslobođenja" nikad nije oporavila i sada je treći svet, a potomci tih istih razbojnika vas pod raznim maskama jašu i deru još uvek, dok se vi primate na "oslobodioce". No život me je naučio da je ovaj svet izuzetno pravedan i da apsolutno svako dobije tačno ono što je zaslužio... :)) (EU Citizen, 20. oktobar 2018 09:17)

    Apsolutno se slazem sa tobom da svako dobije ono sto je zasluzio. Kraljevina Jugoslavija je dobila sta je zasluzila. U toj Kraljevini su se baskarili ratni liferanti iz prvog svetskog rata, furali demokratiju dok su ratni heroji-oslobodioci prosjacili ispred crkava sirom te zemlje koja nije bila "treci svet", a put od Ivanjice do Beograda je trajao 36 sati... Shodno prici o pravednosti, svi ratni liferanti i jihovi simpatizeri koji su drmali politikom Kraljevine, dobili su od komunista bas ono sto su zasluzili, normalno uz kolateralnu stetu u vidu seljaka i zanatlija. Ili ta prica o "zaslugama" vredi samo u tvojoj slici sveta.
    (bandiera rossa, 20. oktobar 2018 09:52)

    # Link komentara

  216. Šta niste napisali otkud su ti partizani oslobađali Beograd?!
    Iz Hrvatske i Bosne(NDH) i Crne Gore, u to vrijeme u Srbiji je partizana bilo manje nego u Crnoj Gori, nakon oslobođenja Beograda su četnici iliti tzv. Jugoslovenska vojska u otadžbini masovno prelazili u partizane!
    (Zamena teza, 20. oktobar 2018 09:52)

    # Link komentara

  217. Beograd je zauzelo okruglo 4 Nemca.
    Nemačke snage su došle iz pravca Pančeva, očekivali su jak otpor sa druge strane Dunava na Adi Huji, pa su poslali izvidjački čamac sa tri vojnika i jednim oficirom po mraku.
    Kako nije bilo nikakve odbrane, izvidjači su krenuli dalje, i ušli u centar grada.
    Stigli su do Terazija, ušli u Hotel Moskvu i tražili od recepcionara da pozove grafonačelnika i preda ključeve grada.
    Kasnije su po obavljenom poslu otišli u penthaus sobu sa par dama.
    Kada je ostatak nemačkih snaga umarširao u nebranjen Beograd, našli su oficira kako slavi i na licu mesta ga streljali zbog nemoralnog ponašanja...


    Ovo je na žalost najveća sramota u našoj istoriji
     (istoricar, 20. oktobar 2018 09:52)

    # Link komentara

  218. Камо среће да су нас западни савезници, Американци и Енглези ослободили, а не комуњаре. Погледајте где је сад Немачка, а била сравњена са земљом '45-те.
     (Ненад, 20. oktobar 2018 09:51)

    # Link komentara

  219. Ko je njih uopšte zvao? Jedina legalna i legitimna vojska u to vreme bila je Jugoslovenska vojska u otadžbini. Dakle, komunisti nisu ništa oslobodili, oni su osvojili.
    (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07)

    Краљ Петар II је признао НОВЈ за легалну и легитимну војску и позвао припаднике Југословенске војске у отаџбини да приђу партизанима. Што је већина и учинила. Стога твоја изјава не пије воду.
     (Јабучило, 20. oktobar 2018 09:49)

    # Link komentara

  220. Peko Dapcevic rodjen na Cetinju Crna gora. Crnogorci oslobodili Beograd.
     (xxx, 20. oktobar 2018 09:48)

    # Link komentara

  221. Nasa vojska?Moja nije.
     (zakonodavac, 20. oktobar 2018 09:48)

    # Link komentara

  222. ... a posle duze od 6 meseci nije moglo da stigne do Jasenovca.
    Bagrooo!!!
    (Ivan, 20. oktobar 2018 09:47)

    # Link komentara

  223. Hahaha, reklo bi se da cu crveni dosli da bi razbili "Srbiju"... hocu reci - Srbiju...
     (Gelimer, 20. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  224. Znam da je ceta nemaca osvojila isti.
    (igi, 20. oktobar 2018 09:19)

    Не чета, него мање од десет војника под командом потпоручника. Али није освојен од војске у борби, јер је Београд био проглашен за отворен град, већ од градоначелника уплашеног и успаниченог мучким бомбардовањем, претећи му новим таласом бомбардовања и сравњивањем града са земљом. Нажалост, ратно лукавство је успело, а немачки командир је заслужено добио Гвоздени крст. Судбину му не знам.
    Земља и војска су били у расулу и ово никога не треба да чуди. Али треба да чуди храброст да се убрзо дигну устанци. А крај си могао да прочиташ - да употребим извештај после Церске битке у претходном рату: изгнали смо их крваве главе.
     (Јабучило, 20. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  225. jugoslavija fuj
    (yeah, 20. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  226. Komunisti nas unistili. Partijiski parazitski sistem dan danas nas unistava
     (Cica D., 20. oktobar 2018 09:45)

    # Link komentara

  227. Jasno kao dan. Beograd je držan držan dok nisu Sovjeti prešli Tisu, a onda su se povukli u Srem. A ovaj broj poginulih Nemaca govori da su retki bili zarobljeni, nego su rešavani komunistički u plitak grob.
     (Pera Srbin, 20. oktobar 2018 09:45)

    # Link komentara

  228. Samo podsetnik - komunizam je mentalna bolest...
    (Jr, 20. oktobar 2018 09:44)

    # Link komentara

  229. Citam komentare i ne mogu vjerovati dokle nam je doslo stanje uma, da se velicaju izdajice i potire sve za sta su ginuli ljudi na ovim prostorima da bi danas raznorazni tastatura junaci mogli da pljuju po tome, koji su istoriju ucili uz zadruge i serije poput Selo gori a baba se ceslja. Velicaju se izdajice, saradnici okupatora. Ali to je danasnja politika, zavlacacenja u ... nemcima i ostalim koji su nas tlacili, da bi smo dobili original Nutelu. Blago nam u pamet!
     (kaokakao, 20. oktobar 2018 09:44)

    # Link komentara

  230. Najveci gerilac tog vremena Josip Broz i njegovi herojski Partizani !
     (Jugoslaven i po, 20. oktobar 2018 09:41)

    # Link komentara

  231. A onda streljali destine hiljada Beogradjana i uselili se u njihove stanove.
     (Jovan Zarić, 20. oktobar 2018 09:39)

    # Link komentara

  232. @EU Citizen
    Kako ste napisali, svaka reč Vam je tačna. Danas ima porodica i živih ljudi po Beogradu kome je ovo "oslobodjenje" (komunizam) nastavak okupacije (fašizam) totalitarnog sistema koji je živ i danas. Nema boljitka Srbiji dok se ne razminiranje sistem i komunizam koji su Srbiji doneli boljševički tenkovi 1944. godine.
     (Iza brda, 20. oktobar 2018 09:37)

    # Link komentara

  233. Ko je njih uopšte zvao? Jedina legalna i legitimna vojska u to vreme bila je Jugoslovenska vojska u otadžbini. Dakle, komunisti nisu ništa oslobodili, oni su osvojili.
    (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07) Partizani su dosli jer Jugoslovenska vojska u otadzbini je mogla da oslobadja samo seljake podno Kosmaja od viska jagnjica i prasica.
     (Bela vrana, 20. oktobar 2018 09:35)

    # Link komentara

  234. A gde su gibanicari bili?
    (Sebastijan, 20. oktobar 2018 09:34)

    # Link komentara

  235. (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07)

    Sjajno ste svladali Vukovu, Vojinu i Acinu "smešnu stranu istorije", bravo!
    Draža i njegovi četnici aka Jugoslovenska vojska u otadžbini su samo malo na početku glumili da se bore protiv nacista, a ubrzo su pokazali svoje pravo lice i sa svojim pajtosima ustašama se borili za naciste protiv partizana.
    Iz tog razloga su ih i saveznici i prestali podržavati i prešli na partizane, to je Churchill javno izjavio, da više ne podržavaju Dražu i četnike jer se oni uopće ne bore protiv nacista, naprotiv, ne samo da su se u svim najvažnijim bitkama borili za naciste nego su i slali svoje dobrovoljce na ruski front, kod Staljingrada ih je izginulo oko 2000.
    To su ti sve neoborive istorijske činjenice, i nije ustaška propaganda, možeš istražiti njemačke, engleske i jevrejske izvore, stvarno prave i ozbiljne istoričare koji se time čitav život bave, a ne ove vaše komedijaše poput Deretića & Co.
    Inače u Srbiji je 1943. bilo samo 22.000 partizana da bi ih krajem 1944. bilo čak 204.000, sjetili se najednom pred kraj rata, do tada su krasno kohabitirali s nacistima, tada se je i Draža preobratio.
    U isto vrijeme '43. je u NDH bilo 230.000 partizana koji su se borili protiv ustaša, četnika i nacista, od toga skoro 2/3 Hrvata i nekih 30% Srba, a ustaša je sve skupa bilo 76.000.
    Ovo je podatak od uvažene jevrejske istoričarke dr. Esther Gitman koja čitav život proučava 2. svjetski rat i Holokaust u Jugoslaviji a posebno NDH!
    (Magistra vitae, 20. oktobar 2018 09:34)

    # Link komentara

  236. Oslobodili a zadin u naredih par dana streljali 5 000 beograđana
     (3210, 20. oktobar 2018 09:33)

    # Link komentara

  237. Kakvo je stanje u drustvu, pomislio bi covek da su Beograd oslobodili cetnici.
     (Bela vrana, 20. oktobar 2018 09:33)

    # Link komentara

  238. I tako ...Nemačku okupaciju zameni Ruska. Boljševici su uspeli da unište sve vrednosti Srpskog naroda. " Neće se oporaviti 300 godina ..a i tada će ih biti beznačajno malo " klicao je Tito pred kraj svog životnog puta. Uvukao je ceo jedan narod u internacionalnu prevaru zvanu Komunizam i oduzeo mu prošlost i budućnost... i ime i teritoriju...i verosipovest i kulturu. Postavio na račun uništenja Srpskog roda , temelje buduće Hrvatske nezavisnosti. Hrvatska bi svakako došla vremenom u ovu poziciju...Nije bilo potrebno uništavati ceo jedan narod. Najstrašnije je da Srbi i danas vole i Tita i boljševike...a da..danas su skinuli petokrake..obukli su mantije.
     (VUK, 20. oktobar 2018 09:32)

    # Link komentara

  239. nista zlonamerno.za vreme nemacke okupacije beograda do oslobodjenja je poginuo samo jedan nemacki vojnik i to negde na dunav stanici.smatra se da je bio obracun crnoberzijanaca.ovo su nemacki podaci koji bi trebalo da budu verodostojni.slava svim poginulim oslobodiocima beograda.moj pokojni otac je tada isao sa rusima i vodio ih po beogradu .imao je tada 11 godina,poznavao grad i ruski jezik.ostao je ziv...
    (sasa3, 20. oktobar 2018 09:27)

    # Link komentara

  240. Možda je operacija u Beogradu pravilno shvaćena u jedinicama 'oslobodilaca' ali meni čudno deluje podatak da je tokom te operacije poginulo 3000 vojnika NOVJ, 1000 Crvenoarmejaca i 28.000 (!!!) Nemaca. 1:7 mi je neverovatna srazmera u bilo kojoj fazi II svetskog rata.
    Svako dobro.
     (johnzie, 20. oktobar 2018 09:24)

    # Link komentara

  241. Slava partizanima i Crvenoj Armiji!
     (bb, 20. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  242. Авнојске границе су осакатиле Српски народ! Како смо ми Срби само били глупи и наивни! Можда и још више 1918 кад смо створили први савез са Хрватима и Словенцима.
     (Бели Манастир, 20. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  243. Da nije bilo Sovjeta ne bi Peko mrdno dalje od Ruda i Bosne.
    (Ripanj, 20. oktobar 2018 09:22)

    # Link komentara

  244. Znam da je ceta nemaca osvojila isti.
     (igi, 20. oktobar 2018 09:19)

    # Link komentara

  245. Oslobodjenje?ja bih rekao i posle okupacije cetvorogodisjnje dosla je OKUPACIJA koja traje i dan-danas!!
    (sasa, 20. oktobar 2018 09:18)

    # Link komentara

  246. To nije bilo nikakvo "oslobođenje", već samo zamena jednog zločinačkog totalitarnog okupatora za drugog, još mnogo goreg, koji je posle preuzimanja vlasti na leđima ruskih tenkova zaveo krvavu diktaturu, pobio stotinak hiljada najboljih ljudi u Srbiji i opljačkao sve što je bilo vredno, sposobno i odgovorno u korist razbojnika i društvenog taloga. Ova zemlja se od takvog "oslobođenja" nikad nije oporavila i sada je treći svet, a potomci tih istih razbojnika vas pod raznim maskama jašu i deru još uvek, dok se vi primate na "oslobodioce". No život me je naučio da je ovaj svet izuzetno pravedan i da apsolutno svako dobije tačno ono što je zaslužio... :))
     (EU Citizen, 20. oktobar 2018 09:17)

    # Link komentara

  247. a da koju reč napišete o istorijskim događajima iz 1918. ?
     (Mixi, 20. oktobar 2018 09:15)

    # Link komentara

  248. To su bili borci a ne p...ce!
    Njih je nosila snaga duha a ne tela!
    Rodoljublje i patriotizam su zaboravljene kategorije pa otuda sumnja u ta herojska dela!
    Sumnju izrazavaju oni koji ni predvojnicku obuku nisu imali a jos manje da su odsluzili vojni rok.

    Srecan 20.oktobar dan oslobodjenja
    Beograda i vecna slava oslobodiocima!!!!
     (Verica kuvarica SrBkinja, 20. oktobar 2018 09:14)

    # Link komentara

  249. E ovo su bili borci i rodoljubi, a ne sad sto iskrivise istoriju pa izjednacise sa njima cetnike, izdajnike i saradnike okupatora. Zivela NOB naroda Jugoslavije, ziveo drug Tito!!!
     (mister, 20. oktobar 2018 09:12)

    # Link komentara

  250. Kako to nasa vojska?
    Nemogu da verujem da je nase do 1990 nije samo nase.
    Jugoslevnsko
    (Istina pravoslavca, 20. oktobar 2018 09:07)

    # Link komentara

  251. Ko je njih uopšte zvao? Jedina legalna i legitimna vojska u to vreme bila je Jugoslovenska vojska u otadžbini. Dakle, komunisti nisu ništa oslobodili, oni su osvojili.
     (Nebojša, 20. oktobar 2018 09:07)